Spoznajte svoje práva: Čo, ako a dokedy môžete reklamovať

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Máte aj vy negatívnu skúsenosť pri vybavovaní reklamácie?

Peniaze

Stalo sa vám, že od vás reklamovaný výrobok zamestnanec predajne nechcel prevziať? Rozhodne nepatríte medzi výnimky. Heslo „náš zákazník, náš pán“ totiž v tomto prípade niekdy neplatí. Ako spotrebiteľ však máte svoje práva, ktoré sa určite oplatí poznať. Osvojte si tie najdôležitejšie z nich a predavači budú na vás krátki!


Čo hovorí zákon?

Dvojročná záručná doba v našich končinách už nejaký ten rok nepredstavuje neznámy pojem, ale bežnú súčasť reklamačného poriadku. No hoci je 24 mesiacov garancie považovaných za európsky štandard, neplatí to pri každom výrobku. Táto doba môže byť variabilná v závislosti od druhu tovaru a vôle výrobcu. Výnimku tvoria potraviny bez uvedeného dátumu spotreby, kde záruka trvá maximálne 8 dní. Ďalej sú to krmivá (3 týždne) či živí domáci miláčikovia (6 týždňov). Pri takých investíciách, akou je, napríklad, kúpa osobného automobilu, sa záruka môže vyšplhať až na obdobie siedmich rokov.

Príliš snaživý kolega - požehnanie alebo trest?

Čo všetko môžete reklamovať?

Reklamovať môžete chybu výrobku, nekvalitné služby, nesplnenie vlastnosti uvedenej v popise tovaru či dokonca poškodenie, ktoré vzniklo z dôvodu nesprávneho návodu na použitie, prípadne montáž. To platí aj pri zlacnenom tovare, ktorý doteraz nebol použitý a výpredajových kusoch. Ak sa po istom čase používania objaví závada výrobku, tá môže byť buď odstrániteľná alebo trvalá. V prvom prípade máte nárok na bezplatnú opravu, prípade náhradu v podobe zhodného kusu, ktorý je nový a nepoškodený. V druhom prípade môžete voliť medzi výmenou tovaru za nový a vrátením peňazí. Lehota, za ktorú musí predajca nápravu vykonať, by však nemala presiahnuť 30 dní.

Vyšší plat v čase krízy? Za pokus to určite stojí!

Ako v prípade reklamácie postupovať?

  1. Nezabudnite na pokladničný doklad, prípadne záručný list alebo kúpno-predajnú zmluvu.
  2. Originálnym obalom sa pri reklamácii netrápte, ten nie je podmienkou.
  3. Snažte sa mať v danej situácii aspoň jednu osobu ako svedka.
  4. Trvajte na tom, že v prípade potreby si necháte vypracovať znalecký posudok.
  5. Nenechajte sa vyprovokovať, nezvyšujte hlas a predkladajte logické argumenty.
  6. Pred podpisom si pozorne prečítajte celý reklamačný protokol.
  7. Pamätajte, že záručná doba sa predlžuje o počet dní, ktoré reklamovaný výrobok strávil u predajcu.
  8. Ak nie ste spokojný s tým, ako prebiehala vaša reklamácia, môžete sa obrátiť na Slovenskú obchodnú inšpekciu.

Bežecké tenisky ušité na mieru: Takto si vyberiete tie správne!

Trikrát a dosť

Ak sa určitá závada po čase objaví znova, čím skôr ju opäť reklamujte. Skúsenosti čitateľa Jozefa (46) hovoria o tom, že sa to určite vyplatí. „Mal som topánky s koženou výstelkou, ktorá sa stále rolovala. Pri tretej reklamácii som požiadal o vrátenie peňazí. Predavačka bola neochotná a nahnevaná, nakoniec však ustúpila.“ Ak poznáte svoje práva a dokážete vystupovať s primeranou dávkou asertivity, reklamácie by ste mali hravo zvládnuť.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (90)

  • Martin 23.01.2017, 16:52

    office shoes..mal som od nich topánky, po pár mesiacoch sa rozpadli, samozrejme reklamácia neuznaná. Pán valent. Dal som ich na súd. Súd som vyhral, prachy vrátili ,plus súdne trovy. Kto chce poradiť ako na nich , tak môj mail je vantuchmartin@yahoo.com

  • Hanka 28.06.2016, 18:50

    čítam vaše skúsenosti, mám rovnakú skúsenosť s drahou obuvou značky Office shoes, arogantné odmietnutie reklamácie, veľmi zlý zážitok, odvtedy týchto zbojníkov oblúkom obchádzam...

  • palo 03.02.2016, 15:34

    maju vlastne s.r.o ktore ty isty ludia robia znal posudky uznaju komu chcu.dnes len same akcie vsetky boty su pomaly na...

