Letíte na dovolenku? Vyvarujte sa týmto častým chybám

Letisko

thinkstockphotos.com

Väčšina ľudí cestuje lietadlom len niekoľkokrát do roka, prípadne vôbec. Let mnohým spôsobuje stres, rovnako ako drobnosti, s ktorými je spojený pobyt na letisku, či odlet. Samozrejme, lietanie nie je taká samozrejmosť, ako jazda v aute alebo vo vlaku. V spleti terminálov, s batožinou a s cestovateľskou horúčkou je ľahké na niečo zabudnúť. Čo však treba robiť, aby sme let v pohode stihli, nestáli dlho v rade? A čo treba vybaviť, ak nám náhodou zmizne batožina?

Vyhnite sa špičke

Prísť na letisko s niekoľkohodinovou časovou rezervou sa môže zdať začiatočnícke a trochu paranoidné, ale vždy lepšie, ako zmeškať let. Myslieť na to je dobré najmä v prípade, ak sa cestujúci presúva na letisko v čase dopravnej špičky. Na letisku je vhodné byť aspoň dve hodiny pred plánovaným odletom a k ceste na letisko by si mal každý prirátať dostatočnú rezervu pre prípad dopravnej zápchy, poruchy auta a podobne.


Mohlo by vás zaujímať: Chystáte sa kupovať letenku? Podľa našich tipov ju zoženiete najlacnejšie!


Check-in urobte doma

Aj napriek tomu, že sa píše rok 2017, stále veľa ľudí stojí na check-ine v dlhých radoch. Nie každý vie, že zaregistrovať sa na let, môže aj z domu cez internet alebo z letiskového kiosku. Aj v prípade, že cestujúci má batožinu, jej odovzdanie prebehne v tomto prípade oveľa rýchlejšie. Oplatí sa stiahnuť si aj mobilnú aplikáciu prepravcu. Tá môže upozorniť na meškajúci let ešte v čase, keď bude dovolenkár doma baliť kufre.

Čo robiť, keď sa stratí batožina?

Šanca, že sa na letisku stratí batožina, je nižšia ako 1 %. O niečo vyššia je šanca, že si kufor niekto pomýli a miesto svojho zoberie druhý. Dá sa tomu predísť výrazným označením batožiny napríklad farebnou páskou.

Ak sa vaša batožina predsa len na pohyblivom páse nezjaví, alebo je poškodená, obráťte sa v prvom rade na pult Výdaj batožiny (Baggage claim), prípadne na zákaznícke centrum prepravcu, kde vyplníte sťažnosť. V 80 % prípadov býva batožina lokalizovaná a vrátená majiteľovi do 36 hodín.


Mohlo by vás zaujímať: Letušky prehovorili o porne, dotykoch aj bosých nohách: Týchto 8 vecí na palube jednoducho nerobte!


Musia vás odškodniť

Nepríjemné je, ak sa ocitnete v cudzine bez osobných vecí. Prepravca má v tomto prípade povinnosť uhradiť vám náklady s tým spojené a cestujúci nárok na odškodné. Uschovajte si preto pokladničné bloky z nákupov nevyhnutných vecí v situáciách, keď vám batožina zmizne.

Pomôcť v podobných prípadoch môže aj cestovné poistenie. To zvyčajne pokrýva aj poistenie batožiny, jej stratu počas prepravy alebo jej neskoré dodanie leteckou spoločnosťou, prípadne aj stratu dokladov či mobilu.


Aké skúsenosti máte s letiskami a lietaním vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Milan, TASR
Odporúčame