Najväčšie mýty o cvičení: Odhaľte ich ešte dnes a zhadzujte kilá efektívnejšie

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Dali ste si aj vy na Nový rok predsavzatie, že schudnete?

Na úbytok hmotnosti ako výsledok cvičenia vplýva mnoho faktorov.

Vstúpili ste aj vy do nového roka s predsavzatím, že sa konečne zbavíte tých zopár kíl navyše, ktoré vám na vašej postave prekážajú? Hoci s dostatočným pohybom by chudnutie a formovanie tela malo ísť ako po masle, mnohí z nás zápasia neúspešne. Cvičenie je síce dôležité, no v správnom čase a v správnej miere. Zistite, kde pri tréningu možno robíte chybu. Najlepší tréneri sveta dali hlavy dokopy a podelili sa o cenné rady, ktoré adresujú svojim klientom. Ktoré zo zaužívaných zvykov robíme celkom zbytočne?


Mýtus č. 1: Čím viac hodín v posilňovni, tým lepšie výsledky

Vedie vás vidina vyformovaného tela k predstave, že fitnescentrum je ako váš druhý domov? V tom prípade by ste mali svoj postoj k cvičeniu prehodnotiť. Pretrénovanie je totiž cestou, ako zabránite svojim svalom rásť – namiesto toho, aby telo budovalo ďalšiu svalovú hmotu, jednotlivé vlákna sa neustále poškodzujú. A to v konečnom dôsledku môže znamenať, že svalstvo začne ubúdať. Namiesto dlhého tréningu radšej zapojte rozum a čas strávený dvíhaním činiek využite na maximum. Potom doprajte svalovým skupinám potrebnú regeneráciu, počas ktorej môžu rásť. Nezabúdajte na kombináciu s kardio cvičením, no nič nepreháňajte.

Tip: Ak trávite v posilňovni dlhšie ako hodinu, sú len dve možnosti. Buď máte príliš dlhé prestávky medzi sériami, alebo necvičíte dostatočne efektívne.


Mohlo by vás zaujímať: Buďte vo forme a zbavte sa kíl navyše: Stavte na bežky!


Mýtus č. 2: Ochabnuté svaly sa premieňajú na tuk

Tuk sa v našom tele nepremieňa na svalstvo a nefunguje to ani opačne. Budovanie svalovej hmoty a strata telesného tuku sú dva celkom rozdielne procesy. Hoci môžu prebiehať súčasne, dochádza k tomu len veľmi zriedka. Väčšinou sa totiž telo musí sústrediť najskôr na jeden dej a následne druhý. Dôvod je pritom viac-menej logický. Aby mohli svaly rásť, musíme prijať viac kalórií, ako spálime a naopak – aby sme strácali telesný tuk, musíme spáliť viac energie, ako skonzumujeme.

Mýtus č. 3: Kardio cvičením sa svalová hmota nebuduje

Kardio cvičenie síce prispieva k nárastu svalov len veľmi pomaly, to však ešte neznamená, že je to nemožné. Spálené kalórie však musíte doplniť vhodnou stravou v rámci správne zvoleného režimu – predovšetkým na báze proteínov. Dôležité tiež je, aby ste pri kardio cvičení vsadili na kratší, ale mimoriadne intenzívny tréning, ktorý podporí silový tréning.

Mýtus č. 4: Beh na bežiacom páse zaťažuje kĺby menej ako asfalt

Beh je veľmi účinným fitnes nástrojom, ako sa zbaviť nadbytočných kíl za relatívne krátky čas. Bohužiaľ, má negatívne dopady na kolená, a to najmä s pribúdajúcimi rokmi. Podľa trénerov však za boľavé kolená môže predovšetkým váha nášho tela. Rozdiel medzi bežiacim pásom a tvrdým povrchom vonku je takmer zanedbateľný. Ak trpíte nadváhou, kĺby budú pod veľkým tlakom na akomkoľvek teréne. Najvhodnejšie je, aby ste kardio cvičenie striedali – napríklad bicyklovaním alebo ekliptickým trenažérom. Beh si síce nevychutnáte tak často, zato oveľa dlhšie.


Mohlo by vás zaujímať: Bolia vás pri cvičení kolená? Dajte si do tela podľa našich rád!


Mýtus č. 5: Plávanie je skvelé na chudnutie

Plávanie sa odporúča ako skvelá forma cvičenia, ktorá vás udrží vo forme najmä v prípade, ak trpíte bolesťami chrbtice. Benefity tejto aktivity však spočívajú najmä vo zvyšovaní vitálnej kapacity pľúc a vyrysovaní svalstva. Keďže voda nadnáša, v skutočnosti svojmu telu nedávame zabrať až tak, ako si možno myslíme. To, že sa zadýchame, je signálom slabej kondície. Telo sa navyše nerado zbavuje podkožného tuku, ktoré chráni organizmus pred podchladením.

Mýtus č. 6: Ak sa nepotíme, necvičíme poriadne

Potenie je prirodzený proces, prostredníctvom ktorého sa telo ochladzuje. Nemusí však nevyhnutne predstavovať aj akýsi indikátor podaného výkonu. Spáliť slušné množstvo kalórií môžete aj bez toho, aby ste prepotili tričko. Platí to najmä u žien, pokiaľ cvičia v klimatizovanej miestnosti alebo len s ľahkými váhami, prípadne si vyjdú na dlhú prechádzku svižnejším krokom.


Aké cvičenie pri chudnutí a formovaní postavy najviac pomáha vám? Podeľte sa o svoj názor s ostatnými čitateľmi v diskusii.

Zdielať na Facebooku
  • Autor: Johnny
  • Foto: photl.com

Diskusia (9)

  • Luke 03.03.2013, 18:21

    1 je tiež blbosť

  • 123 23.02.2013, 21:27

    5 je blbost

  • Pepe 27.01.2013, 21:11

    Zdravím!

  • klingo 27.01.2013, 20:50

    Ahoj

  • Ján Lopata 27.01.2013, 13:29

    Pozdravujem vospolok

  • via.A 27.01.2013, 12:03

    1-3 - čo ste? kolegovia z posilňovne???? :-)))))))))

  • Kladivo 27.01.2013, 11:30

    Servus

  • Feri 27.01.2013, 09:41

    Čaves

  • mostym 27.01.2013, 09:13

    Nazdar

1

Pridať komentár