7 extra zdravých nápojov: Najlepšie je piť ich zrána, sú priam nabité vitamínmi

Foto: Gettyimages

Foto: Gettyimages

Bolo by úžasné, keby existoval nápoj, ktorý by nás zbavil prebytočných kíl… Pravda je však zväčša niekde na druhej strane. Skôr, ako obetujete desiatky eur za instantné prášky sľubujúce zázraky za pár dní, vyskúšajte domáce elixíry. Pomôžu z tela vyplaviť škodliviny, prinesú úľavu od zažívacích problémov a zlepšia aj činnosť metabolizmu. Bonusom navyše bude aj menší apetít a viac energie na každodenné výzvy. Skúsite ich?

Osviežujúca mäta a uhorka

Nie je nič jednoduchšie, ako nakrájať uhorku, natrhať lístky mäty, zaliať ich v pohári vodou a po pár minútach vypiť. Ešte väčší úžitok budete mať, ak tento nápoj pomixujete v mixéri najemno a pridáte lyžičku medu. Uhorka je známa ako diuretikum, ktoré prečisťuje obličky, mäta má zase schopnosť upokojiť rozbúrené trávenie a obnoviť rovnováhu v črevách aj žalúdku.

Oranžová presila vlákniny: mrkva + pomaranč

Na rannú dávku vitamínu C, betakaroténu a vlákniny budete potrebovať: 1 pomaranč, 2 mrkvy a 1,5 dcl minerálnej vody. Všetky ingrediencie spolu vymixujte do jemného nápoja. Ak chcete sladkú chuť ozvláštniť, pridajte aj kúsok pikantného zázvoru. Kombinácia ako stvorená na jarný detox.


Mohlo by vás zaujať: Namiešajte si zázračný elixír: Recepty na zdravé a chutné detoxikačné nápoje


Medovo-zázvorový čaj proti chorobe

Ak si neviete predstaviť ráno bez teplého nápoja, skúste miesto kávy povzbudivý a pre trávenie mimoriadne blahodarný čaj. Nastrúhajte 2 centimetre očisteného zázvoru a zalejte do šálky horúcou vodou. Po miernom vychladnutí pridajte 2 čajové lyžičky medu a kúsok škorice. Táto kombinácia je účinná nielen pri naštartovaní metabolizmu, zároveň má aj silu pôsobiť ako prírodné antibiotikum, ktoré eliminuje rast baktérií a podporí vašu imunitu v akomkoľvek ročnom období.

Ocot, citrón a škorica – extra sila pre trávenie

Počuli ste už o tom, že ráno je dobré piť vodu s citrónom, škoricou alebo jablčným octom? Pripisuje sa im schopnosť vyladiť trávenie, zlepšiť produkciu tráviacich štiav a obmedziť žalúdočné nevoľnosti. Poďme ich dať dokopy! Na jednu šálku teplej vody budete potrebovať 2 čajové lyžičky jablčného octu, 2 polievkové lyžice citrónovej šťavy, 1 polievkovú lyžicu medu a štipku škorice. Dôkladne premiešajte, nechajte chvíľu odstáť a vypite.

Fialový bojovník pre pečeň

Červená repa (cvikla) má vysoký obsah vlákniny a nízky obsah kalórií. Dokáže regulovať chuť do jedla, a navyše, jej zloženie pomáha prečistiť pečeň aj obličky, rozpúšťať v tele usadeniny a optimalizovať krvný tlak. Dosť dôvodov, prečo sa oplatí mať ju vo svojom jedálničku! Ako si pripraviť cviklové smoothie? Budete potrebovať: 1 menšiu cviklu, 1 jablko, 1 mrkvu a kúsok postrúhaného zázvoru. Pridajte 1,5 dcl vody, 1 lyžicu citrónovej šťavy a vymixujte do hladkého smoothie.


Mohlo by vás zaujať: V lete osviežia, zasýtia a dodajú energiu: Pripravte si ovocné smoothie nápoje


S paradajkami za štíhlejším pásom

Paradajky sú veľmi dobrým zdrojom lykopénu, ktorý má ako silný antioxidant potenciál chrániť srdce. Majú nízky glykemický index, mierne diuretické účinky a sú ako stvorené na naštartovanie metabolizmu. Dokonca vďaka nim môžete stratiť pár centimetrov v obvode pásu. Stonkový zeler má antiseptické a detoxikačné účinky, pomáha prečistiť pečeň, močové cesty aj obličky. Na paradajkové smoothie budete potrebovať: 3 paradajky, ¼ šálky nakrájaného stonkového zeleru a ½ šálky jablkovej šťavy.

Energetická bomba

Ak už ráno viete, že vás čaká deň, ktorý bude patriť k náročnejším, doprajte si vzpruhu, ktorá vám dodá veľa dôležitých vitamínov, minerálov aj vlákniny pre zasýtenie na dlhšiu dobu. Výborná je kombinácia: jahody pre vitamín C + banán pre draslík, horčík a vlákninu + jogurt pre obsah probiotík. Spojenie chutí z tohto receptu poteší každého, kto má rád príjemnú krémovú a sladkú chuť. Pomixujte 150 g jahôd, 1 banán, 1 jogurt a 2 čajové lyžičky medu. Vychutnajte v pohodlí domova a smelo v ústrety výzvam nového dňa!


Aké zdravé nápoje si doprajete vy? Napíšte ostatným čitateľom tipy do diskusie pod článkom.

Zdroj: Lucia

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close