Hydratujte sa a cíťte sa lepšie: Ide viac, ako len o pitný režim

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Pociťujete často smäd?

Pravidelné pitie čistej vody v dostatočnom množstve je dôležitou súčasťou celkovej hydratácie organizmu

Pravidelné pitie čistej vody v dostatočnom množstve je dôležitou súčasťou celkovej hydratácie organizmu. Aké ďalšie kroky môžete urobiť k zlepšeniu príjmu tekutín?


Dôležitá voda

Naše telo sa skladá z približne 70 percent vody. Telo používa vodu pre takmer každú svoju funkciu: prenáša kyslík a živiny, transportuje hormóny, hydratuje tkanivá, chráni orgány, reguluje telesnú teplotu, a používa ju na odstránenie toxínov cez hrubé črevo, kožu a močový mechúr...

Príznaky nedostatku vody:

  • suché ústa
  • pokles energie 
  • zažívacie problémy a pálenie záhy
  • poruchy trávenia po jedle
  • zápcha
  • hlad

Všímajte si smäd

Ako zistíte, že ste dostatočne hydratovaní? Začnite venovať viac pozornosti pocitu smädu, ako aj tomu, koľko vody denne vypijete. Odporúčaných 2 – 2,5 litrov nemusí aktívnemu človeku stačiť, inému naopak stačí aj o niečo menej.

Skontrolujte farbu moču, najjednoduchšie tak zistíte, či by ste mali piť viac. Svetlý moč s minimálnym zápachom indikuje dobrú hydratáciu tela, tmavý moč, naopak, vzniká pri nedostatočnom príjme tekutín.


Mohlo by vás zaujímať: Dostatok vody pre lepšie zdravie: Koľko jej denne potrebujete práve vy?


Potraviny s vysokým obsahom vody

Mnoho ľudí nerado pije čistú vodu, alebo na to skrátka nie sú zvyknutí. Vedeli ste, že náš väčšinový príjem vody pochádza z potravy? Hydratujte sa pitím iných tekutín a konzumáciou jedla, ktoré obsahuje veľké množstvo vody.

Uhorka – na vrchole rebríčku sa nachádza uhorka, ktorá svojim 95% obsahom vody predstavuje najšťavnatejšiu zeleninu. Môžete ju pridať do šalátov, studených polievok, rozmixovať a vypiť alebo ju konzumovať samostatne. Okrem vody obsahuje aj užitočný vitamín E a esenciálne oleje.

Zeler – okrem vody obsahuje vlákninu, vitamíny A, C a K.

Reďkovka – obľúbená chrumkavá zložka letných šalátov s výraznou chuťou, ktorá obsahuje množstvo antioxidantov.

Rajčiaky – vďaka obsahu vody 92 %, vitamínu C a antioxidantom by ste mali paradajky zaradiť do svojho jedálnička čo najčastejšie. Výhodná je ich celoročná dostupnosť v obchodoch.

Ďalšími vhodnými potravinami sú: Špenát, karfiol, brokolica, červený a žltý melón, ovociecitrusy.

Náš tip: Konzumácia ovocia a zeleniny sa odporúča za surova. Varením totiž strácajú obsah vody a vitamínov.


Mohlo by vás zaujímať: Pijete, a aj tak ste stále smädní? V horúčavách osviežia len vhodné nápoje


Ďalšie tekutiny, po ktorých siahnuť

Ak nepatríte k fanúšikom čistej vody, pite pravidelne bylinné čaje, ovocné šťavy alebo kokosovú vodu. Sú chutnejšie a hydratujú vás. Nevyhýbajte sa ani polievkam. Ideálne sú tie nezahustené, napríklad vývary.

Náš tip: zaraďte do svojho jedálnička banány, ktoré vďaka draslíku a železu pomôžu vášmu telu využiť tekutiny na maximum.


Darí sa vám spĺňať dostatočnú hydratáciu? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár