Stavte na zelenú: Doprajte si na jar čo najviac zelenej, chlorofyl pomáha aj nám

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Máte radi surovú zeleninu?

Ak neviete, ako chlorofyl konzumovať, pripravte si jednoduché zelené smoothies

Príroda sa v tomto období oblieka do zelenej a to je signál, že aj my by sme mali vsadiť na túto farbu. Jar je ideálnym obdobím zaradiť do svojho jedálnička všetko, čo obsahuje chlorofyl. A nejde len o obľúbený medvedí cesnak či pažítku...


Určite viete, že chlorofyl je látka, vďaka ktorej sú rastliny zelené. Práve ona je zodpovedná za fotosyntézu, teda využitie energie zo slnečného žiarenia na výživu pre rastliny.

Ľudí sa síce fotosyntéza netýka, ak nerátame hodiny prírodopisu kedysi na základnej škole, no konzumácia potravín bohatých na chlorofyl robí v tele doslova zázraky: okysličuje a čistí krv, má protizápalové účinky a pôsobí ako antioxidant. Okrem toho sú bohaté na enzýmy a aminokyseliny, takže upravujú trávenie, urýchľujú proces hojenia rán a redukujú zápach z úst. V neposlednom rade chlorofyl podporuje tvorbu hemoglobínu a červených krviniek.  


Mohlo by vás zaujať: Detoxikácia so zelenými potravinami: Prečistia telo a zbavia kíl navyše


Po ktorých potravinách siahnuť?

Samozrejme, po zelených! A tmavozelená je top. Popri morských riasach, teda takzvaných superpotravinách, akými sú zelený jačmeň, chlorella, spirulína a zelenom čaji matcha, chlorofyl obsahuje aj tmavozelená listová zelenina, najmä špenát, kučeravý kel a mangold.

Siahnuť môžete aj po rukole, žeruche, púpavových listoch, šaláte, čakanke, hrášku, špargli, brokolici, zeleri, zelenej fazuľke, zelenej paprike, petržlenovej vňati a kôpri. Čerstvá surová zelená listová zelenina, vňate a bylinky obsahujú vysoké dávky chlorofylu, ľahko stráviteľných bielkovín, enzýmov a množstvo vitamínov a minerálov. Čistia krv a obličky, posilňujú imunitný systém, majú priaznivý účinok aj na mozog.

Rovnako prospešné pre organizmus sú aj zelené klíčky strukovín, obilnín a mladej zeleniny.  Dnes ich zoženiete v mnohých obchodoch či vegetariánskych predajniach, no vypestovať si ich môžete aj sami. Naklíčené semená sú zdrojom minerálnych látok, vitamínov a enzýmov. Obsahujú horčík, vápnik aj železo, a pozitívne vplývajú na imunitný systém, nervy a mozog.

Pozor, nevariť!

Aby sa v potravinách chlorofyl zachoval naozaj v maximálnom množstve, je potrebné konzumovať produkty surové, alebo len ľahko sparené. Ak potraviny zostanú zelené, znamená to, že chlorofyl nestratili.


Mohlo by vás zaujať: Jednoduché, chutné a pritom zdravé: Pozrite si VIDEO s 3 receptami na smoothie


Náš tip - smoothies

Ak neviete, ako chlorofyl konzumovať, pripravte si jednoduché zelené smoothies. Rozmixujte napríklad banány a jahody so špenátom, zihľavou, mätou a medovkou. Fantázii sa medze nekladú, a tak môžete použiť aj akékoľvek iné ovocie (mango, broskyne, marhule, jablká, ananás, pomaranč...) s akoukoľvek listovou zeleninou (špenát, kapusta, mangold, púpava...).

Pomer môže byť rovnaký (napr. dve šálky zeleniny a dve šálky ovocia), príp. ovocia pridajte o čosi viac. Doplňte rovnakým množstvom tekutiny (voda, kokosová voda, mandľové mlieko...). Na záver môžete svoje smoothie vylepšiť napr. konopnými alebo chia semienkami či ovsenými vločkami.   


Ako sa snažíte chlorofyl konzumovať vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (1)

  • Veronika 28.05.2019, 14:24

    Treba jesť mastné semiačka. Slnečnicu, tekvicové či ľanové a dobre rozomleté v ústach.

1

Pridať komentár