10 pravidiel, aby ste boli fit

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto
zdravý životný štýl

Každý chce byť zdravý a spokojný. Ako ale dosiahnuť to, aby boli telo aj myseľ v dobrej kondícii? Vážte si svojho zdravia, okamihov šťastia a všetkých dobrých vecí vo vašom živote. Dopracujte sa správnym tréningom k pozitívnemu mysleniu a zdravému životnému štýlu, aby ste si mohli užívať každú minútu života. Prinášame vám 10 jednoduchých tipov, ako to dosiahnuť.


1. Spíšte si argumenty: Ak budete mať čierne na bielom zapísané všetky dôvody, prečo by ste mali byť vo vynikajúcej kondícii, bude vás to neustále motivovať k lepšiemu životnému štýlu. Aj keď váš cieľ sám o sebe dáva zmysel a zdá sa, že nepotrebujete žiadne opodstatnenie, čím viac argumentov pre seba budete mať, tým lepšie sa udržíte disciplinovaní.

2. Majte plán: Cieľ bez plánu je len sen. Prevziať kontrolu nad svojim zdravím vyžaduje znalosť aktuálneho stavu aj dlhodobú víziu a smer. Môže vám v tom pomôcť nový online nástroj – Index zdravia. Na základe výsledkov dotazníku týkajúceho sa vášho súčasného životného štýlu vám pomôže odhadnúť vašu štartovaciu kondíciu. Na mieru vám vytvorí mesačný plán aktivít, rád a tipov, ako sa dostať do formy a budovať zdravší životný štýl.

3. Vychutnajte si pozitívny efekt: Máte nejaké zlé návyky, ktorých sa nemôžete zbaviť, aj keď sa naozaj snažíte? Problém spočíva v tom, že držanie sa zlozvyku vám bráni poznať, ako dobre sa vaše telo môže cítiť bez neho. Takže nad tým nepremýšľajte a jednoducho s tým skoncujte. Akonáhle pocítite pozitívny efekt, budete motivovaní neustále pokračovať.

4. Pite veľa vody: Bez ohľadu na to, aký je váš zdravotný stav, voda je vždy dobrou voľbou pre každého. Naše telo je tvorené zo 70 % vodou, takže hydratácia organizmu je životne dôležitá. Vypite veľký pohár vody hneď ráno a pravidelne ju potom popíjajte aj cez deň.

5. Ovocie a zelenina sú základ: Ovocie a zelenina obsahujú veľké množstvo vody a sú plné vitamínov, minerálov a ďalších živín. Doprajte si čerstvý džús každé ráno a misku šalátu alebo čerstvo nakrájanú zeleninu ku každému jedlu.

6. Neprejedajte sa: Naše telo potrebuje oveľa menej potravy, ako sme mu zvyknutí poskytovať. Jedzte pomalšie, užite si každé sústo, a keď sa cítite plní, môžete si dať niečo malé neskôr. Je to rozhodne lepšie ako sa prejedať.

7. Jedzte pomalšie: Keď budete jesť pomalšie, budete sa cítiť plnší a zjete toho menej. Neponáhľať sa s jedlom takisto pomáha lepšiemu tráveniu a vstrebávaniu živín zo stravy.

8. Denná dávka pohybu: Telo, ktoré sa nehýbe, nemôže byť zdravé. Cvičenie prevedie vašu energiu do pohybu, rozprúdi krv a pomôže vám odreagovať sa od každodenného stresu. Venovať denne 30 minút pohybu je absolútne minimum, ktoré by ste mali svojmu telu dopriať. Túto polhodinu môžete rozdeliť na 2 až 3 etapy, ale uistite sa, že sa skutočne hýbete aspoň 30 minút denne.

9. Kvalitný odpočinok: Bez spánku nie je naše telo schopné správne fungovať. Snažte sa chodiť spať pravidelne v rovnakú dobu, aby sa vaše telo mohlo nastaviť na váš denný rytmus. Spite minimálne 7 hodín každý deň.

10. Píšte si denník: Sledujte svoje zvyky a pokroky. Vytvorte si osobný profil na interaktívnom online portáli Walmark.sk a sledujte, ako sa vám darí. Index zdravia vám deň po dni pripomenie, na čo nezabúdať a čím svoj program spestriť, aby ste sa cítili dobre a boli v takej kondícii, v akej byť chcete. Myslite na seba a svoje zdravie, začnite na ňom pracovať hneď teraz.

Každý malý krok sa počíta!

Zdielať na Facebooku

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár