7 krokov k ideálnej kancelárii: Pre lepšie výsledky a väčšiu pohodu

kancelária

photl.com

Chodíte z práce zničení, unavení, otrávení, bez energie a s pocitom, akoby vás prešiel parný valec? Nemusíte to hneď riešiť zmenou zamestnania, v mnohých prípadoch postačí úprava pracovného prostredia. A ide to aj bez búrania priečok, premiestňovania stola, či premaľovania celej kancelárie. Máme pre vás niekoľko dobrých tipov, s ktorými miesto, na ktorom trávite väčšinu svojho dňa, premeníte na príjemné a zdravé prostredie, v ktorom bude radosť pracovať!

1. Poriadok na stole je základ

Zabudnite na výhovorky typu „kreatívni ľudia potrebujú neporiadok”, „toto je organizovaný chaos” alebo „presne viem, kde čo je”. Neporiadok v kancelárií nikomu neprospieva a to bez ohľadu na to, či sa v ňom vyznáte alebo nie. Spôsobuje totiž chaos, nervozitu, rozptyľuje myseľ a zhoršuje schopnosť sústredenia. Ak sa chcete v kancelárii cítiť dobre, začnite teda od svojho stola – upracte všetko, čo nepoužívate, do šuflíkov, krabičiek, či zakladačov. Čím menej vecí necháte na pracovnej doske, tým lepšie.

2. Kvety na spestrenie

Zelené rastlinky sú ďalším pomocníkom pri vytváraní zdravého pracovného prostredia. Nielenže kanceláriu hneď na prvý pohľad spríjemnia, ale sú užitočné aj v boji s elektrosmogom a toxínmi. Podľa výskumu, zrealizovaného NASA dokážu bežné izbové rastliny úplne odbúrať škodlivé toxíny, ktoré sa uvoľňujú napríklad z kancelárskeho nábytku. Skvelými pomocníkmi sú napríklad brečtan, chryzantény, palmy, dracény alebo lopatkovec. Používať rastliny v kancelárii radí aj feng shui, podľa ktorého vám kvet v črepníku najlepšie poslúži na juhozápadnom rohu stola.


Mohlo by vás tiež zaujať: Chodíte s nechuťou do práce? Možno trpíte syndrómom vyhorenia!


3. Farby na mieru

Terapia farbou má svoje korene už v starovekom Egypte a dnes už podľa jej pravidiel navrhujú hádam všetko od wellness zariadení až po obaly na cukríky. Len v kancelárskych budových akoby na ňu dizajnéri zabúdali a tak vznikajú strohé bezfarebné kancelárie, v ktorých sa človek necíti dobre. Farbu vašej kancelárii však môžete dodať aj vy – napríklad pomocou závesov, obrazov, farebnej nástenky, podložky pod myš, či kvetov. Farby voľte podľa toho, aký účinok chcete dosiahnuť – oranžová stimuluje kreativitu, žltá zvyšuje motiváciu, červená dodá energiu, modrá upokojuje a zelená má liečebné účinky a pomáha bojovať s podráždenosťou.

4. Hudba spestrí čas

Možno ste sa nad hudbou v kancelárii nikdy nezamýšľali, pravdou však je, že má veľký vplyv na naše emócie, duševnú pohodu, vnímanie, komunikáciu. Dôležité je správne zvoliť štýl hudby i jej hlasitosť – príliš hlasná hudba totiž môže pôsobiť rušivo. Ak sa potrebujete sústrediť, pomôže vám v pozadí znejúca klasická hudba, ak vykonávate monotónnu činnosť, môžete zvoliť aj rýchlejšiu hudbu so stimulačným účinkom. Ak neviete, ako správne vybrať, kúpte si CD s hudbou namixovanou presne pre účel, ktorý potrebujete.


Mohlo by vás tiež zaujať: Zaslúžite si vyššiu výplatu? Zistite svoju trhovú cenu


5. Vône vás povzbudia

Vonná lampa nie je určená len na romantické večery vo vašej spálni. Aj v kancelárií si pomocou správne zvolenej vône môžete dobiť baterky, povzbudiť myseľ, znížiť hladinu stresu, či napätia. Napríklad levanduľový olej dokázateľne znižuje množstvo chýb, pretože vám pomôže sústrediť sa, podobne ako aj rozmarín alebo mäta. Skvelú prácu odvedie aj vonný mix grepu, citrónu, ruže a ylang-ylang. 

6. Nepodceňujte správne sedenie

Ak máte sedavé zamestnanie, je stolička tým najdôležitejším kusom nábytku v kancelárii. Od nej vo veľkej miere záleží, či sa budete za stolom cítiť dobre, pohodlne, či vás nebude bolieť chrbát, hlava, ruky, oči,.nebudú vám tŕpnuť nohy,… Stolička by mala dostatočne podopierať chrbticu  a mať opierky na ruky.  To je dôležité aj z  hľadiska feng shui, nakoľko stolička symbolizuje oporu a napomáha k prosperite. Takže ak chcete, aby sa vám v práci darilo a voľný čas nehodláte tráviť u chiropraktika, investujte radšej do dobrej a kalitnej stoličky. Určite sa to oplatí!


Mohlo by vás tiež zaujať: Príliš snaživý kolega – požehnanie alebo trest?


7. Čistý vzduch, čistá myseľ

Elektrosmog, baktérie, vírusy, prach, plesne – to všetko sa šíri našimi kanceláriami vďaka klimatizáciám, ventilátorom, kúreniu a nedostatočnému vetraniu. Výskum uskutočnený v USA dokázal, že 6 z 10 kancelárií má nezdravé ovzdušie a že práve to je najčastejším dôvodom zdravotných problémov ľudí, ktorí v nich pracujú. Ide väčšinou o bolesť hlavy, dýchacie problémy, infekcie, alergie a kopec ďalších chorôb. Zlepšiť kvalitu ovzdušia v kancelárií môžete častým vetraním alebo pomocou ionizátora vzduchu, ktorý eliminuje znečistenie i zápach. Ozón, ktorý je vytvorený negatívnymi iónmi  totiž rozbíja  znečistenie a rozoberá ho do menších čiastočiek na neškodné komponenty. Znamená to, že sa vám do plúc dostane oveľa menej nečistôt a škodlivých látok.

Zdroj: photl.com, photl.com, Viktória
Odporúčame