Posilnite imunitu počas jesenných dní: Vďaka týmto tipom vám počasie neublíži

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Máte radi jeseň?

Posilnenie imunity počas jesenných dní je udržanie dobrého zdravia veľmi dôležité

S jeseňou prichádza tiež obdobie chladných rán a daždivých dní. Náhly pokles teploty, na ktorý nebolo telo pripravené, môže spôsobiť náchylnosť voči vírusom a baktérgettyimagesiám. Myslite na svoje zdravie skôr, než na vás niečo „začne liezť“ a začnite posilňovať svoju imunitu už teraz.


Dbajte na dostatok vitamínov

Počas sezóny čerstvej lokálnej zeleniny a ovocia je príjem vitamínov pomerne jednoducho udržateľný. Aj keď vo svojej záhrade a na pultoch predajní stále nájdete dostatočný výber potravín, ktoré obsahujú potrebné vitamíny, s nadchádzajúcimi mesiacmi ich množstvo výrazne poklesne.

Buďte preto pripravení a zaobstarajte si vitamíny vo forme výživových doplnkov, ktoré vám pomôžu udržať si zdravie aj v jesennom období. Sú to hlavne vitamíny C a E, ktorých kombinácia pomôže predchádzať prechladnutiu a pripraví telo na boj proti baktériám.

Obmedzte cukor

Každý z nás si raz za čas rád dopraje sladké. Na negatívny vplyv „bieleho jedu“ by ste však mali myslieť najmä v prípade, ak už začnete pociťovať prvé symptómy nachladnutia alebo chrípky. Kašľu, bolesti hrdla ani hlienom nadmerné množstvo cukru nepomôže, práve naopak.


Mohlo by vás zaujímať: Imunita je základ zdravia: Ako sa prejavuje jej porucha a ako ju posilniť?


Doprajte si zdravý spánok

Najmä v období, keď je telo náchylné na choroby, je dostatočný oddych kľúčovým faktorom v posilňovaní obranyschopnosti. Stres a fyzické vyťaženie telu neprospieva, ak je to možné, rozšírte čas spánku na 7-8 hodín denne. Pokiaľ zaspávate s klimatizáciou alebo pri otvorenom okne, myslite aj na to, že nočné teploty v tomto ročnom období výrazne klesajú a môže sa stať, že prechladnete práve počas noci.

Nezanedbávajte šport

Príjemným prechádzkam na čerstvom vzduchu môže vojsť do cesty nepríjemné počasie. Obľúbené športové aktivity, ktoré bežne vykonávate vonku, preto skúste vymeniť za pohyb v interiéri. Využite kryté plavárne alebo cvičte v pohodlí vášho domova. Dostatok športu vás udrží v lepšej kondícii a upevní vaše zdravie.


Mohlo by vás zaujímať: Obdobie chorôb sa blíži: Podporte svoju imunitu týmito prírodnými zázrakmi


Umývajte si ruky

Banálna záležitosť, na ktorú množstvo z nás stále zabúda. Okrem toho, že základnú hygienu pripomeniete svojim deťom a vnúčatám, myslite na ňu sami. Pravidelným umývaním rúk predídete šíreniu baktérii.

Udržujte sa v psychickej pohode

Smejte sa, trávte čas so svojimi blízkymi a užívajte si život. Nedovoľte šedým dňom, aby ovplyvnili vašu duševnú pohodu. Venujte dostatok času sebe a vlastným záľubám.


Ako sa v jeseni snažíte posilniť svoju imunitu vy? Napíšte ostatným čitateľom tipy v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (2)

  • alex 28.09.2018, 18:34

    Najlepšie v tomto období je piť bylinkové čaje :) Dobrý článok o bylinkách je napríklad aj tu- www.matracetropico.sk/magazin/plane-jarne-bylinky-su-vseliek-ktory-najde-svoje-miesto-v-kazdej-kuchyni

  • rudy 24.09.2018, 20:55

    Najlepšia je kyslá kapusta.

1

Pridať komentár