Chudnite zdravo a účinne: Dodržujte tieto zásady a určite sa to podarí!

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto
Tieto Vianoce nebudete väčšie rifle potrebovať

Advent sa začína a všetci dobre vieme, ako vyzerá jeho vyvrcholenie. Počas Vianoc si doprajeme zväčša množstvo jedla – a nie práve diétneho. Kapustnica s klobáskou, zemiakový majonézový šalát, koláče, množstvo medovníkov a ďalších pochúťok sa zväčša negatívne prejavia na postave nejedného človeka...


Chcete si tento rok dopriať sviatočné hody bez obáv a pocitu previnenia? Začnite už dnes dodržiavať niekoľko jednoduchých tipov, s ktorými sa vám do sviatkov podarí zhodiť nejaké to kilečko. Nebojte sa, nejde o žiadne drastické diéty, len o ľahší režim, vďaka ktorému si budete môcť pár dní hodovania užiť bez pocitu previnenia.

Citrónová voda

Každý deň začnite pohárom vlažnej vody s citrónom. Naštartujete tak ráno svoj organizmus. Okrem toho, citronáda (bez cukru) potláča chuť na jedlo. Pokojne si ju teda namiešajte do 1,5 litrovej fľaše (na toto množstvo vody vyšťavte minimálne jeden citrón) a popíjajte ju celý deň.


Mohlo by vás zaujať:  Lepšia postava vďaka vínu: Znie to neuveriteľne, ale je to tak!


Stop tvrdému alkoholu

Je dosť pravdepodobné, že sa pred Vianocami zúčastníte pracovného večierku či zavítate na vianočné trhy. Víno je pre vaše telo nielen zdravšie, ale má aj menej kalórii ako tvrdý alkohol, takže by ste určite mali zostať radšej pri ňom. Pozor na varené víno – často je doň cukor pridávaný už počas varenia, takže si ho automaticky nedosypávajte, ale najskôr nápoj ochutnajte.

Zmenšite porcie

Jedzte, čo vám chutí, ale skúste aspoň o štvrtinu obmedziť veľkosť porcie. Servírujte si jedlá na menšie taniere. Nezabudnite piť veľa tekutín, ktoré zaplnia žalúdok a zmenšia pocit hladu. Stavte najmä na vodu a čaje - ideálne zelený alebo pu-erh, ktorým sa pripisujú odtučňovacie účinky. 

Skúste sa postiť

Nie nadarmo sa kedysi naši predkovia každý piatok postili. Mnoho odborníkov tvrdí, že takýto pôst telu prospieva. Vy nemusíte byť len o vode. Stavte na zeleninové a ovocné šťavy – ale čerstvé! Žiadne džúsy s pridaným cukrom. Vyberte si deň, v ktorý sa vám bude držať takáto hladovka najlepšie. Ak napríklad menej jete, keď máte veľa povinností, vyberte si taký deň, keď sa nezastavíte. Keď naopak viete, že v sobotu budete variť deťom alebo vnúčatám a asi jedlu neodoláte, nevyberajte si tento deň. V prípade, že ste celý deň vydržali, ale večer sa vás doma zmocnila obrovská kríza, choďte čo najskôr spať.


Mohlo by vás zaujať: Čas cvičenia je pri chudnutí dôležitý: Viete, kedy spálite najviac kalórií?


Maškrty si vyberajte

Rátanie kalórii nie je veľmi príjemná činnosť, ale pozerajte na ne aspoň pri výbere maškŕt. Ak už musíte mať nejakú sladkosť, vyberajte takú, čo vám chutí, ale zároveň nenabúra celé vaše chudnúce snaženie. Napríklad jedna tyčinka Milky Way predstavuje len 5 percent denného kalorického príjmu – a dozviete sa to hneď na prednej strane obalu. Rátajte však s tým, že tento údaj je trochu skreslený, pretože ide o príjem 2000 kalórii denne. Takže ak ste nižšieho vzrastu alebo menšej postavy, takáto maškrta určite predstavuje viac ako len 5 percent vášho želaného príjmu. Stále je to však lepšie ak mnoho iných pochúťok.

Stavte na chôdzu alebo cvičenie pri televízore

Ak nepatríte medzi fanúšikov posilňovní, nevadí. Nejakú fyzickú aktivitu navyše by ste však mali vykázať. Máte kanceláriu na piatom poschodí? Začnite chodiť pešo po schodoch - aspoň 2-3 krát denne. Nemusíte sa ponáhľať, ale snažte sa, aby ste za deň vyšli spolu aspoň desať-pätnásť poschodí. Ak do práce chodíte autobusom, vystúpte aspoň o dve zastávky skôr a prejdite sa.  Mnoho posilňovacích cvičení môžete robiť na zemi pred televízorom, ak máte priestor a ste pri dobrom zdraví, môžete skúsiť napríklad skákanie cez švihadlo. Pomerne náročná, ale efektívna aktivita. A ak máte doma orbitrek či podobnú mašinku, teraz je čas ju oprášiť a denne si na nej trocha zamakať.


