Ovsenými vločkami zabijete dve muchy jednou ranou: Schudnete a zlepšíte si zdravie

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto
Ovsené vločky by vo vašom jedálničku nemali chýbať

Potrebujete sa ešte rýchlo zbaviť nejakých tých kíl navyše? Doprajte si dostatok ovsených vločiek, ktoré vďaka svojmu obsahu podporujú úbytok váhy. Prospejete však nimi nielen vašej figúre, ale aj celkovému zdraviu. Fit sa tak budete cítiť nielen odvonku, ale aj zvnútra.


Zdravé a ľahko stráviteľné

Ovsené vločky sú pre telo ľahkým sústom, pretože ich dokáže jednoducho spracovať. Získavajú sa z ovsa a sú plné výživných látok potrebných pre správnu funkciu ľudského organizmu. Patria medzi na živiny najbohatšie obilniny. Vďaka tomu, že majú nízky glykemický index, dokážu na dlhšiu dobu zasýtiť organizmus. Výsledkom je že vás hlad prepadne neskôr, budete teda jesť o niečo menej a vytvoríte tak ideálne podmienky pre pokles hmotnosti. Ovsené vločky však obsahujú aj vlákninu, ktorá upravuje trávenie a pomáha tak lepšie vylúčiť z tela zvyšky.

Čo obsahujú?

  • bielkoviny,
  • nenasýtené mastné kyseliny,
  • minerály: vápnik, fosfor, železo,
  • lecitín,
  • vitamíny skupiny B,
  • vlákninu.

Mohlo by vás zaujímať: Praženica, cereálie alebo chlieb: Aké raňajky sú pre vás najzdravšie?


Ideálne na raňajky

Ovsené vločky uvoľňujú energiu postupne a preto sú veľmi vhodné najmä na konzumáciu pri raňajkách. Ovsená vláknina totiž spomaľuje vstrebávanie cukru a tak nedochádza ku vysokému vzostupu energie, no zároveň ani jej rýchlemu poklesu, no uvoľňuje sa dlhšie a rovnomerne. Čerpať z nej teda môžete celé dopoludnie. Na raňajky si z nich môžete pripraviť napríklad chutné ovsené kaše, alebo ich môžete zmiešať s jogurtom či čerstvým ovocím. Vyberajte zásadne ovsené vločky v prírodnom stave namiesto rôznych sladených zmesí. Svoju vlastnú zmes si vytvorte pomocou orieškov, hrozienok a ovocia sami. Ak už cítite potrebu ich dosladiť, spravte tak pridaním medu.

Pri akých problémoch sú vhodné?

  • predchádzajú zápche,
  • optimalizujú činnosť tenkého čreva,
  • znižujú riziko srdcovo-cievnych chorôb,
  • tlmia zvýšenú činnosť štítnej žľazy,
  • dodávajú telu energiu,
  • znižujú tvorbu cholesterolu,
  • stabilizujú hladinu cukru v krvi,
  • napomáhajú rekonvalescencii organizmu.

V kuchyni sa nestratia

Ovsené vločky môžete použiť na viacero spôsobov. Zväčša sa používajú na sladký spôsob - do rôznych múčnikov, na koláče, sušienky, lievance, ovocné šaláty, do kaší, avšak použiť ich môžete aj na slano. Sú skvelou posýpkou napríklad na domáce pečivo, chutia však tiež aj ako závarka do polievok, prísada do rozličných nátierok, karbonátok, no použiť ich môžete napríklad aj namiesto strúhanky.


Mohlo by vás zaujímať: Chudnutie pomocou müsli a cereálií: Ktoré vám kilá uberú a ktoré skôr pridajú?


Polievka s ovsenými vločkami

Potrebujeme:

  • 10 dkg ovsených vločiek
  • 1 lyžicu hladkej múky
  • 1 mrkvu
  • 1 petržlen
  • trochu zeleru
  • vodu
  • petržlenovú vňať
  • maslo

Postup: Na masle opražíme lyžicu múky a zalejeme vodou. Pridáme vločky a na kúsky nakrájanú koreňovú zeleninu a varíme do zmäknutia. Dochutíme koreninami, pridáme posekanú petržlenovú vňať a ešte chvíľu povaríme.


