7 mýtov o chudnutí: Prekuknite ich a začnite zhadzovať kilá rýchlejšie!

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Urobte kilám navyše rázny koniec!

Stalo sa to už istotne aj vo vašom okolí. Namiesto zmeny stravovania ste si vy alebo vaši známi mysleli, že rýchlejšie schudnete pomocou hladovky. Ale čo sa stalo potom, keď ste ju prestali držať? Alebo ste zo stravy vylúčili tuky či sladkosti? Všetko v domnienke, že sa vám tak podarí zhodiť kilá rýchlejšie? Bohužiaľ, aj vy ste naleteli zľudoveným poverám o chudnutí. Tie sú však často nepravdivé. Ktorým mýtom o chudnutí teda neveriť?


Mýtus č. 1: Schudnem, keď zo stravy vylúčim tuky

Tuky musíte prijímať, aby ste svoj organizmus udržali vo forme, pretože telo ich potrebuje na fungovanie organizmu, tvorbu energie a ochranu orgánov tela. Ak by ste zo svojej stravy vylúčili všetok alebo veľkú časť tuku, riskovali by ste vážne zdravotné komplikácie. Obzvlásť dôležitý je tuky pre ženy v menopauze, pretože aj v tukových tkanivách sa tvorí hormón estrogén, ktorý telu počas menopauzy ubúda. Netreba to však s tukom preháňať. Ak chcete schudnúť, určite by ste sa nemali napchávať rebierkami či škvarkami. Všetko s mierou. Aj pri chudnutí si tuk môžete dopriať, avšak ten, ktorý sa nachádza napríklad v rastlinnom oleji či rybí tuk. Zo stravy preto úplne nevylučujte ani mäso, maslo alebo syry.

Mýtus č. 2: Aj tak neschudnem. Nadváhu mám dedičnú!

Až také zlé to zas nebude! Ide skôr o dobrú výhovorku pre ľudí, ktorým sa nechce chudnúť, držať diéty a cvičiť. V určitých prípadoch síce zohráva úlohu aj genetika, avšak správnou životosprávou a sebazaprením dokáže schudnúť skutočná väčšina z vás. Môžete mať zdedené kritické partie, z generácie na generáciu sa však prenášajú najmä prenášajú zlé stravovacie návyky, obľuba nevhodných jedál a sklony ku prejedaniu sa po vzore rodičov či iných členov rodiny.


Mohlo by vás zaujať: 10 skvelých tipov na chudnutie priamo od čitateľov: Inšpirujte sa nimi aj vy


Mýtus č. 3: Pri diéte treba jesť veľa ovocia a zeleniny

Zeleninu áno, tá je pri diéte a správnej životospráve naozaj dôležitá. O ovocí to však skutočne neplatí. Je síce zdravé, ale ak chcete, aby mali vaše stehná či brucho o pár centimetrov menší obvod, mali by ste sa aj s ovocím krotiť. Podľa niektorých odborníkov by malo ovocie tvoriť asi len 5-10% z celkového objemu celej skonzumovanej stravy počas dňa. Tak isto by ste si mali strážiť aj to, aký druh zjete. Nevhodné pri redukcii hmotnosti sú napríklad banány a hrozno. Tak isto by ste sa mali vystríhať konzervovaného ovocia, kompótom a sušenému ovociu, ktoré obsahuje až priveľa cukru, čo je pri diéte nežiaduce.

Mýtus č. 4: Keď budem držať hladovku, schudnem najlepšie.

Tak tu máte zčasti pravdu, ale len do okamihu, kým ju neprestanete držať! V tej chvíli sa ako nedočkavý úpír objaví toľko obávaný jojo-efekt. A verte tomu, že príde a že sa mu nevyhnete. Ten vám nielen rovnakou rýchlosťou vráti všetky zhodené kilogramy, no ako úroky pridá aj pár navyše. Daň za hladovku je tak privysoká a ako fungujúci spôsob trvalo udržateľnej štíhlej línie sa určite neodporúča.


Mohlo by vás zaujať: Spravte veľkému bruchu rázny koniec: S týmito radami sa vám to konečne podarí!


