Stručný návod na vybudovanie sebadôvery: Ste lepší, ako si myslíte!

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto
Od sebadôvery sa odvíja fungovanie človeka vo všetkých oblastiach života

Od sebadôvery sa odvíja fungovanie človeka vo všetkých oblastiach života. Odzrkadľuje sa v osobných i pracovných vzťahoch. Je jedno, či sa s nízkym sebavedomím pasujete dlhé roky alebo je dôsledkom nedávnych náročných životných situácií, pretože s budovaním sebadôvery môžete začať kedykoľvek.


Ktoré maličkosti vám pomôžu zvýšiť sebadôveru a urobiť život plnohodnotnejším?

1. Pustite sa do činností, ktoré ste odkladali

Možno nemusíte ani dlho premýšľať a na um vám zíde zoznam aktivít, ktorým by ste sa radi venovali, ale z nejakého dôvodu nikdy nie je ten „správny čas“. Na čo vlastne čakáte? Pustite sa do práce hneď, nech už ide o čokoľvek – pestovanie kvetín, upratanie šatníka, turistiku... Ak sa dáte s vervou do vykonávania toho, čo ste dlho odkladali, posilníte tým aj svoje sebavedomie.

2. Pestujte svoje zručnosti

Každý z nás má na niečo talent. Niekto je pohybovo zdatný, iný má talent na učenie sa jazykov, ďalšiemu nemožno uprieť kulinárske zručnosti alebo šikovnosť v ručných prácach. Základom je snažiť sa objaviť to, čo nám ide a zdokonaľovať sa v tom. Čím viac budeme na sebe pracovať, tým  viac porastie aj naše sebavedomie. Dlho som nevedela prísť na to, v čom som dobrá. Môj život sa točil iba okolo rodiny a práce. Potom som sa náhodou dostala ku knižke nepečených zdravých dobrôt a začala som skúšať. Dnes si vymýšľam svoje vlastné recepty a delím sa o ne s čitateľmi na svojom blogu,“ prezrádza 45-ročná účtovníčka Klára.

3. Začnite športovať

Jedným z pozitív pravidelného cvičenia je lepší pocit zo seba samého. Jednak  človek zlepšuje svoju kondíciu, jednak sa stáva i navonok atraktívnejším. Už aj 30-minút chôdze denne sa pozitívne odzrkadlí na sebavedomí.


Mohlo by vás zaujať: Vyššie sebavedomie: Chceli by ste ho mať aj vy?


4. Snažte sa nevidieť veci iba čierno-bielo

Ak sa vám podarí nájsť v problémoch či ťažších situáciách niečo pozitívne, ste na dobrej ceste. Prestaňte sa obviňovať, keď sa vám niečo nepodarí alebo nejde presne podľa vašich predstáv. Pokúste sa o nadhľad a trochu pozitívneho prístupu.

5. Choďte do prírody

Nie je to tak dávno, čo bol v časopise Enviromental Science and Technology publikovaný zaujímavý výskum – už 5 minút aktivity v prírode zvyšuje sebavedomie. Ak máte náladu pod psa a sebavedomie na bode mrazu, obujte si turistické topánky a vydajte sa do prírody. Pešia turistika či severská chôdza vám dodajú elán a energiu.

6. Nechcite od seba priveľa

Na nízku mienku o sebe samom môže mať vplyv aj stanovovanie si príliš vysokých, takmer nesplniteľných cieľov. Ciele sú síce pre budovanie sebadôvery potrebné, ale mali by byť realizovateľné, časovo vymedzené, presne stanovené a ideálne zložené z menších, teda čiastkových cieľov. Myslite na to, keď si budete najbližšie stanovovať stratégiu. Je reálnejšie schudnúť 2 kilá týždenne prostredníctvom vyváženej stravy a cvičenia a následne si hmotnosť udržať, ako chcieť dať dolu 5 kíl za týždeň radikálnou diétou, a po dvoch dňoch to vzdať.


Mohlo by vás zaujať: Farba vášho štvorkolesového tátoša: Čo kričí do sveta o vašej osobnosti?


7. Nepodceňujte svoj zovňajšok

Nikto od vás nechce, aby ste chodili v najnovších módnych kúskoch. Ale snažte sa, aby vybraný odev vystihoval vašu osobnosť, podčiarkoval prednosti a potláčal drobné nedostatky, a aby ste sa v ňom zároveň cítili príjemne. Dodá vám to dobrý pocit a pocit atraktívnosti.

8. Urobte dobrý skutok

Ak urobíte niečo pekné pre niekoho iného, budete mať zo samého seba lepší pocit. Môže ísť o milý úsmev, dobré slovo, pozornosť pre kolegu, čokoľvek, čo druhého poteší. 


Snažíte sa zvýšiť svoje sebavedomie? Darí sa vám to? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku
  • Autor: Mimi
  • Foto: thinkstockphotos.com

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár