Ako schudnúť a nepribrať? Radia ľudia, ktorým sa to už podarilo

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto
Pred a po chudnúcom maratóne

Máte pocit, že nech vynakladáte akékoľvek úsilie, neviete ručičku váhy rozhýbať smerom nadol? Väčšina z nás má o „zaručených“ diétach svojskú predstavu, v ktorej dominuje pocit frustrácie z neúspechu alebo nasledovného jo-jo efektu. Existujú však ľudia, ktorí boj s nadváhou dotiahli do úspešného konca a dnes sa pýšia postavou, po akej vždy túžili. Prinášame vám niekoľko tipov práve od tých, ktorí prešli dramatickou premenou. Ako sa im zhodenie prebytočných kíl vlastne podarilo?


1. Spomaľte

Väčšina chudnúcich ľudí je presvedčená, že primárnu úlohu zohráva pohyb a tvrdá drina v posilňovni. Boj s nadváhou však začína už na tanieri, a to nielen tým, čo a v akom množstve si naservírujeme. Veľkú úlohu zohráva aj spôsob jedenia. Zvyknete do seba porciu jedla rýchlo nahádzať? Alvar, ktorý schudol 12 kíl, radí: „Najľahším krokom, ktorým začať, je oveľa viac prežúvať a jesť pomalšie.“ Vychutnávanie si každého sústa vám môže počas jediného dňa ušetriť stovky kalórií. Mozgu trvá až dlhých 20 minút, kým sa dostaví pocit zasýtenia.

2. Súťažte

Chcete so svojím telom niečo urobiť, no chýba vám dostatočná motivácia? Zasúťažte si aj s celkom neznámymi ľuďmi bez toho, aby o tom vedeli. Svoje tajné preteky opisuje Brian, ktorý vo veku 42 rokov takto dokázal schudnúť 15 kíl: „Vytváral som si súťaže všade, kam som prišiel. Keď som v posilňovni videl chlapa, ako si dáva do tela, automaticky sa stal inšpiráciou, ktorú som chcel prekonať.“ Rovnako to platilo aj pri stole v reštaurácii. Vždy si musel byť istý, že si spomedzi všetkých objednáva najzdravšie jedlo.


Mohlo by vás zaujímať: Chudnite zdravo a účinne: Dodržujte tieto zásady a určite sa to podarí!


3. Nájdite svoj rytmus

Všetci krotitelia tukov sa zhodujú v tom, že pre úspešné chudnutie je kľúčový režim, ktorý vám vyhovuje. Svoje vie o tom aj Katey – žena v domácnosti starajúca sa o svoj americký domov a milovanú rodinu. „Vstaňte, dajte si zdravé raňajky, zájdite do fitnescentra. Vráťte sa domov, pripravte raňajky pre rodinu. Dajte si sprchu, odvezte deti do školy, vráťte sa domov a uvarte kuracinu s chudou hovädzinou. Jedzte zeleninu, pite vodu, urobte si akýkoľvek zdravý režim, ktorý budete dodržiavať s ľahkosťou,“ radí ostatným dámam, ktoré väčšinu dňa strávia za dverami svojho príbytku.

4. Neberte si prehru príliš k srdcu

Chudnutie neprináša so sebou len pocit výhry, ale tiež výčitky, pokiaľ si doprajeme mimo nášho diétneho plánu. Ak sa ručička váhy nehýbe dostatočne rýchlo, alebo uprostred boja s kilami dokonca priberiete, nezúfajte. Berte to ako súčasť procesu a po každej chybe nepodliehajte panike – pokračujte tam, kde ste prestali. „Vždy som sa sústredila na cieľ, až kým sa mi nepritrafila jedna zlá vec, ktorá ma úplne odrovnala,“ podelila sa o svoje skúsenosti Patrícia, ktorá vo veku 55 rokov dokázala schudnúť 25% telesného tuku. Podľa nej by sme sa mali viac sústrediť na svoje zvyky ako súčasť zdravého životného štýlu. Tie sa nám totiž budú ľahšie dodržiavať aj v budúcnosti.


Mohlo by vás zaujímať: Návod na chudnutie pre pánov: Ide to aj bez hladovania!


5. Nakupujte s rozumom

Ak sa vyberiete na veľký nákup potravín, neprechádzajte každou jednou uličkou. Spíšte si na zoznam všetko, čo potrebujete a sladkým lákadlám sa oblúkom vyhýbajte. Tie najhodnotnejšie potraviny aj tak nájdete vždy na okraji. „Všetky spracované potraviny ako čipsy a koláčiky sú naukladané vo vnútorných uličkách, zatiaľ čo zelenina, ovocie, mäso a pečivo sú zvonku na okraji. Urobte si len okružnú jazdu s košíkom a zamierte k pokladni,“ radí John, ktorý sa takýmto spôsobom zbavil až 45 kíl.

6. Aj vo fitnescentre máme svoje dni

Viac cvičenia ešte nikdy nikomu nezaručilo lepšie výsledky. Napriek tomu však pohyb netreba zanedbávať, práve naopak – mali by sme prekonať lenivosť, aj keď sa nám vyslovene nechce. „Zistila som, že niekedy musím doslova dotiahnuť svoj zadok do posilňovne. Ale aj keď sa cvičenie rozbieha pomaly a zdá sa byť bez inšpirácie, potom je už jednoduché dokončiť ho,“ priznáva Kim, ktorá zápasila s narastajúcou hmotnosťou najmä po treťom pôrode.


