Chudnutie po päťdesiatke: S týmito tipmi sa podarí zhodiť kilá navyše aj vám

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto
Schudnúť môže každý, nie je to však vždy jednoduché

Keď ste potrebovali pár kíl zhodiť pred 15-20 rokmi, stačilo sa začať trochu viac hýbať alebo si odpustiť dezert a kilá išli pomaly, ale isto nadol. Dnes máte možno pocit, že nech robíte, čo robíte, nadbytočnej váhy sa zbaviť nedokážete. Opak je však pravdou, stačí, keď si uvedomíte niekoľko základných vecí a prispôsobíte im svoju životosprávu.


Prispôsobte príjem kalórií veku

Počet kalórií, ktoré telo spáli, súvisí s rôznymi faktormi a jedným z nich je aj vek. Zatiaľ čo približne do tridsiatky táto hodnota stúpa, po dosiahnutí tohto veku sa začína znižovať. To samozrejme platí, ak stále vynakladáte približne rovnakú aktivitu a nezačali ste podstatne viac (alebo menej) cvičiť. Po päťdesiatke by ste tak za predpokladu, že nechcete pribrať, mali prijať približne o dvesto kalórii menej ako v štyridsiatke. Ak chcete dokonca nejaké to kilo zhodiť, musíte svoj jedálniček obmedziť ešte o niečo viac.


Mohlo by vás zaujať: Diéta, ktorá zaberie: Stavte na tieto potraviny - zasýtia vás na dlhší čas


Jedzte s rozumom

Jedálniček treba prispôsobiť snahe schudnúť, nie však na úkor výživovej hodnoty. Samozrejmosťou je eliminovanie cukrov a tukov. Čo si, naopak, dopriať možno?

Vajíčka – názor na ne sa pomerne často mení – raz sú podľa vedcov zdravé, inokedy nie. Isté je, že ak raňajky v podobe bieleho pečiva s džemom vymeníte za vajíčko, rozhodne neobanujete. Proteíny vás totiž udržia dlhšie sýtych a okrem toho má vajíčko množstvo vitamínov - A, D, E, B6, B12 a z minerálov vápnik, fosfor, železo, horčík, sodík, a zinok. Odporúčajú sa 3-4 vajíčka týždenne.

Fazuľu – brucho síce môže nafúknuť, no vďaka obsahu vlákniny pôsobí ako čistič čriev. Okrem toho obsahuje hormón cholecystokinín, ktorý by mal pôsobiť ako prírodný potláčač apetítu. Pre ženy je výhodou aj obsah fytoestrogénov.

Škoricu – jej prítomnosť v jedle zabraňuje veľkým výkyvom inzulínu, ktoré vyvolávajú hlad. Okrem toho má pozitívny účinok na hladinu cholesterolu.

Grapefruit – vďaka fytochemikáliám, ktoré obsahuje prospieva tráveniu a podporuje proces premeny kalórií na energiu. Vhodné je ho naservírovať ešte pred jedením a pitím – či už v celku alebo vo forme čerstvej šťavy aj s dužinou.

Čaje podporujúce chudnutie – zelený čaj, pu erh a podobne - iba vďaka nim samozrejme neschudnete, ale telu nimi neuškodíte, tak prečo ich nevyskúšať. Okrem toho, vašej psychike čaje môžu pomôcť a budete mať pocit, že naozaj robíte pre zhodenie kíl maximum – spolu s cvičením a obmedzením stravy.


Mohlo by vás zaujať:  Zbavte sa konečne tuku na bruchu: Naservírujte si týchto osem potravín


Stavte na zmenu

Nie nadarmo sa hovorí, že zvyk je železná košeľa. Niektoré z nich vám však môžu cestu za štíhlejšou postavou pokaziť. Napríklad nedeľné pečenie - aká by to bola nedeľa bez domáceho koláča, hovorí si veľa ľudí a potom sa čuduje, že nechudne. Ak napečiete celý plech bublaniny a zjete hoci štvrtinu, stále to nie je málo. Nehovoriac o krémových zákuskoch. Preto na pečenie aspoň na chvíľu zanevrite.

Dajte si predsavzatie

Ak nie ste fanúšikom presného rátania kalórií, snažte sa ich príjem obmedziť inak. Nejesť po šiestej večer, vymeniť klasický obed za šalát alebo si dopriať pečivo len na raňajky - to všetko môže pomôcť. Výsledky sa síce možno neobjavia za týždeň, ale časom určite áno. Obmedzujte sa sa však s rozumom, aby ste priveľmi netrpeli a výsledkom nebol záchvat jedenia.


Mohlo by vás zaujať:  Účinné chudnutie po 45-ke: Začať úpravou stravy či radšej cvičením?


Využite sezónu

S letom je tu aj množstvo zdravých pochúťok, ktoré možno pojedať pri televízore. Chipsy či pražené arašidy alebo pukance vymeňte za jahody, čerešne, hrach...stačí si len vybrať. Ani tieto kalórie však nezabudnite započítať do svojho denného prehľadu. Sú síce zdravšie a je ich menej ako napríklad v čokoláde, ale rátať ich treba.

Rozhýbte sa – ale poriadne!

Podľa amerického Centra pre kontrolu a prevenciu chorôb nestačí jedna dvadsaťminútová prechádzka za tri dni. Naopak, cvičiť treba aspoň trikrát týždenne tak, aby ste sa zadýchali a ideálne aj spotili. Tento efekt dosiahnete aj vďaka rýchlej chôdzi. Ak chcete schudnúť, 150 minút takejto aktivity týždenne by sa malo stať samozrejmosťou. Využite pekné počasie a hurá do toho.


Ako sa podarilo schudnúť vám? Poraďte aj ostatným čitateľom v diskusii.

Zdielať na Facebooku
  • Autor: Viera
  • Foto: freedigitalphotos.net

Diskusia (3)

  • Adriana 27.02.2019, 14:07

    Našla som výborný článok v ktorom sa venujú tejto problematike. Mne to tiež naozaj veľmi pomohlo! fitness-life.sk/ako-schudnut/

  • Petra 28.02.2018, 22:44

    ja som presla menopauzou a vtedy som dost zacala priberat, pritom som mala rovnaky zivotny styl stravovanie vsetko len hold raz zena prejde istu vekovu hranicu uz neurobi nic... pomohol mi pripravok bellasin z lekarne ktory mi poradila lekarnicka a dobra znama

  • Patrik 24.02.2016, 16:12

    Naša mamka začala s trekingom a zmenila stravovanie. Načítala si všetky možné diéty podľa všeličoho. Stavila na ketónovú a pekne postupne schula aj keď nemusela a nazad sa jej kilá nevrátili.

1

Pridať komentár