Vzhľad vašich nôh vypovedá o vašom zdraví: Prinavráťte im ich ladnosť a pôvab

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Zhoršil sa vzhľad vašich nôh s pribúdajúcim vekom?

Kúpeľ môžete využiť pre regeneráciu poškodených chodidiel a jednoduché odstránenie zrohovatenej kože

Poznáte spôsoby ako udržať svoje nohy pružné, pevné a s mladistvo vyzerajúcou pokožkou? Viac ako na iných častiach tela, práve na nohách vidno štýl vášho života, kvalitu stravovania, množstvo pohybu, ale aj prehliadanie vážnejších problémov. Najmä ženy, ktoré svoje nohy odhaľujú v sukniach a šatách, sa častejšie zaoberajú ich vzhľadom.


Trápi ich celulitída, povolená koža na stehnách a kolenách, opuchy lýtok a členkov, tukové hrčky a kŕčové žily alebo aj bežný estetický problém - suchá koža a zarastajúce chĺpky. Nohy potrebujú pravidelnú starostlivosť - zvonka i zvnútra. Ako mať pekné nohy aj vo vyššom veku?

Čo hovoria vaše nohy o vašom zdraví?

  • Na nohách denne prejdete niekoľko kilometrov, preto sa bežne pridruží únava a svalové bolesti.
  • Keďže sú ďaleko od srdca, sú medzi prvými časťami tela, na ktorých sa prejaví nedostatočné vyživovanie krvou alebo znížené hladiny dôležitých vitamínov (horčík, vápnik, draslík), výsledkom čoho sú opakujúce sa nočné kŕče v lýtkach a pocit studených nôh.
  • Sedavý spôsob života, nadváha, ale i nedostatočné vyplavovanie škodlivín cez hlavné filtračné orgány spôsobujú tukové hrčky - celulitídu, ktorá sa zo zadnej časti tela v staršom veku dostáva smerom nižšie - cez stehná ku kolenám.
  • Pravidelné kolísanie hmotnosti počas rokov oslabuje pružnosť pokožky, ktorá sa pre úbytok elastínu a kolagénu nedokáže vo vyššom veku prispôsobovať svalom a menšiemu (alebo aj väčšiemu) objemu tuku. Podkožná vrstva slabne a koža na hlavných kĺboch zostáva povolená, vráskavá. Rovnako tak stráca na pevnosti aj vnútorná strana stehien.
  • Opuchy dolných končatín súvisia s nedostatočným cirkulovaním krvi a spomaleným lymfatickým obehom. Sú vedľajším symptómom cukrovky, nadváhy, výkyvov hormónov, nadbytku soli v tele, ale tiež i v dôsledku toho, že srdce nedokáže pumpovať dostatok krvi.
  • Kŕčové žily, cievne metličky a výrazne modré kresby žíl vznikajú na základe genetickej predispozície, sedavého štýlu života, nedostatku pohybu, počas obdobia klimaktéria ako reakcia na hormonálne zmeny a tiež aj ako predzvesť nebezpečnej žilovej trombózy.

Vzhľad nôh nemožno posudzovať len z hľadiska estetickej stránky. Viacero dôvodov, prečo sa vám nepáčia, súvisí s vaším zdravotným stavom. Žiadne drahé masáže, krémy alebo zábaly, ani odborné procedúry nebudú mať dlhodobý výsledok bez toho, aby ste vyliečili alebo aspoň zmiernili príčinu ťažkostí.


Mohlo by vás zaujímať: Vzhľad vašich nôh vypovedá o vašom zdraví: Prinavráťte nohám ich ladnosť a pôvab


Čo pre svoje nohy môžete urobiť v pohodlí domova?

