5 faktov o Lidli, ktoré možno neviete: Tušili ste, v čom je na Slovensku unikátny?

Lidl.

Zdroj: Adobe Stock

Známa sieť predajní Lidl pôsobí na Slovensku už od roku 2004. Za ten čas si po celej krajine získala silnú priazeň zákazníkov. Priblížime vám o nej rôzne zaujímavosti, ktoré možno budú pre vás novinkou.

Podľa čoho vlastne dostal názov?

Josef Schwarz začal už od roku 1930 rozvíjať svoj obchod s ovocím a postupne ho budovať na veľkoobchod s potravinami. Spolu so svojím partnerom založili v nemeckom Neckarsulme spoločnosť Lidl & Schwarz KG. V roku 1973 jeho syn Dieter Schwarz kúpil za tisíc mariek práva na používanie názvu od exspoločníka svojho otca Ludwiga Lidla. Dôvodom bolo, že názov Schwarzmarkt neznel vôbec dobre – v nemčine to totiž znamená čierny obchod. Na zákazníkov by to malo výrazne negatívny vplyv.

Prvú predajňu otvoril v roku 1973

S novým názvom prichádza aj slávnostné otvorenie prvej predajne Lidl. Stalo sa tak v roku 1973 v nemeckom meste Ludwigshafen. O 15 rokov neskôr už má v Nemecku približne 450 predajní a chystá sa na prvú zahraničnú expanziu do Francúzska. V súčasnosti pôsobí v 31 krajinách, pričom celkovo otvoril už takmer 12-tisíc predajní. V roku 2017 dokonca vstúpil aj na americký trh, pričom po celom svete dáva prácu viac než 340-tisíc ľuďom.

Tisícky zamestnancov na Slovensku

Lidl patrí medzi prestížnych zamestnávateľov aj u nás. Od Bratislavy až po východné Slovensko má 155 predajní, ktoré zásobujú tri logistické centrá v Nemšovej, Prešove a Seredi. Aktuálne na všetkých pozíciách v rámci spoločnosti pracuje vyše 6-tisíc zamestnancov. Svoju hlavnú centrálu má v Bratislave. V roku 2019 dokonca spustil aj vlastný online shop.

Lidl je unikát – ovládol zatiaľ všetky ročníky

Vedeli ste, že na Slovensku existuje ocenenie pre najlepších obchodníkov? Zatiaľ sa udeľovalo deväťkrát a doteraz v hlasovaní verejnosti zakaždým uspel Lidl. Maximálny možný počet symbolických nákupných vozíkov – osem si navyše odniesol aj za víťazstvo v kategórii obchodník roka s potravinami. „Lidl sa stal víťazom tejto kategórie vďaka tomu, že bodoval v parametri zapamätateľnosť – spontánne ho uviedlo 69 % respondentov nakupujúcich sortiment. Z hľadiska indexu dôvery zákazníkov zostáva rovnako ako minulý rok na prvom mieste,“ komentoval výsledky výskumu Michal Čarný, generálny riaditeľ Mastercard pre Českú republiku a Slovensko.

Okrem toho uspel aj v ankete Hermes Komunikátor roka, čo je jediná súťaž, ktorá na Slovensku hodnotí komunikáciu firiem a verejných inštitúcií so zákazníkom. Lidl získal celkovo šesť ocenení – uspel v hlasovaní verejnosti v kategórii obchodné reťazce, získal absolútnu cenu verejnosti a takisto cenu poroty. „Vážime si, že nám zákazníci stále naplno dôverujú, a ďakujeme im za to. Je to pre nás záväzok, ktorý chceme ďalej napĺňať a zostať správnou voľbou pre našich zákazníkov, zamestnancov a dodávateľov,“ povedal Matúš Gála, generálny riaditeľ Lidla na Slovensku.

Ekologicky najprogresívnejší obchodník v krajine

Lidl sa počas svojho pôsobenia na Slovensku odhodlal na mnohé netypické kroky. Ako prvý z veľkých reťazcov napríklad zrušil distribúciu papierových letákov do schránok. Mimochodom, Lidl získal v najnovšej ankete okrem ocenení aj označenie Ekologicky najprogresívnejší obchodník. Podľa názoru verejnosti zaviedol za posledný rok najvýznamnejšie zmeny šetriace prírodu a zdroje. Zameriava sa však aj na svojich zamestnancov. Zaujímavo vyznieva napríklad fakt, že muži aj ženy tu dostávajú na všetkých pozíciách rovnaký plat. Od 1. januára 2022 navyše všetkým pracovníkom zvýšil plat, a to bez ohľadu na pozíciu.

VIAC O LIDLI A JEHO AKTIVITÁCH

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Zdroj: Plnielanu.sk/Advertoriál
Odporúčame