Pozitívne myslenie sa dá naučiť: Tieto rituály vám zlepšia každý deň

Najčítanejšie dnes
3 dni
Týždeň

Obrázok dňa

Ďalšie obrázky
Foto

Anketa

Máte svoj každodenný rituál, na ktorý nedáte dopustiť?

Čítanie má pre našu psychiku množstvo benefitov

Väčšina z nás robí denne množstvo činností v automatickom režime. Niektoré rituály síce majú v našom živote dôležitú úlohu, no nie všetko, čo máme zaužívané, slúži v náš prospech.


Ak máte pocit, že už dlhodobo stagnujete na mieste a prestávate sa tešiť zo života, je načase niečo zmeniť. Niekedy stačí aj drobná zmena, vďaka ktorej sa na okolitý svet budete dívať inými očami. Na maličkostiach záleží, pretože práve z nich sa totiž skladajú veľké veci. Vyskúšajte týchto 6 každodenných rituálov pre lepší deň.

Urobte si ráno čas pre seba

Len čo ráno otvoríme oči, už sa nám v hlave začne točiť zoznam všetkých neodkladných úloh, ktoré sme si naplánovali na daný deň. Venčenie psa, robenie raňajok, nákup, práca, návšteva doktora, ... Skúste si od povinností udržať zdravý odstup. Budík si nastavte aspoň o 30 minút skôr, pričom si získaný čas vyhraďte len pre seba. Ponaťahujte sa, vychutnajte si rannú šálku kávy alebo sa len tak dívajte von oknom. Všetky povinnosti počkajú a nič vám neujde. Čas strávený so sebou je tá najlepšia investícia.

Pravidelne čítajte

Čítanie má pre našu psychiku množstvo benefitov. Vďaka nemu si zlepšujeme pamäť a slovnú zásobu. Podľa záverov štúdie uskutočnenej Cochrane Library slúži aj ako výborná prevencia proti vzniku rôznych druhov demencie. Pri čítaní je však dôležité venovať dostatočný čas výberu kvalitnej literatúry. Miesto brakov siahnite radšej po klasike či knihách, ktoré vás svojim obsahom skutočne dokážu obohatiť či motivovať.


Mohlo by vás zaujímať: Život môže byť naozaj fajn: 5 tipov, ktoré vás naučia myslieť pozitívne


Naplno sa venujte len jednej veci

Vykonávanie viacero činností naraz (multitasking), sa ukázalo ako neúspešná technika. Podľa výsledkov štúdie Standfordskej Univerzity dokážu multitasking úspešne vykonávať len 2 % ľudí. Ak medzi nich nepatríte, skúste sa radšej naplno venovať jednej činnosti, a až potom, keď ju skončíte, sa pustite do ďalšej úlohy. Možno budete mať najprv problém zvyknúť si na nový režim, ak však vytrváte, psychicky sa až tak veľmi nevyčerpáte a večer budete mať energiu aj na iné veci.

Píšte si denník

Písanie denníka nie je len pre dospievajúcu mládež. V každom vekovom období sa môže stať výbornou pomôckou pri práci na vlastnom rozvoji. Ak máte pocit, že ste naladení na negatívnu vlnu, skúste si do denníka zapisovať všetko, za čo môžete byť vďační. Za poštára, ktorý sa na vás usmial, za zdravie, či za to, že vám niečo vyšlo podľa plánov. To vám pomôže myslieť pozitívne a pri retrospektívnom čítaní zistíte, že váš život je vlastne celkom spokojný. Písaním denníka nemusíte stráviť celé hodiny. Stačí doňho každý deň napísať pár viet, čo vám skutočne zaberie len niekoľko minút.


Mohlo by vás zaujímať: Pozitívne myslenie môže byť polovica úspechu: Pomôžte si ním aj vy


Zoraďte si denné úlohy podľa dôležitosti

Je dobré, ak sa snažíme plniť si svoje povinnosti čo najlepšie, no pri nepodstatných činnostiach je lepšie ubrať plyn. Ak každý víkend neupečiete čerstvý zákusok, vaša rodina a aj vy to prežijete. Každé ráno si urobte aspoň hrubý náčrt povinností, pričom si zvýrazníte 2 - 3, ktoré budú vyžadovať vaše plné sústredenie. Tým sa venujte prioritne. Tie ostatné počkajú.

Nevzdávajte sa a vytrvajte

Pustiť sa do zmien môže byť náročné. Aby však skutočne fungovali a vy by ste si mohli vychutnávať ich pozitívne výsledky, treba vytrvať. Dôležité je, aby ste pri každom rituáli vydržali minimálne 21 dní. Po tomto časovom úseku ho váš organizmus akceptuje ako samozrejmosť.


Darí sa vám pozitívne myslieť? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdielať na Facebooku

Diskusia (0)

Žiadne komentáre


Pridať komentár