Potrebujete zhodiť zopár kíl? S týmito trikmi bude chudnutie hračka!

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Máte problém s nadváhou?

Zhodiť pár kilogramov je možné aj bez stresu a hladovania.

Vypestovali ste si v posledných mesiacoch či rokoch obrovské zásoby tuku a ručička váhy vám ukazuje alarmujúce číslo? V tom prípade je najvhodnejším riešením redukčný program pod dohľadom odborníka. Ak ale potrebujete zhodiť len okolo päť kíl, nemusíte sa trápiť drastickými diétami. Postačí zmeniť niektoré stravovacie návyky a k pôvodnej hmotnosti sa dopracujete bez hladovania či nervozity z nedostatku cukru.


Chudnutie nie je len pre obéznych

Nahromadili sa vám v práci dôležité termíny a barometer stresu vyletel do závratných výšin? Neviete spánkom dobehnúť nočné zmeny, prípadne prežívate krušné chvíle v súkromnom živote? Nech je dôvod akýkoľvek, z času na čas sa nám jednoducho pritrafí situácia, že sa trochu zaobalíme. V tomto prípade však netreba vešať hlavu, ale zakročiť, kým je čas. Zhodiť zopár nadbytočných kilogramov môže byť ťažšie než vrhnúť sa na prísny redukčný režim. Odborníčka však radí, aby sme vopred nehádzali flintu do žita. „Ľudia, ktorí musia veľa schudnúť, majú zvyčajne otrasné stravovacie návyky a je jasné, čo musia urobiť, aby sa zmenili. Na druhej strane, ak ste celkovo zdraví, kroky na dosiahnutie cieľovej hmotnosti nemusia byť až také evidentné. Je však 100%-ne možné zhodiť aj menšie množstvo prebytočných kilogramov,“ vysvetľuje Keri Gans, autorka Diéty malých zmien.


Mohlo by vás zaujímať: Potrebujete sa rýchlo dostať do formy? Bez mäsa idú kilá dole ako po masle!


Ako mierku použite vlastné ruky

Nebaví vás neustále vážiť množstvo všetkých ingrediencií? Uľahčite si život tým, že budete používať tú najjednoduchšiu mierku na svete. „Pri každom jedle sa snažte o dve hrste zeleniny, jednu zovretú päsť celozrnných karbohydrátov, dlaň plnú chudých proteínov a štipku tukov rastlinného pôvodu,“ radí dietologička Edwina Clark. Ak sa totiž veľkosť porcie vymyká z radu bežných noriem, je jasné, že to prešvihnete aj s celkovým kalorickým príjmom.

Všetko zaznamenajte

Znie to ako najväčšie klišé, no tento trik zaručene funguje. Ak si myslíte, že sa počas dňa stravujete vyložene striedmo, zapíšte si každú drobnosť, ktorú vložíte do úst. Výsledný energetický príjem vás možno prekvapí, možno dokonca šokuje. Pravdou totiž je, že len málokto si uvedomuje, koľko zbytočných kalórií do seba nahádžeme nenápadným „zobaním“ pomedzi hlavné jedlá. „Pomôže vám to zistiť, kde môžete ubrať,“ zdôrazňuje odborníčka Edwina Clark.


Mohlo by vás zaujímať: Keď sa kilá navyše držia ako prilepené: Možno stačí upraviť štrajkujúce hormóny


Pozor na množstvo alkoholu

Alkohol je metla ľudstva, ktorá obsahuje enormné množstvo „prázdnych“ kalórií. Ak si neviete predstaviť večer strávený v kruhu blízkych bez poriadneho drinku, doprajte si iba jeden. Ideálny je pohár bieleho vína, jedno svetlé pivo alebo vodka so sódou . „Klientom tiež hovorím, aby si objednávali kokteil, ktorý nemôžu vypiť tak rýchlo. V konečnom dôsledku ho totiž vypijú menej,“ odporúča Keri Gans.

Preusporiadajte si jedlo na tanieri

V našich končinách máme stále zaužívaný koncept servírovania jedla, v ktorom dominantu tvorí mäso, za ním sa nachádza menšie množstvo prílohy a kdesi v rohu nájdeme pár kúskov zeleniny. Ak sa ale snažíte dostať do formy, pomery musíte poopraviť. „Aj keď si nakladáte zdravé jedlo, zelenina by mala byť v stredobode. Mala by zaberať až 50% taniera s umiestnením v strede. Mäso a prílohy sú len spoluúčinkujúci, každý by mal dostať len štvrtinu priestoru,“ upozorňuje Keri.


Mohlo by vás zaujímať: Zlepšite svoj metabolizmus a schudnite: 6 rád ktoré skutočne fungujú!


Ovocie vždy poruke

Nie v enormných množstvách, ale ako náhrada nezdravých porcií medzi jedlami. Takú úlohu by malo ovocie zohrávať na vašom jedálnom lístku, pokiaľ si chcete upevniť zdravie a zredukovať pár centimetrov v problémových partiách. Zamerajte sa na sezónne plody dopestované v našich klimatických podmienkach – jablká, slivky, hrušky, bobuľové ovocie a iné. V zimnej sezóne môžete siahnuť po grapefruitoch, ktoré sú známe svojimi zoštíhľujúcimi účinkami.


Podarilo sa vám zhodiť od 5 do 10 kilogramov? Podeľte sa o svoj recept s ostatnými čitateľmi v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku
  • Autor: Emília G.
  • Foto: Thinkstock

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár