Keď sa hlási o slovo jesenná depresia: Pomôcť vám môžu tieto bylinky

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Depresívne pocity spojené s jesenným ročným obdobím častejšie postihujú ženy

Jeseň, spoločne so sychravým počasím, klope pomaly ale isto na dvere každého z nás. Častokrát však toto ročné obdobie prináša so sebou viac negatív ako kladov. Okrem zvýšeného rizika chrípky či prechladnutia, trpí množstvo ľudí aj takzvanou jesennou depresiou. Nie vždy je nutné vyhľadať hneď pomoc odborníka. Spoľahlivú pomocnú ruku vedia podať aj bylinky z lona matky prírody.


Jesenné dni sú kritickým obdobím pre väčšinu populácie. Málokto počas ochladenia neprechladne, alebo na sebe nepostrehne aspoň raz za čas zhoršenú náladu. Za všetky tieto zmeny môže zhoršujúce sa počasie, menej svetla a kratšie dni. Na depresie nemalou mierou vplýva aj ročné obdobie a podľa psychológov je kritickým obdobím práve jeseň a zima. Vy sa však môžete pomocou byliniek týmto nástrahám úspešne ubrániť.


Mohlo by vás zaujať: Recept proti depresii: Vypnutý televízor a cvičenie


Pomôžu vám tieto účinné bylinky:

  • ľubovník bodkovaný – najznámejší a najúčinnejší liek na depresie. Stáročia sa používa aj na problémy s nespavosťou, nervozitou a pomáha aj pri migréne.
  • kozlík lekársky – účinný pri nervozite, problémoch so spánkom, pri zlej nálade, ale aj pri bolestiach kĺbov a svalov.
  • ženšen – na vaše telo pôsobí antistresovo a odháňa negatívnu náladu. Tiež dokáže zvýšiť fyzickú aj psychickú výkonnosť.
  • medovka lekárska – pomáha rýchlejšie zaspať a jej účinky žnú úspechy aj na poli celkovej psychickej vyčerpanosti, či pri bolestiach hlavy.

Nedajte jesenným nástrahám šancu:

  • doprajte si dostatok pohybu
  • nezabúdajte na vitamíny a to najmä C (na zvýšenie imunity organizmu) a D, je dokázané, že vitamín D pôsobí antidepresívne
  • venujte sa niečomu, čo vás baví – prihláste sa na kurz tanca, spievajte atď.
  • nabite sa pozitívnou energiou, voľné chvíle trávte s ľuďmi, s ktorými je vám príjemne
  • doprajte si dostatok svetla – zdržujte sa prevažne vo svetlých priestoroch
  • stravujte sa zdravo, dbajte na dostatok zeleniny a ovocia, vylúčte alkohol, kofeín a cigarety
  • doprajte si kvalitný spánok, pomôžu vám v tom vyššie spomenuté bylinky

Mohlo by vás zaujať: Cítite sa „pod psa“? Dajte jesennej depresii navždy zbohom!


Jesenná depresia - treba vyhľadať pomoc odborníka?

Nepríjemné pocity smútku, osamelosti a úzkosti, sú vo zvýšenej miere spájané najmä s týmto ročným obdobím. Depresie spojené s ročným obdobím častejšie postihujú ženy a príznaky „jesennej depresie“ sú únava, nedostatok energie, spavosť, zvýšenie apetítu a hmotnosti, neschopnosť sa sústrediť a zvýšená túžba po samote. To, či ide o psychické ochorenie, alebo len o prechodné depresívne stavy, spôsobené zmenou počasia, však neraz dokáže rozlíšiť len odborník. Ak vás depresie netrápia len teraz, ale aj inokedy, prípadne ak váš psychický stav do výraznej miery negatívne ovplyvňuje váš súkromný či pracovný život, mali by ste začať uvažovať o vyhľadaní odborníka.


Mávate niekedy aj vy v jeseni depresívne pocity? Aké účinné recepty proti týmto depresiám by ste odporučili ostatným čitateľom? Napíšte v diskusii svoje tipy a triky.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár