Chystáte sa na pracovný pohovor? Týmto vetám sa určite vyhnite

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Je podľa vás pracovný pohovor stresujúci?

Úspešnému pracovnému pohovoru predchádza náležitá príprava.

Nezáleží na tom, či ste dlhodobo nezamestnaný, alebo vás súčasná profesia vonkoncom nenapĺňa. Každý z nás túži po pracovnej pozícii, ktorú by vykonával rád a bol za ňu adekvátne finančne ohodnotený. Ak vás v najbližšom období čaká pohovor, nezanedbajte dôkladnú prípravu. Viete, ktoré vety personalisti považujú za absolútne tabu?


„Tak, čím sa vaša firma vlastne zaoberá?“

Pravidlo č.1 každého úspešného pohovoru znie: Zistite si čo najviac o mieste, o ktoré sa uchádzate. Je neprípustné, aby ste žiadali o pozíciu vo firme a nemali o nej ani poňatia. Pohľadajte na internete alebo sa popýtajte známych, ale vždy si urobte aspoň základný prieskum.

„Uf, môj predošlý zamestnávateľ...“

Nezáleží na tom, ako zle ste sa v predchádzajúcom zamestnaní cítili. Svojho minulého zamestnávateľa nikdy neohovárajte, ale voľte skôr neutrálny postoj, alebo vyzdvihnite pozitíva. Sústreďte sa na to, čo ste sa naučili a ako to môžete využiť v budúcnosti. Negativizmus vám určite nepomôže.


Mohlo by vás zaujímať: Viac spánku, viac peňazí: Oddýchnutí ľudia zarábajú viac


„So šéfom som veľmi nevychádzal.“

Môžete ho vnímať ako úhlavného nepriateľa, no na bývalého šéfa v čase pohovoru nenadávajte. Personalisti by vás mohli vykresliť ako osobu, ktorá sa nedokáže prispôsobiť a má problém s autoritami.

„Som taký nervózny...“

Úprimnosť sa síce vypláca, nie však v prípade, že ihneď prezradíte svoju slabú stránku. Ak sa cítite pod stresom, pokúste sa emócie a strach čo najlepšie zamaskovať. Inak riskujete, že si personalista vyberie niekoho iného s vyššou dávkou sebavedomia.

„Budem robiť čokoľvek.“

Túto vetu nevypúšťajte z úst ani vtedy, ak sa uchádzate o miesto upratovačky či údržbára. Zamestnávateľ vždy ocení, ak kandidát na pracovnú pozíciu presne vie, čo chce a pozná svoju cenu. Ak pripustíte, že ste ochotný robiť čokoľvek, vyzniete nanajvýš zúfalo.


Mohlo by vás zaujímať: Chcete zapôsobiť na šéfa a postúpiť vyššie? Vieme, ako na to


„Nemám veľa skúseností, ale...“

Opäť fatálna chyba! Týmito slovami totiž vyjadríte presvedčenie, že tam vonku sú oveľa lepší kandidáti ako vy sám. Nepodceňujte sa a sústreďte sa na zručnosti, ktoré máte. Rozprávajte o svojich silných stránkach a o všetkom, čo dokážete.

„Mám to uvedené v životopise.“

Každý personalista síce vie čítať, no na niektoré vaše skúsenosti môže byť viac zvedavý. Počas rozhovoru tiež môže zhodnotiť vaše komunikačné a spoločenské zručnosti – tempo a plynulosť reči, prípadne artikuláciu, mimiku a gestikuláciu.

„Neviem.“

Aj keď patríte medzi ostrieľaných uchádzačov o zamestnanie, vždy sa môže vyskytnúť otázka, ktorá vás poriadne zaskočí. V tej chvíli máte dve možnosti. Môžete začať, napríklad, takto: „To je dobrá otázka. Myslím, že by som mal povedať...“ Zvyšok vety dokončíte myšlienkou, ktorú podľa vás personalista očakáva. Iným riešením je, že si vypýtate pero a papier, pohár vody alebo pár sekúnd na premyslenie, čím získate čas.


Mohlo by vás zaujímať: Prestaňte odkladať veci na neskôr: Využívajte svoj čas naplno!


„Nemám žiadne otázky.“

V závere pohovoru vždy dostanete priestor, aby ste získali odpoveď na to, čo vás v súvislosti s pracovnou pozíciou zaujíma. Ak zostane prázdne ticho, personalista si môže myslieť, že o dané miesto až tak veľmi nestojíte.

„Prepáčte, že meškám.“

Dostavte sa na pohovor včas aj za cenu, že budete musieť o hodinu skôr vstávať alebo stáť polhodinu v zápche. Predvídajte a nikdy, naozaj nikdy sa neomeškajte. Nedochvíľnosť je ten najhorší prvý dojem, aký o sebe môžete vytvoriť.


S čím všetkým ste sa na pracovnom pohovore stretli vy? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár