Vyhnite sa hrozbe cukrovky: 5 spôsobov, akým znížiť krvný cukor prírodnou cestou

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Máte problémy s hladinou cukru v organizme?

Cukor sa do vášho tela dostane s každým jedlom alebo nápojom

Vysoká hladina krvného cukru vzniká v prípade, že vaše telo nie je schopné preniesť všetok cukor z krvi do buniek. Bez správnych opatrení môže vysoký krvný cukor viesť k viacerým zdravotným ťažkostiam, vrátane cukrovky.


Cukor sa do vášho tela dostane s každým jedlom alebo nápojom. Dostáva sa do krvi, odkiaľ ho inzulín prepravuje do buniek, aby mohol byť využitý na tvorbu energie. Problém nastáva v prípade, ak je denný príjem cukru príliš vysoký.

Nielen že sa nadmerné dávky cukru musia kompenzovať väčším množstvom inzulínu, nevyužitý cukor zostane uložený v tukových zásobách, ktoré sa odzrkadlia na vašej váhe. Ako teda môžete znížiť krvný cukor prírodnou cestou?

1. Kontrolujte množstvo cukru, ktoré konzumujete

Cukor sa nenachádza iba v zákuskoch a čokoláde, ale aj vo všetkých ostatných jedlách. Vaše telo dokáže naraz zniesť iba určité množstvo cukru, takže to netreba preháňať ani v prípade, že netrpíte žiadnymi zdravotnými problémami.

Neustále privádzanie cukru do tela môže spôsobiť, že naň organizmus prestane správne reagovať – produkcia inzulínu sa zníži. To môže viesť nielen k obezite, ale aj neurologickým problémom a cukrovke 2. typu.


Mohlo by vás zaujímať: Znížte riziko cukrovky druhého typu: Doprajte si zdravé raňajky


2. Vyhnite sa jedlám, ktoré rapídne zvyšujú hladinu cukru

Nie každé jedlo, ktoré obsahuje cukor, je pre vás zlé. Bez neho by ste nemali dostatok energie a vaše telo by nefungovalo správne. Ak často konzumujete jedlá, ktoré uvoľňujú veľkú dávku cukru v krátkom čase, hrozia problémy. Najčastejšie ide o spracované potraviny, ktoré okrem cukru neprinesú žiadne iné živiny. Patrí sem napríklad biely chlieb, cestoviny a sladené nápoje.

3. Nejedzte často

Každé jedlo zodvihne krvný cukor, na čo sa oplatí myslieť hlavne pri maškrtení. Rozdeľte 3 až 5 plnohodnotných jedál rovnomerne do svojho dňa. Pričastá konzumácia jedla zbytočne dvíha krvný cukor, aj keď ide o malé porcie.


Mohlo by vás zaujímať: Máte cukrovku druhého typu v rodine? Vyhnite sa jej dodržiavaním niekoľkých zásad!


4. Športujte pravidelne

Využite energiu, ktorú vám cukor poskytuje. Pravidelný šport nespáli iba tuky, ale aj cukor v bunkách, čo vyrovná jeho nadmerný príjem.

5. Vyskúšajte bezlepkovú stravu

Lepok je proteín, ktorý vaše telo nerozkladá práve najľahšie. Aj v prípade, že ho dobre tolerujete a nemáte naň žiadnu formu intolerancie, pre optimálne zdravie a nižší krvný cukor je vhodné vyhnúť sa mu. Nemusíte nahradiť všetky potraviny bezlepkovými, efektívne sú aj malé zmeny. Vyberte miesto bielej ryže hnedú a ak dostanete chuť na sladké, skúste v obchode vybrať bezlepkové sušienky.

Pozor! Ak máte cukrovku alebo iné ochorenie, ktoré súvisí s vašou stravou, poraďte sa pred každou zmenou v stravovaní s vašim lekárom.


Máte vy alebo niekto z rodiny skúsenosti s cukrovkou? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (6)

  • stevka 19.02.2019, 17:01

    ŠtEvKa, Super

  • milan 19.02.2019, 16:58

    stevka, super

  • EMIL 18.02.2019, 14:30

    Stevka, Super

  • Andy 18.02.2019, 14:29

    STEVKA, SUPER

  • Ružena 18.02.2019, 12:44

    Bod číslo 5 je absolútna hlúposť. Dobrovoľní "bezlepkáči" trpia cukrovkou 2. typu častejšie ako tí, ktorí konzumujú lepok. Obmedzenie lepku má svoje opodstatnenie iba v prípade, ak už cukrovkou trpíte.

  • Štefka 18.02.2019, 09:25

    Krvný cukor mi zakaždým zníži súlož s manželom.

1

Pridať komentár