Aký chudnúci tip máte vy? Napíšte do diskusie a vyhrajte víkendový pobyt alebo niektorú z ďalších cien v našej súťaži. Nezabudnite uviesť platný email.

Zdielať na Facebooku
  • Autor: Viera
  • Foto: publicdomainpictures.com

Diskusia (7)

  • 123 23.02.2013, 21:43

    Cvičenie pri TV? To je jedna z najväčších blbosti co sa da urobit. Človek začne pozerat telku a prestane sa sústrediť na cvičenie potom aj prestávky medzi cvikmi z 30s sa stávajú 10minutové. V týchto článkoch su take bludy!!! Az my je z toho zle

  • Zuzana 05.02.2013, 18:39

    AJ mne sa to už podarilo. Schudla som prostredníctvom proteínovej výživy v priebehu 3,5 mesiaca 20 kg. a to len z tukových zásob. Svalovina zostala zachovaná. Je to špeciálna proteínová výživa, ktorá je individuálne indikovaná. To všetko sa mi podarilo pod odborným dohľadom diétnej poradkyne v Štúdiu pohoda centre zdraviav Bratislava. Vrelo všetkým komu sa nedarí odporúčam. Som 5 mesiacov po diéte a zatiaľ žiaden jo jo efekt. pozrite si www.studiopohoda.sk

  • Miška 06.12.2012, 11:00

    Náhodou som sa musela rýchlo zohnúť pre spadnutú guľôčku, lenže akosi som zle vstávala z podrepu. Tak som sa na seba nahnevala, že som ihneď začala na sebe pracovať. Hoci mám nad šesťdesiat rokov, ale aj tak si myslím že o seba sa stále treba starať. Ráno som si dala s kávou, alebo s čajom len malý kúštik natretého chleba s nejakou pomazánou, alebo niečim ľahkým. Do obeda ovocie, alebo zeleninu, samozrejme že piť stále treba po celý deň. Ak som bola hladná, tak som si upila vody, pri ďalšom hlade znova som sa napila vody a tým som hlad odohnala a tieš i konzumáciu ďalšieho jedla. Obed som zjedla celý (podotýkam nie veľkú porciu). Po obede som si nakrájala plný tanier ovocia a to bola moja strava až do ďalšieho dňa do raňajok. Vôbec som nebola hladná, ovocie som jedla postupne "zobkala" a účinok sa dostavil. Za mesiac som schudla 5 kg a znova som sa mohla bez problémov postaviť ak mi náhodou znova spadla nejaká guľôčka či hocičo! Mám to overené, nie je to vôbec ťažké a ešte k tomu aj ušetríte! Ha, ha..

  • Katka 05.12.2012, 08:41

    Áno Roman , je to tak . Aj ja som vylúčila cukor ale na určitú dobu aj bielu múku , jedla som veľa zeleniny a ľahko stráviteľných jedál , citrónovú vodu a kilá išli dole :) Zároveň sa mi aj vyčistil organizmus , myslím si , lebo som sa veľmi dobre cítila. A to som nemusela ani cvičiť .

  • Terka 04.12.2012, 11:47

    Kedze mam zdravotne problamy s vertebrogennym aparatom, cvicenie je u mna obmedzene. Stravujem sa v zavodnej jedalni/varia strasne/,ked som doma tak racinalne sa stravujem. Snazim sa jeden den mat hladovhu, pijem vtedy len vodu.

  • Janka 04.12.2012, 09:55

    Ja momentálne sa stravujem zdravo. Jem viac zeleniny ako predtým. Na raňajky si doprajem sladké /mrkva+jablčko, med, orechy/ na obed a na večeru vždy riešim jedlo tak, aby obsahovalo veľa zeleniny. Jedálniček je skôr o varenej strave, čo mi pomáha aj pri trávení. Pijem 3litre vody /čistej/. Teraz oblečiem konf.číslo 38 a som šťastná. Keďže dnes sa chystám na Vianočné trhy, určite si neodopriem od seba cigánsku a bez výčitiek si ju dám, lebo viem, že zajtra budem mať znova zdravú stravu :)

  • Roman 04.12.2012, 08:48

    Keď som pred rokmi prestal fajčiť, tak som za pol roka pribral 30 kg. Cvičením a úpravou jedálnička som zhodil 20kg, ktoré držím dodnes. Zvykol som vtedy vravievať, že najdôležitejšia je pravidelná strava- 1krát za deň. Ale nie. Prestal som cukriť čaj a kávu a obmedzil som vyprážané jedlá. To sú podľa mňa prvé dve zásady pre každého čo chce schudnúť.

1

Pridať komentár