Mýtus č. 5: Z cereálií sa chudne

Tak to ani zďaleka. Tento mýtus neplatí len pre raňajkové cereálie, ale napríklad aj pre ryžové chlebíky, burizóny, cornflakesy či knäckebroty. Tieto potraviny sa síce na prvý pohľad zdajú také ľahučké, že z nich nemôžete pribrať, no to len preto, že obsahujú veľmi málo vody. V skutočnosti však majú vysoký glykemický index a a nízku sýtiacu schopnosť a preto nie sú vhodné pri zhadzovaní hmotnosti, no ani pri jej udržiavaní. Glykemický index ryžových chlebíčkov je dokonca vyšší ako u čokolády. Ak cereálie, tak len v podobe obyčajných ovsených vločiek.

Mýtus č.6: Ak chcem schudnúť, musím zo stravy vylúčiť sladkosti

Neplatí to striktne, pretože sa to netýka všetkých sladkostí. Napríklad takú 70% čokoládu si pokojne môžete dožičiť. Obsahuje totiž málo cukru a vašu snahu o odbúranie prebytočných tukov nijak neohrozí. Ak to však myslíte naozaj vážne, nemali by ste jej za deň zjesť viac ako pár kociek.

Mýtus č. 7: DIA výrobky môžem, sú bez kalórií

Aj tu ste vedľa. Diabetické výrobky síce neobsahujú cukor, avšak tuk je v nich prítomný. Diabetické výrobky sú určené prvotne a najmä pre diabetikov, nie pre chudnúcich ľudí. Existuje mnoho iných výrobkov, ktoré predsa môžete jesť a pomôžu vám aj pri zhadzovaní kíl.


Ako sa podarilo schudnúť vám? Dajte tip aj ostatným čitateľom.

Zdielať na Facebooku
  • Autor: Nela
  • Foto: freedigitalphotos.net

Diskusia (8)

  • Betty 28.08.2013, 20:56

    Jediná diéta: NEŽRAŤ !!!

  • Lady 27.08.2013, 15:57

    Kupte si psika a sup sa na pravidelne prechadzky....a kila idu dola....schudla som 15kil za pol roka...ziadne diety, ziadne tvrde cvicenia.....

  • jednoduche 27.08.2013, 11:56

    NECPAT se, jist primerene a mit se rad. A zhubnu. O tom to je - chtit hezky vypadat a mam zaruku pekneho stihleho tela. Chci-li docilit dobreho vzhledu, udelam v tom vse - s rozumem. A udrzuji si pak svou vahu, stejnym prisunem potravin jen, abych vydrzel, nehladovel. Ovocem, zeleninou prokladat.

  • Jano 27.08.2013, 11:22

    Anita, ak máte v rovnováhe príjem a výdaj energie neschudnete. V tom prípade udržíte si len svoju váhu. Jesť treba s mierou. Treba vedieť, čo jete a kedy. Schudnúť treba spraviť pomaly. Pomaly aj redukovať príjem stravu tak, aby to nevyzeralo ako diéta. Diétu nikto nevydrží dlhšie ako pár mesiacov. Jesť menej sa dlho vydržať. A postupne viac pohyb. Chodím teraz na bicykel. Obyčjaný ťažký. Všetko sa dá, len treba chcieť. Samo od sebe nič nejde.

  • Anita 27.08.2013, 09:10

    Súhlasím s Ferim. Mládež celé dni len vysedáva pred PC a potom sa presunie vysedávať do kaviarne, klubu a pod. A kilečká sa lepia a lepia. Schudnúť je však oveľa ťažšie, ako si udržať stabilne primeranú váhu. Takže najlepší spôsob, ako schudnúť, je každý deň mať v rovnováhe príjem a výdaj energie.

  • siri se velka nadvaha 27.08.2013, 09:06

    oplacani je slabe slovo, tlusti jsou! uz i deti! strasne se rozmohla obeznost, snad uz od mimin, vidim dite v kocarku obrovske, stehniska! naducane tvare, a to pry jen z kojeni.. uz od malicka matky roztahuji detem zaludky, pak az povyroste jde s nim do mc donald

  • veru 27.08.2013, 07:53

    s tou dedicnostou zlych stravovacich navykov uplne suhlasim - ked niekedy vidim, co tie mamy detom davaju, je mi zle - samy mcdonald a polotovary. raz za cas si mozno vypomoct aj tak samozrejme, ale ako bezna strava? fuj! potom sa cudujeme, ze su mladi ludia taki oplacani...

  • Feri 27.08.2013, 07:39

    Dnešní ľudia sú príliš zleniveli. Radšej si nedajú obed ako by sa trochu hýbali.

1

Pridať komentár