6 potravín, ktoré bojujú so starnutím: Doprajte si ich čo najčastejšie

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Snažíte sa vyzerať mladšie?

Dávať si pozor na to čo jeme, vedie nielen ku krásnej postave, ale aj k zdraviu a mladému výzoru

Každý deň vídavame celebrity po štyridsiatke, ktoré nevyzerajú o deň staršie ako dvadsaťročné dievčatá. Ako to robia? Faktom zostáva, že okrem vitamínov, cvičenia a drahých krémov je pre zachovanie mladistvého vzhľadu dôležitá aj diéta. Dávať si pozor na to čo jeme, vedie nielen ku krásnej postave, ale aj k zdraviu a mladému výzoru. Niekedy stačí málo. Napríklad namiesto míňania peňazí na drahé krémy a procedúry v kozmetických salónoch, skúste na svoj jedálniček zaradiť tieto potraviny a výsledky vás určite prekvapia.


Losos

Losos je ryba plná omega mastných kyselín, ktoré vás nielen zasýtia na dlhší čas, ale dokážu zároveň zlepšiť vzhľad vašej pokožky. Pomáhajú tiež redukovať zadržiavanie tekutín v tele, dodávať éterické oleje pre plnšie a krajšie vlasy, dokonca aj zabrániť lámaniu nechtov.

Olivový olej

Priaznivé účinky olivového oleja sú známe už stáročia. Na rozdiel od obyčajného oleja či masla obsahuje zdravé tuky, ktoré zlepšujú stav pokožky a pomáhajú odbúravať zlý cholesterol. V olivovom oleji sa nachádzajú aj polyfenoly, antioxidanty  známe pre svoju schopnosť ovplyvňovať signalizáciu buniek navzájom, a teda spomaľovať  proces starnutia na celulárnej úrovni. Stačí použiť pár lyžíc počas varenia či v šalátovom dresingu na dennej báze a stav vašej pokožky sa môže dramaticky zlepšiť.


Mohlo by vás zaujať: Štyri potraviny, ktoré spomaľujú starnutie: Poznáte ich?


Červené víno

Vypiť pravidelne celú fľašu naraz dokáže spôsobiť viac škody ako úžitku, no pár pohárov za týždeň by pomôcť mohlo. Podobne ako olivový olej obsahuje červené víno antioxidant, v tomto prípade resveratrol. Medzi jeho vlastnosti patrí stabilizácia hladiny cukru v krvi, boj so zápalmi, kontroluje tiež abnormálny rast buniek a zvyšuje schopnosť tela produkovať nové. V skratke to znamená, že červené víno podporuje obnovu a opravu buniek. Takže si pokojne môžete s ďalším jedlom pohárik dopriať, no viac ako dva denne neodporúčame.

Horká čokoláda

Napriek vašim pochybnostiam, je to skutočne tak. Okrem schopnosti zvýšiť hladinu serotonínu v krvi, a tak zlepšiť konzumentovu náladu, horká čokoláda obsahuje flavonoidy, ktoré pomáhajú v boji s baktériami, vírusmi, alergiami a zápalmi. Jeden malý kúsok horkej čokolády ukrýva dostatočné množstvo antioxidantov potrebné na boj s voľnými radikálmi, ktoré spôsobujú starnutie aj s kognitívnym poklesom. Radšej sa však neriaďte pravidlom, čím viac, tým lepšie, obmedzte sa na jeden chutný kúsok denne a stavte na kvalitu.


Mohlo by vás zaujať: Potraviny urýchľujúce starnutie: Ktorým sa treba radšej vyhnúť?


Avokádo

Zatiaľ čo balíček čipsov s avokádovým dipom asi žiadne zázraky neurobí, pravidelné pridávanie jedného či dvoch kúskov do šalátu či príprava avokádovej nátierky by pomôcť mohlo. Tento plod obsahuje zdravé mononenasýtené tuky, ktoré pri konzumácii s mierou pomáhajú znížiť zlý cholesterol, zlepšujú pružnosť pokožky a zabraňujú hromadeniu tekutín v organizme. Navyše každému jedlu dodajú chutný krémový podtón bez zbytočných kalórii.

Bobuľovité ovocie

Z krásnej farebnej variácie odtieňov sviežej červenej, ružovej, modrej a čiernej si môžete vybrať podľa vlastnej chuti a preferencie. Bobuľovité ovocie ako černice, maliny, čučoriedky či brusnice je priam nabité živinami, vitamínmi a antioxidantmi, ktoré ničia voľné radikály, posilňujú imunitný systém a pomáhajú v boji so starnutím.


Ktoré zo spomínaných potravín sú bežnou súčasťou vášho jedálnička a naopak ktoré tam chýbajú? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (1)

  • Janka H. 26.03.2016, 14:07

    Dodala by som ešte bielkoviny...poprípade stravovanie na báze ketónových diét po sviatkoch na zníženie hmotnost v každom veku

1

Pridať komentár