10 dôvodov, pre ktoré nezhadzujete tuk: Zistite, na čo si dať pri diéte pozor!

diéta

sxc.hu

Striehnete počas dňa na veľkosť svojich porcií, pravidelne cvičíte, no výsledok stále neprichádza? Aj keď pri mnohých diétach ručička váhy klesne nadol, častokrát ide len o dočasné odvodnenie organizmu. Pre formovanie postavy je totiž najdôležitejšie okresávanie tukových zásob. Spotrebovať energiu uskladnenú v tukových bunkách však nie je vždy jednoduché. Zistite, čo môže byť príčinou, že sa vaša figúra aj napriek vynaloženej snahe nemení. Chyba sa totiž môže ukrývať aj v zlom načasovaní.

1. Nedostatočné množstvo proteínov strave

Zvlášť dámy sa počas svojej diéty oblúkom vyhýbajú mäsu i vajíčkam, presedlajú na zeleninové šaláty a očakávajú zázraky na počkanie. V skutočnosti však bielkoviny predstavujú základnú stavebnú hmotu svalstva. Nenadarmo sa o bielkovinových diétach hovorí, že sú rýchle a účinné. Na vyvážený prísun proteínov dbajú tiež športovci, u ktorých sa vrstva podkožného tuku hýbe v minimálnych mierach. Ak sa usilujete účinne spaľovať tuky, pokojne si doprajte biely jogurt na raňajky a porciu chudého mäsa na obed.

2. Karbohydráty v nesprávnom čase

Každý, kto už v živote držal nejakú diétu, vie, že v snahe schudnúť musí obmedziť príjem karbohydrátov na maximum. Zvlášť, ak telesný tuk tvorí viac než 20% hmotnosti tela. Nedokážete sa vzdať prílohy v podobe zemiakov alebo ryže ani na večeru? V tom prípade si k nej doprajte už len trochu zeleniny. Ďalšou možnosťou je tri dni nekonzumovať žiadne karbohydráty na báze škrobu a chuťovým bunkám ulahodiť na štvrtý deň. Ak sa vám v množstve telesného tuku podarí klesnúť na 15%, obsah spomínaných karbohydrátov v prílohách môžete vo večerných hodinách mierne zvýšiť.


Mohlo by vás zaujať: Chcete zhodiť kilá zdravo a natrvalo? Vyhnite sa týmto mýtom o chudnutí!


3. Pitie proteínových kokteilov nemusí byť vždy na úžitok

Hoci bielkoviny sú pri zhadzovaní telesného tuku nevyhnutnosťou, mliečne „šejky“ a iné proteínové nápoje nie sú tou správnou cestou. Po ich vypití totiž organizmus zareaguje zvýšenou hladinou inzulínu v krvi. To padne po cvičení celkom vhod, počas dňa je však vhodnejšie držať množstvo tejto látky v nekolísavej nálade. Navyše sú ľahko stráviteľné, čo so sebou prináša ďalšie nevýhody – rýchlo vyhladnete a vaše telo na spracovanie takejto potravy nevynaloží žiadne ďalšie kalórie.

4. Zamorená pečeň

Všetko, čo náš organizmus v akejkoľvek podobe príjme, sa prostredníctvom krvného obehu zbaví toxínov vo vnútornej „čističke“. Tú reprezentuje orgán pečene, ktorý telo zbavuje odpadových látok. Aby ste ľahšie spaľovali tukové vankúše, sústreďte sa na celkovú detoxikáciu – obmedzte alkohol na minimum, vyhýbajte sa zafajčeným priestorom, sledujte zloženie potravín a uprednostňujte prírodné produkty bez konzervantov či emulgátorov. Uvidíte, že čistejšiemu organizmu pôjde chudnutie ľahšie.

5. Pozor na oriešky

Sú zdravé, predstavujú rýchly zdroj energie a obsahujú výživné látky v podobe omega-3 mastných kyselín a vitamínov. Reč je o orechových jadrách – vlašských, arašidoch, pistáciách, kešu, lieskových,… Ak ale pred televízorom na posedenie skonzumujete plné vrecko (100 gramov a viac) tejto pochúťky, svojej postave nepomôžete, práve naopak. Prijímete kvantum kalórií a obličky zaťažíte množstvom soli.

6. Aj príjem ovocia má svoje limity

Považujete ovocie za jednu z potravín, po ktorej sa nepriberá? Omyl! Ovocie za posledné roky prešlo značnou zmenou a obsahuje veľké množstvo fruktózy. Bobuľové ovocie bolo kedysi malé, tmavé, kyslasté. Modifikácia a šľachtenie však ženie pestovateľov k tomu, aby bolo ovocie čo najväčšie a najťažšie. Ovocie namiesto sladkosti určite áno, ale v rozumnom množstve.


Mohlo by vás zaujať: Cvičíte, menej jete a vysnívaná postava nikde? Toto sú možné príčiny!


7. V posilňovni sa treba poriadne zapotiť

Odchádzate z posilňovne vždy spotení a s výborným pocitom? Potom ste na správnej ceste za vysnívanou postavou. V opačnom prípade jednotlivé pauzy medzi sériami skráťte a namiesto klebetenia na rotopéde poriadne šliapte pri dynamickej hudbe.

8. Nadmerné kardio cvičenie

Aeróbne aktivity sú tým najlepším prostriedkom, ako sa zbaviť prebytočných kíl. Ak ale každý deň v týždni strávite hodinu na ekliptickom trenažéri, výsledok vás možno nemilo prekvapí. Priveľa kardio cvičenia vedie k nadprodukcii kortizolu, čo má za následok ukladanie tuku v oblasti brucha.

9. V športe sa zabúda na výbušnosť

Diétny režim, aeróbne cvičenie, posilňovanie, ale šprint – to je recept na úspešné zhadzovanie tukovej vrstvy. Zvlášť, pokiaľ šprint zakomponujete do intervalového tréningu, dosiahnete skvelé výsledky v rekordnom čase.

10.  Dobrý spánok základom všetkého

Aj úspešnej premeny a lepšieho pocitu zo štíhlej postavy. V spánku totiž nedochádza len k prirodzenej regeneácii, ale aj k odbúravaniu tukových zásob. Môže za to správna kombinácia hladín inzulínu, kortizolu a rastového hormónu.


Máte nejaký zaručený recept na zhadzovanie podkožného tuku? Podeľte sa oň s ostatnými čitateľmi v diskusii a vyhrajte víkendový pobyt alebo inú z cien v našej súťaži. Nezabudnite uviesť platnú emailovú adresu.

Zdroj: sxc.hu, sxc.hu, Johnny

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close