  • Zlepšiť krvný obeh
  • Zmierniť únavu a opuchy
  • Ozdraviť vzhľad pokožky
  • Spevniť svalstvo
  • Získať lepšiu flexibilitu

1. Aktívne sa venujte chôdzi/bicyklu/trenažéru

Akýkoľvek pravidelný prirodzený pohyb pôsobí pozitívne na vaše zdravie. Nohy športovkýň sú ukážkové, ich svaly pevné a kĺby pružné. Už polhodina rýchlejšej chôdze denne vo vhodnej obuvi zlepší zdravie srdca a má pozitívny vplyv na silu a zdravie vašich kostí a svalov. Ak ste po operácii dolnej končatiny, poslúchnite rady lekárov, ktorí vám odporúčajú pravidelné prechádzky.

Zrehabilitujete skôr, ako keby ste sa prehnane šetrili. Navyše - dlhšie odoláte bolestiam kolien a bedier. Veľmi podobný účinok má jazda na bicykli alebo pravidelný tréning na eliptickom trenažéri či bežiacom páse.

2. Uľavte nohám v teplom kúpeli

Základná starostlivosť o nohy by mala začínať od chodidiel. Unavené chodidlá ocenia teplý kúpeľ, ktorý zmierni opuchy, podporí prekrvenie a navodí príjemný pocit relaxu. Kúpeľ však môžete využiť aj pre regeneráciu poškodených chodidiel a jednoduché odstránenie zrohovatenej kože.

Skúste do teplej vody pridať:

  • Soľ (kuchynskú, morskú, himalájsku) - pre jej výborné antibakteriálne účinky
  • Levanduľu - urýchľuje hojenie drobných rán, úľava pre ťažké nohy, aromaterapia a relax
  • Sódu bikarbónu - zmierňuje opuchy, suchosť a svrbenie pokožky
  • Jablčný ocot - silné protiplesňové účinky, potláča zápach a potenie nôh
  • Epsomskú soľ (síran horečnatý) - potláča kožné ochorenia, pre obsah horčíka zlepšuje svalové a nervové funkcie, potláča zápal v kĺboch.

Mohlo by vás zaujímať: Proti mykóze aj únave či nádche: Dožičte si kúpele nôh na rôzne spôsoby


3. Oprite nohy vyššie

Vyložením nôh vyššie znížite opuchy spôsobené zavodnením a nedostatočnou cirkuláciou krvi. Výhodou je mať polohovateľný rošt postele, ktorý vám umožní mať aj počas spánku nohy vyššie ako panvu. Nápomocný vie byť aj menší vankúš, ktorým si nohy podložíte pri zaspávaní.

4. Masírujte od členkov k bokom

K udržaniu zdravých, silných a aj krajších nôh prispeje pravidelná masáž, pri ktorej postupujete v krúživých pohyboch od členkov, cez kolená až po boky. Ak vás trápia nepokojné chladné nohy, nedostatočné prekrvovanie, mravčenie a svrbenie nôh alebo celulitída, takáto masáž - či už rukami, alebo za pomoci masážnej kefky - zlepší výživu a činnosť tkanív, svalov a zníži ich bolestivosť.

5. Pravidelne peelingujte a krémujte

Pre obnovenie pevnosti a pružnosti pokožky nezabudnite ani na vonkajšiu starostlivosť. Tá by mala zahŕňať odstraňovanie odumretých kožných buniek (zamerajte sa najmä na kožu na kolenách a členkoch) a po každom kúpeli alebo sprche si nohy dôkladne nakrémujte.

Zloženie telových mliek nie je zrelú pokožku dostačujúce, preto stavte na telové krémy s hutnejšou konzistenciou, ktoré poskytnú vyššiu mieru hydratácie aj trvácnejší účinok. Pri pílingu aj krémovaní postupujte rovnako ako pri masáží, teda od najnižšej časti smerom vyššie, aby ste rozpumpovali prúdenie krvi a zvýšili zásobovanie pokožky živinami.


Ako sa staráte o svoje nohy vy? Napíšte ostatným čitateľom tipy do diskusie pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (1)

  • Franto 21.10.2018, 07:57

    Na vylozky si chcel napísať

1

Pridať komentár