  • palo 03.02.2016, 15:31

    kupis boty reklamacie odbiju jak psa boty sprandi

  • palo 03.02.2016, 15:29

    ccc tiez ubohy obchod

  • doni 22.12.2015, 12:24

    samojzreme ze je to tak, p valent mal robit skolenie ako sa mame obuvat topanky. cisti k...t. 120 euro topanky ya jeden rok poskodene, samojzreme nevhodnym obuvanim. take ze 120 eur v pici

  • 19kaka80 11.08.2015, 02:03

    Tiež sa pripajam k nespokojnym zakaznikom Office shoes konkretne v BA v novootvorenom OC Bory Mall-Skechers.Na zakupenej vychadzkovej obuvi urcenej na bežne nosenie za 70€ sa asi po max.ôsmom obuti zacali prerezavat na jednej topanke a v jednom rade obuvnicke krúžky.Topanky ani vobec nevykazuju znamky nosenia su prakticky nové.Po reklamovani na predajni a vypracovani znaleckeho posudku velmi znamym znalcom ing.Petrom Valentom nemohol byt posudok ani inak posudeny ako pskodenie zo strany spotrebitela vraj nevhodnym obuvanim a vyzuvanim obuvi.To je jedna z viet,ktoru pan znalec casto pouziva vo svojich posudkoch.Zial spolocnost Office shoes ho dobre plati a on pre nich vystavuje taketo posudky.Dokonca sa aj byvali zamestnanci netaja,že Office shoes nechcu uznavat schvalne reklamacie.Je to hanba co si predajcovia u nas dovolia.A tomu znalcovi by mali odobrat licenciu on

  • majo 21.11.2014, 16:05

    Tiez zla skusenost s reklamaciou v office shoes. Pan Valent je pekny ko.ot. Vraj tenisky vystavene nadmernej vlhkosti. :) Nikdy s nimi nikto nebol vo vode. Este pri kupe ma predavacka ustovala ze su kozene, pritom to bola len taka tenka kozenkova supka, ktora sa odlepila na oboch spickach tenisiek. Aj laik by zistil ze ide o o chybu vo vyrobe, cize ten ing VALENT musi byt pekny trulo a nie znalec.

  • Veronika 24.09.2014, 12:42

    K panovi na nervy Tiež sme mali problém s reklamáciou a tiež tam bolo množstvo arogancie.Keď sa niečo kupuje to vedia byť až úlisní.Predavačky by mali absolvovať kurz chovania .

  • NA NERVY 21.09.2014, 22:43

    Pane bože toto sa nedá čítať ako tu každý len nadáva na office shoes a na neprijemné predavačky, ale kedy si konečne uvedomíte, že oni za to nemôžu? ONI TOVAR LEN PREDAVAJU!!! Nemôžu za to, že Vám reklamáciu súdny znalec neuznal a aj keď to nie je vždy spravodlivé zákazník má právo na opätovné vyšetrenie reklamácie vlastným súdnym znalcom, avšak nevýhodou je riziko že si ho platíte sami a v prípade že sa vaša pravda nepotvrdí tak stratíte svoje peniaze, ktoré mu zaplatíte za prezretie obuvi, predtým by som sa asi zamyslela či mi to skutočne stojí za to dokázať si svoju pravdu a či radšej predsa len neustúpim a čo sa týka pravosti značiek office shoes má certifikáty pravosti!!! Značky sú pravé a keď si kupujem tenisky za 100 € a vyššie nekupujem ich za 10 sekund pokial nemam miliony vo vačku a je mi to jedno či sa zničia a prečítam si dopodrobna z čoho je obuv popýtam sa predavačiek či premokne pretože to že máte obuv na ktorej povrch je z kože (useň) neznamená, že je vodeodolná ;) vy znalci :) áno nemala by premoknúť ale to nie je dôvod reklamácie že vám topánka zateká tak isto poriadne vyskúšanie nekupujem niečo čo ma priveľmi tlačí alebo je mi voľné alebo taktiež obuv označená pojmom "módna" t.z. nenosím ju každý deň za každhého počasia! A 90% obuvi v OFFICE SHOES sú módne! Na čo sa kladie veľký dôraz pri reklamáciach!!! A to nehovorím o ľuďoch, čo si kúpia módnu obuv značky Lacoste nosia ju rok aj pol denno denne pomaly do snehu a pod. a prídu že sa im zničila a myslia si ako sa budú s chuderami predavačkami hádať keď sa im reklamácia neuzná. To vážne nemáte štipku chochmesu v sebe? Keď na to nemám si to nekúpim to si dajte vytetovať na čelo a nie len pindať akí sú všetci neústupčivý a že žiadne reklamácie neuznávajú. Brigádujem tam, nie dlho ale brigádujem a v sklade sú dve police na jednej uznané reklamácie a na jednej neuznané a poviem vám na obidvoch policiach býva cca rovnaký počet krabíc a keď niekto príde že mám tu reklamáciu tak to otvoríme pozrieme sa na to a poviem vám take topánky čo niektorí ludia reklamujú.. že ich hanba nefacká, od blata, dotrhané, dokúsané a bude sa hádať prečo to má zamietnuté :) končím a ešte raz si zapíšte za uši ľudia že za to PREDAVAČKA JEDNODUCHO NEMOZE!!!! Sťažujte sa na lampárni a ked sa vam nepaci danú obuv nekupujte ale vzdy sa najde nespokojny clovek alebo len clovek co chce z roztopase robit problémy ;) Ďakujem, že ste pochopili môj názor a komentáre zakomplexovaných a lakomých ľudí ma nezaujímaju :)

1 2 3 4 5 ... 9 >

Pridať komentár