Všetko je to o strave: Takto dosiahnete ploché brucho jednoduchšie

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Snažíte sa schudnúť?

Pri nekonečných snahách o schudnutie najviac dokážeme vhodnou úpravou stravy

To, že sa nám podarí schudnúť bez pohybu a úpravy životného štýlu je mýtus. No toho pohybu či cvičenia ani nemusí byť toľko. Stačí raz za čas vyjsť na svižnú prechádzku, prejsť sa na bicykli alebo miesto výťahu používať schody. Najviac ale dokážeme úpravou stravy.


Tuk v brušnej oblasti mužov a ženy trápi najviac, pretože nevyzerá vôbec esteticky. Sú však ľahké riešenia, ktoré sú na dosah všetkým a ktoré pomôžu znovu získať ploché brucho.

Soľ používajte čo najmenej

Svetová zdravotnícka organizácia (WHO) odporúča neprekračovať dennú dávku päť gramov. Ak konzumujeme soli viac, zadržiava soľ vodu a budeme viac nafúknutý. Najlepší spôsob, ako sa zbaviť zvyku prisoľovať pokrmy, je odstrániť zo stola soľničku.

Vyhýbajte sa hotovým jedlám, ktoré obsahujú veľa soli. Dávajte prednosť čerstvým potravinám.

Nežujte žuvačky

Niektorí ľudia žujú zo stresu a preto, aby nemali veľkú chuť do jedla, ale táto taktika môže mať nepríjemný vedľajší účinok: nafukuje brucho. Všetci prehĺtame vzduch, keď žujeme, ale množstvo prehltnutého vzduchu je rozhodne vyššie u toho, kto má rád žuvačky. Žuvačky bez cukru obsahujú okrem iného sorbitol, ktorý prispieva k fermentácii v črevách.


Mohlo by vás zaujímať: Vysnívaná postava v každom veku: Koľko a čoho jesť, aby ste ju mali aj vy?


 

Nejedzte s otvorenými ústami

Jesť s otvorenými ústami nesvedčí o dobrej výchove, ale zároveň pritom zjeme rovnako toľko vzduchu ako jedla a brucho sa nafúkne.

Nechajte si skontrolovať hormóny

K vedľajším účinkom hormonálnej dysfunkcie môže patriť aj nafúknuté brucho, ktoré je okrem iného jedným z najväčších problémov, na ktoré sa sťažujú ženy v období menopauzy. Samozrejme nemôžu na tom byť rovnako ako v dvadsiatich rokoch, ale možno si nechať skontrolovať, či máme hladinu hormónov zodpovedajúcu veku. Správna strava a cvičenie sú najlepšou metódou, ako si zabezpečiť optimálnu rovnováhu hormónov.

Chronická zápcha

Tiež chronická zápcha spôsobuje nafúknutie brucha. Vyhnúť sa tomu môžeme stravou bohatou na vlákninu.

Kapustovité rastliny

Kapusta, kel, karfiol, reďkev, ružičkový kel, brokolica, pekingská kapusta, chren a repa patria k najzdravšej zelenine, ale bohužiaľ nafukujú brucho. Spôsobujú črevnú plynatosť, a preto je lepšie sa im vyhnúť.


Mohlo by vás zaujímať: Schudnite konečne z brucha podľa vašich predstáv: Tentoraz sa vám to podarí


Spite dostatočne

Nedostatok spánku vedie k priberaniu a je pravdepodobné, že prebytočný tuk skončí priamo v bruchu.

Tekutiny

Myslite na to, čo pijete. Dávajte si pozor na mlieko a sýtené nápoje. Pohár mlieka pred spaním nie je dobrý nápad, pretože mnohí ľudia majú problémy s jeho strávením. Pite predovšetkým vodu.

Ovocie

Dajte si na stôl misu s ovocím. Ovocie ako čerešne, jablká a pomaranče bohaté na quercetin, ktorý pomáha znižovať zápal v bruchu.


Mohlo by vás zaujímať: ROZHOVOR Peter prezradil, ako pokoril nadváhu: Ľudia si mysleli, že mám život ohrozujúcu chorobu, priznáva


Okoreňte si život

Fenikel, mäta pieporná či zázvor majú upokojujúci vplyv na brucho, pretože urýchľujú trávenie. A rýchlejšie trávenie znamená ploché brucho. Mäta znižuje množstvo vzduchu v žalúdku, zázvor pomáha pri nevoľnosti a zápale a fenikel je diuretický a pomáha v tom, aby sme nezadržiavali vodu.

Obmedzte pitie piva

Často počúvame o pivnom bruchu, a hoci je to kontroverzné a nie sú spoľahlivé dôkazy, že pivo nafukuje brucho, nie je pochýb o tom, že je tento nápoj nabitý kalóriami. Navyše alkohol môže viesť k väčšiemu množeniu žalúdočných baktérií, ktoré vyrábajú plyn.

A chcete mať ploché brucho okamžite? Postavte sa vzpriamene! Napriamenie chrbtice predlžuje celé telo a vyzeráme tiež vyšší.


Aké stravovacie návyky sa pri chudnutí najviac osvedčili vám? Napíšte ostatným čitateľom svoje tipy v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (3)

  • palo 24.11.2018, 18:16

    Cruciferous vegetable (brokolica a ostatné spomínané ) obsahujú sulfarafanm a 3-indol-karbinol a sú vynikajúce scavengery free oxygen radikals čiž super potravina. Je pravda, že môžu nafukovať, ale aj fazuľa, šošovica, hrach nafukujú a mali by sme ich jesť aspoň raz týždenne. Na SK zomiera ročne takmer 40% obyvateľov vďaka zlej životospráve (fajčenie, obezita, málo pohybu, diabetes atď.) a nesprávnnom stravovaniu a žiaľ aj vďaka takýmto poradcom. Žiaľ máme veľa takýchto "odborníkov"

  • ľuboš 14.11.2018, 21:30

    Evelinka, Ty si naše zlatko! :))

  • evelina 13.11.2018, 10:12

    Vy fakt niekedy viete prekvapiť aj pobaviť. Táto "dobrá" rada je nad zlato :( Citujem: "Kapusta, kel, karfiol, reďkev, ružičkový kel, brokolica, pekingská kapusta, chren a repa patria k najzdravšej zelenine, ale bohužiaľ nafukujú brucho. Spôsobujú črevnú plynatosť, a preto je lepšie sa im vyhnúť. " ...Toto je ako s tým Náckovým vtipom...Nácko ide po Štyavnici celý obvjazaný a nénika sa ho pýta, čo sa mu stalo...Nácko hovorí... oproty mne išiel autobus s nápisom Vyhne a on nevyhol...

1

Pridať komentár