Máte radi ovsené vločky? Ako často si ich pripravujete a na aký spôsob? Napíšte do diskusie pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (30)

  • Sammy 13.08.2017, 16:11

    ovsené vločky sú veľmi dobré aj na zlepšenie "mužnosti" nám ich odporučil sexuológ skombinovať s prípravkom erectan manlong a na milé prekvapenie zabrali

  • siska 30.11.2016, 06:52

    možno pomôžem ľuďom, ktorý majú problém s nepokojnými nohami, resp. tŕpnutím...ovsené vločky veľmi pomáhajú, skúste. Myslím, že kvôli tomu obsahu železa.

  • didi 02.07.2016, 22:47

    Tipov je milion a ešte viac, stačí len otvoriť oči a začať hľadať. To je celé. Fakt pozri si nejaké tie recepty a myslím, že ti zachutia natoľko, že ich budeš variť každé jedné Vianoce. http://www.najtelo.com/category/recepty/ Aspoň teda dúfam. Nič zlé totiž na nich ani omylom nevidím. Práve naopak. Lepšie to azda byť ani nemôže. Och ako milujem zdravú stravu :) :)

  • Etela 16.02.2016, 19:30

    Kamarátka mi dávala teraz napr. palacinky z ovsených vločiek :) ale nemám po ruke ten recept :) Ovsené vločky sú super, hlavne keď má problém človek s trávením, ale netreba to preháňať. Ja som tak fičala na ovsených vločkách a potom som mala problém s veľkou potrebou :D Nedávno som tiež vyskúšala aj popri antibiotikách jesť probiotiká biopron 9 premium. Osobne som typ človeka, ktorý prakticky neje, keď je chorý. No ale teraz už zdravá v plnej sile a už papám takmer všetko. Podstatné je aj dodržiavať pitný režim, čo je niekedy príšerne ťažké, ale ide to :) Teraz je moderná doba a tak si môže človek pomôcť appkami, alebo tým, že sa bude povzbudzovať s kolegyňami navzájom či do mobilu alebo PC nastaviť upozornenie na pitný režim ;)

  • sona 12.02.2016, 11:38

    myslite ze nahradenie muky za O.V. pri domacom chclebe je dietnejsie? vysadila som pecivo no niekedy ma prepadne mlsna tak som premyslala upiect domaci z ovsenych vlociek.

  • žužu 22.06.2015, 19:20

    Nikto nehovorí že po vločkách sa chudne, skôr len to telo/teda hrubé črevo/ si s nimi ľahšie poradí ako s pečivom a pod....

  • dada 29.04.2014, 11:59

    Mňa preháňajú a nadúvajú. Sú síce dobré, ale mám po nich tieto nepríjemné stavy. Takže ich jem len občas.

  • mathiu 21.04.2014, 08:03

    už 3 mesiace raňajkujem 5 - 7 polievkových lyžíc OV, pridávam 4 posekané vlažské orechy, slnečnicové semienka. Večer to zalejem mliekom. Ráno pridám banán a jogurt. J etofakt dobré. Počul som však, že dlhodobé užívanie môže sposobovať osteoporózu - rednutie kostí.

  • hari 24.03.2014, 10:35

    fakt odporučujem cítim sa oveľa lepšie ako po bagete či rožku pretože vôbec necítim hlad minimálne 4 hodiny ,

  • anulienka 03.10.2013, 06:51

    ovsené vločky sú senzačné, takisto ich raňajkujem, nie sice pravidelne, premiešam bielym jogurtom, nasypem pol malej lyžičky škorice a lyžička medu. Je to fantastické. Dávnejšie som držala dietu od Mačingovej a jeden z receptov, ktorý som si zachovala z tejto diety je práve toto.Škoricu ľudia väčšinou poznajú len ako posýpku do koláčov, ale nevedia, že je to zároveň korenie, ktoré napomáha tráveniu a znižuje cholesterol a je aj dobrým antioxidantom.

1 2 3 >

Pridať komentár