Čo najviac pomáha pri chudnutí vám? Napíšte do diskusie a vyhrajte víkendový pobyt alebo niektorú z ďalších cien v našej súťaži. Nezabudnite uviesť platný email.

Zdielať na Facebooku

  • Autor: Emma
  • Foto: flickr.com

Diskusia (6)

  • I 07.01.2013, 09:41

    plati zasada M Z dieta menej zrat velmi jednoducha filozofia , a naj ucinnejsia platna od nepameti ,.

  • Katka 07.01.2013, 09:40

    Clanok: Ako schudnúť a nepribrať? Radia ľudia, ktorým sa to už podarilo Som na rodicovskej dovolenke s druhym dietatom. Pamatam sa, ze po prvom porode sa mi podarilo zhodit "tehotenske kila" velmi rychlo a ani som sa nemusela snazit... Teraz po druhom je to uz tazsie...mam uz vyse tridsat, nikdy som nebola aktivny sportovec a velmi rada varim. To su vsetko "pritazujuce" okolnosti :) Aby som sa opat dostala do formy potrebujem zhodit poslednych 7 kil z povodnych 30, ktore som pocas tehotenstva nabrala. Najviac mi pomaha beh, ktory som v zimnych mesiacoch zamenila za kurzy latinsko-americkeho tanca 2-krat tyzdenne a cvicenie doma (tip: stale ked mam ukrutnu chut na sladke radsej spravim zopar brusakov). Auto sa snazim nechavat co najviac zaparkovane doma a kam sa da, radsej idem pesi, aj ked mi to trva o pol hodiny dlhsie...a hlavne som menila navyky pri stole. Nedojedam po detoch, porcie mam striedme a doplnam ich cerstvou zeleninou a ovocim z vlastnej zahrady. Rano si naplnim krcah obycajnou vodou a do poobedia sa ho snazim vypit, tak si aspon odkontrolujem aj dodrziavanie pitneho rezimu. Su to vsetko len drobnosti, ale dufam, ze takto sa mi podari "zhodit" tie zvysne kila, ktore mam nalepene hlavne na bokoch a bruchu. Ak ste v podobnej situacii ako ja, drzim vam prsty. Dufam, ze nam to usilie vyjde a vysledky budu viditelnejsie:)

  • nie vas priatel 11.12.2012, 12:56

    tie pripečené ksichty čo tu uverejnujete je stupidnost ............... strašná trapošina ............po prečitaní to ho to oneho je s toho od žalúdka zle.... . začína nechutenstvo....a vidíš už sa s toho chudne

  • katka 11.12.2012, 10:21

    Som na rodicovskej dovolenke s druhym dietatom. Pamatam sa, ze po prvom porode sa mi podarilo zhodit "tehotenske kila" velmi rychlo a ani som sa nemusela snazit... Teraz po druhom je to uz tazsie...mam uz vyse tridsat, nikdy som nebola aktivny sportovec a velmi rada varim. To su vsetko "pritazujuce" okolnosti :) Aby som sa opat dostala do formy potrebujem zhodit poslednych 7 kil z povodnych 30, ktore som pocas tehotenstva nabrala. Najviac mi pomaha beh, ktory som v zimnych mesiacoch zamenila za kurzy latinsko-americkeho tanca 2-krat tyzdenne a cvicenie doma (tip: stale ked mam ukrutnu chut na sladke radsej spravim zopar brusakov). Auto sa snazim nechavat co najviac zaparkovane doma a kam sa da, radsej idem pesi, aj ked mi to trva o pol hodiny dlhsie...a hlavne som menila navyky pri stole. Nedojedam po detoch, porcie mam striedme a doplnam ich cerstvou zeleninou a ovocim z vlastnej zahrady. Rano si naplnim krcah obycajnou vodou a do poobedia sa ho snazim vypit, tak si aspon odkontrolujem aj dodrziavanie pitneho rezimu. Su to vsetko len drobnosti, ale dufam, ze takto sa mi podari "zhodit" tie zvysne kila, ktore mam nalepene hlavne na bokoch a bruchu. Ak ste v podobnej situacii ako ja, drzim vam prsty. Dufam, ze nam to usilie vyjde a vysledky budu viditelnejsie:)

  • Anita 11.12.2012, 09:58

    Na udržanie primeranej váhy mi stačí, že sa snažím variť racionálne. Napríklad nerobievam mastné smotanované omáčky k mäsu (keď mäso beztak obsahuje veľa tuku). Ak zhreším vyprážaným syrom, tak určite bez tatarky a pod. K jedlu si dávam vždy dusenú alebo surovú zeleninu. Osvedčilo sa mi jesť častejšie a menšie porcie, začala som servírovať na menších tanieroch. Ak sa dá, chodím pešo a behám o schodoch.

  • pterus 11.12.2012, 06:44

    to je co za clanok?

1

Pridať komentár