Aj zničené vlasy môžu byť opäť krásne: Stačí im dopriať správnu starostlivosť

Vlasy

thinkstockphotos.com

Sú vaše vlasy suché, nepríjemne drsné na dotyk, lámu sa a po lesku niet ani stopy? Máte rozštiepené končeky a ich celkový vzhľad pripomína slamu?

Nezúfajte, pretože aj poškodenej hrive možno pomôcť správnou starostlivosťou a zložením jedálneho lístka. Čo všetko sa počíta?

Zvoľte správny strih a hĺbkovú kúru

Ak vaše vlasy momentálne nie sú zdravé, pouvažujte nad zmenou strihu. Niekedy stačí málo – odstrániť rozštiepené končeky a účes prestrihať. Tým získa nielen objem, ale aj zdravší vzhľad, čo, samozrejme, uberie aj roky. Nuž a keď už budete v kaderníckom salóne, nechajte si aplikovať špeciálnu kúru určenú pre regeneráciu vlasov. Obľúbené sú napríklad tie s keratínom alebo kolagénovým komplexom.

Vyhnite sa horúcemu vzduchu a zbytočným chemikáliám

Vlasy poškodzuje časté fénovanie horúcim vzduchom i používanie žehličiek na vlasy. Ak po nich musíte siahnuť, najprv na vlasy naneste posilňujúci kondicionér a následne použite preparát, ktorý ich ochráni. Ideálne je však nechať vlasy vysušiť voľne na vzduchu. Čo sa týka farieb na vlasy, dnes už existujú také, ktoré sú bez amoniaku a obsahujú aj vyživujúce zložky.


Mohlo by vás zaujímať: Ako na dokonalú hrivu: Praktické domáce rady pre všetky typy vlasov


Vyberte si správny šampón a kondicionér

Prvou zásadou je zvoliť vlasovú kozmetiku, ktorá je určená špeciálne pre poškodené vlasy. Následne si treba prečítať zloženie daných produktov a vyhnúť sa tým, ktoré obsahujú sulfáty. Tie ich zbavujú prirodzenej ochrannej vrstvy. Naopak, ideálne sú šampóny a kondicionéry s obsahom byliniek a prírodných olejov. Výborný je arganový, makadamiový, mandľový či olej zo slnečnice. Pokladom pre zničené vlasy je aj bambucké maslo. Z byliniek je vhodná, napríklad breza, žihľava, rozmarín, aloe vera či šalvia.

Vlasy neumývajte ich častejšie ako dva razy týždenne, pretože sú potom náchylnejšie na poškodenie. Zásadne používajte vlažnú vodu a po umytí vlasy nešúchajte uterákom, iba ich do neho zabaľte. Ak je nutné ich umyť častejšie, siahnite po suchom šampóne s pH 4,5 – 5,5.

Zamerajte sa na príjem správnych živín

Poškodené vlasy potrebujú hydratáciu aj zvnútra. Kľúčové v tomto smere sú omega-3 nenasýtené mastné kyseliny. Nachádzajú sa v tučných rybách, ako je tuniak či losos, ale aj v niektorých druhoch semiačok. Výborné sú ľanové alebo chia semienka. Okrem toho sú pre posilnenie vlasov dôležité proteíny. Nachádzajú sa nielen v mäse, ale aj vo vajíčkach, mliečnych produktoch, strukovinách, orechoch i semienkach.


Mohlo by vás zaujímať: 3 osvedčené recepty pre krásne vlasy: Zaručujeme, že vám ich budú všetky ženy závidieť


Minimálne raz do týždňa si doprajte masku

Ideálne je, ak siahnete po ingredienciách z vlastnej komory. Jednoducho si tak môžete pripraviť masku či šampón na vlasy. Ktoré stoja za vyskúšanie?

  • Výživná medová maska s olivovým olejom

Zmiešajte ¼ šálky olivového oleja s ½ šálky medu – dôležité je obe ingrediencie mierne zohriať. Následne masku naneste na vlasy, vlasy prikryte igelitom a uterákom, nechajte dostatočne dlho pôsobiť.

  • Šampón s vajíčkom

Vajíčka sú nabité proteínmi, a preto sú skvelou výživou pre poškodené vlasy. Jednoducho zmiešajte malé množstvo šampónu s vajíčkom, nechajte pôsobiť 3 – 5 minút a opláchnite.

  • Extra hydratačná olejová maska

Extrémne zničeným vlasom prospeje kombinácia kokosového a olivového oleja v pomere 2:1. Aj v tomto prípade je vhodné oleje mierne zahriať a naniesť na vlasy i pokožku hlavy. Doba pôsobenia je 15 – 30 minút.

  • Posilňujúca banánová maska

Skombinujte 1 roztlačený banán s 1 polievkovou lyžicou medu a naneste po celej dĺžke vlasov. Nechajte pôsobiť 30 minút a zmyte.


Ako sa o svoje vlasy staráte vy? Podeľte sa o svoj názor s ostatnými čitateľmi v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Mirka

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close