Udržte sa fit aj bez cvičenia: Schudnúť môžete chôdzou či upratovaním

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Cítite sa byť fit?

Schudnúť môžete aj vďaka bežnému upratovaniu

Vedeli ste, že udržať sa v bezchybnej kondícii môžete aj bez cvičenia či pravidelných návštev fitnes centra? Stačí len dodržiavať pár pravidiel a privyknúť si na to, že úplne bez práce to nebude. Ako vždy, je možné spojiť príjemné s užitočným. A efekt sa čoskoro dostaví.


Základom je chôdza

Môže to znieť absurdne, no chôdza je základným kameňom dobrej fyzickej kondície. Okrem toho, že zlepšuje koordináciu tela a dokonca aj náladu, dopomáha aj k lepšej činnosť mozgu a pamäti. No a samozrejme, ak všetko ide dobre, začnú sa spaľovať aj tuky. Ak to máte z parkoviska či zastávky domov len pár metrov, nejde o žiadnu fyzickú námahu, ktorá by sa v tomto prípade rátala.

Zaobstarajte si krokomer

Človek by mal denne urobiť aspoň desaťtisíc krokov. Ako to odmerať? Zadovážte si takzvaný krokomer alebo si podobnú aplikáciu nainštalujte do telefónu. Každodenné meranie krokov vám naznačí, či sa ešte neoplatí ísť večer trochu prejsť, alebo ste už svoj limit splnili. Zároveň vás bude motivovať a prinášať vám chuť prekonávať doterajšie maximá.


Mohlo by vás zaujímať: Keď sa chudnutie nedarí: Vyrátajte si, koľko kalórií by ste mali prijať práve vy!


Nájdite si vlastné tempo

Ak chcete nielen byť fit, ale aj zhodiť nejaké tie gramy, ideálna je rýchlejšia chôdza. Moment, v ktorom náš organizmus začne výraznejšie spaľovať, je u každého rôzny, rovnako, ako ideálna rýchlosť. Dobrým spôsobom na určenie, či je dané tempo ešte v poriadku, je takzvaný konverzačný test. Ak to nepreháňate, nemali by ste sa natoľko zadýchať, že sa vám ťažko rozprávalo.

Koľko spálite?

A ako to vyzerá s kalóriami? Za 1,5 kilometra chôdze, čo je voľným krokom približne štvrťhodinka času, je možné spáliť cca 100 kcal. Pre porovnanie, to je asi toľko, koľko má v sebe jedna malá plechovka sladkej koly. Ak však vydržíte chodiť viac ako 15 minút, prejde váš organizmus od zahrievacej fáze k skutočnému spaľovaniu.

Zaraďte chôdzu do svojho života

Ak sa vám nechce chodiť len tak bezdôvodne, skúste napríklad parkovať ďalej od domu či práce, prípadne vystúpte o zastávku skôr z autobusu. Doma či v práci skúste pred pohodlným výťahom uprednostniť schody. Stačí nimi vybehnúť dohromady 6 minút denne a spálite rovnaké množstvo, ako pri spomínanej 15-minútovej prechádzke. Takže pár minút na schodoch sa rovná približne jednému riadku z tabuľky čokolády.


Mohlo by vás zaujímať: Makáte na sebe v posilke a nevidíte žiaden progres? Tu sú dôvody!


Domáce fitko s handrou a vysávačom

Chôdza je síce efektívna, no ak si chcete vytvoriť domáce fitko bez cvičenia, najlepším pomocníkom je upratovanie. Spojíte to s užitočným výsledkom a zároveň sa poriadne namakáte. Štandardné upratanie celého bytu zaberie približne dve a pol hodiny časuA koľko kalórií spálite? Vysávaním asi 250 za hodinu, čo je polovica celej čokolády. Podobné množstvo spálite tiež mopovaním podlahy, umývaním okien alebo detailným utieraním prachu aj z miest, kde sa štandardne nedostanete. Podľa dostupných údajov sa zapotíte ešte o niečo viac pri umývaní vane. Navyše, všetky zmieňované “cviky” pôsobia na rôzne časti tela, pri vysávaní či utieraní podlahy chodíte, naťahujete ruky, cvik okrem toho aj opakujete. Ako pri normálnom cvičení.

Hľadajte príležitosti každý deň

Ideálnym scenárom je teda vyhľadávať každodenné situácie, pri ktorých môžete zapojiť svoje telo. Častokrát tým ani nestratíte ani o mak viac času, ako keby ste niekoľkokrát týždenne makali vo fitku. Fyzickú aktivitu treba brať ako niečo pozitívne. Robíte ňou predsa niečo pre svoje telo a tým pádom aj pre svoje zdravie.

Ak máte problémy s motiváciou či nebodaj lenivosťou, je ideálne motivovať sa rôznymi výzvami. Skúšali ste napríklad niekedy do práce jazdiť na bicykli? Je dosť pravdepodobné, že to bude trvať kratšie ako mestskou dopravou. Spočítali ste si, ako dlho čakáte na výťah? Je možné, že vybehnutie dvoch poschodí vám zaberie rovnako dlhý čas. 


Akými aktivitami sa snažíte udržiavať fit vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár