Keď máte priveľa povinností a málo času: S našimi tipmi všetko hravo zvládnete

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Pociťujete niekedy, že ste neproduktívny?

Pár efektívnych nástrojov vám pomôže spraviť prácu pružnejšie a získať viac energie

Vek nemusí znamenať, že začnete menej stíhať, všetko pôjde pomalšie a čas akoby sa strácal. Pár efektívnych nástrojov vám pomôže spraviť prácu pružnejšie a získať viac energie. Vek prestanete vnímať ako prekážku a čas konečne začne pracovať pre vás.


Nehádžte flintu do žita

Ľudia po päťdesiatke začínajú nadobúdať pocit, že na nový životný rozbeh je už neskoro a potenciál na úspech majú maximálne tridsiatnici. Napríklad slávny Ray Kroc, ktorý sa zaslúžil o rozšírenie McDonald´s do sveta a spravil z neho značku snov, začal veriť svojej vízii až po päťdesiatke. Nikdy nie je neskoro. Práve sny a túžby vedia hnať ľudí k tomu, aby zvýšili svoju produktivitu. Vytvorte svoj sen ako Ray a uvidíte, že váš život bude plný energie, nápadov, tvorivosti a efektivity.

Pripravte sa už večer

Ak raz začnete ráno zle, celý deň sa naladí na nie celkom príjemnú nôtu. Dobré ráno zasa zaručí poctivá večerná príprava. Základom je chodiť spávať v rovnakú hodinu. Rozhadzovanie biorytmu totiž prispieva k únave a vyčerpaniu. Nezabudnite na pohár vody pred spaním. Osem hodín je dosť dlhá doba a zobudiť sa dehydrovaný je unavujúce. Hneď ráno sa ponaťahujte. Robia to všetky cicavce vrátane psov. Nie je to náhoda. Preťahovanie svalov rozprúdi lymfu aj krv a telo nastaví do prevádzkovej teploty. Skvelá je aj vlažná sprcha a po týchto rituálov vyletíte z dverí s vyššou energiou ako tí, čo si ledva ospalo zalejú kávu.

Privstaňte si

Benjamin Franklin povedal, že chodiť skoro do postele a skoro vstávať robí človeka zdravým, bohatým a múdrym. Bez ohľadu na to, či budeme veriť ajurvédskej tradícii o správnych biorytmoch, skoré ranné vstávanie sľubuje, že stihnete viac ako ostatní. Nielen preto, že začnete skôr. Preto, že v skorých hodinách vás nebudú rušiť vplyvy ako telefón, e-maily, či iní ľudia.


Mohlo by vás zaujať: Práca vám akosi nejde od ruky? Poznáme možnú príčinu


Postavte sa

Problém je v sedení. Pennington Biomedical Research Center skúmalo vyše 13 rokov vzorku 17 000 mužov a žien, kým dospel k záveru, že ľudia, ktorí počas dňa prevažne sedia, sú náchylnejší na infarkt a sú menej produktívni. Dôvodom je, že lipoproteínová lipáza (LPL) v tele nedostatočne funguje. Jej funkciou je premena mastných kyselín na zdroj energie. Bez pohybu preto človek priberá a  je stále unavený. Ak chcete v živote viac vládať, robte viac prestávok v sedení, v študovaní aj plánovaní a aj prestávku v práci strávte aktívne.

Sústreďte sa vždy na jednu vec

Mozog je záhadný orgán, ktorého tajomstvá nerozlúštila naplno ani veda. Potrebuje sa však udržiavať v kondícii a potom aj vo vysokom veku vie byť produktívny ako mladík. Jednou z veľmi zaujímavých tréningových metód, ktoré napríklad učil aj František Bardon pri práci s mysľou, je plné sústredenie sa a smerovanie pozornosti. V praxi to znamená koncentrovať sa iba na jednu vec. Na jednu úlohu a robiť ju v maximálnom nasadení. Po príchode domov zatvoriť dvere za prácou a naopak. Sústreďujte sa naplno na prácu aj na oddych a uvidíte, ako vaša myseľ pohne na výkone.


Mohlo by vás zaujať: Efektívne a rýchle riešenie sporov bez súdu: Využiť ho môžete aj vy


Nerobte nič

Základný predpoklad produktivity. Ničnerobenie nie je lenivosť, ale depo pre náš organizmus. Neproduktívni ľudia pritom málokedy aktívne oddychujú. To je dôvod, prečo robia úlohy tak dlho a neefektívne.

Ako na návrat po dovolenke?

Najmä rozjazd po dňoch ničnerobenia je krutý ako ranná „opica“. Vytriezvieť z pocitu, že oddych už nie je náplň dňa, býva zložité a podovolenková depresia je už seriózna diagnóza. Tu pomáha nechať si ešte jeden-dva dni po návrate voľno. Začať jednoduchšími úlohami a tešiť sa z ich splnenia. Veľmi dobre pomáha aj zachovať niektorý z dovolenkových rituálov. Či už dať si čaj, skúsiť zaujímavý recept na raňajky, prebehnúť sa, alebo si len pripomenúť vôňu mora peknou fotografiou. Vtedy sa nevzdialite z dovolenky úplne a tieto momenty sa stanú žriedlom energie na bežný deň. Depresia a slabá produktivita určite hroziť nebudú.


Čo vám pomáha zvýšiť vašu efektivitu práce? Napíšte a poraďte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár