V prezeraní online letákov dominuje nežnejšie pohlavie

pošta

Getty Images

Chcete pri nakupovaní ušetriť a nákupné zoznamy si robíte podľa akciových letákov? Vedzte, že nie ste jediný! Na výber máte dokonca až 3 možnosti, ako si letáky prelistovať. Buď je to klasický papierový leták, online letáky na webových stránkach, alebo dokonca už aj priamo v aplikácii mobilného telefónu. Zatiaľ čo papierové prezeranie letákov využíva čoraz …

Chcete pri nakupovaní ušetriť a nákupné zoznamy si robíte podľa akciových letákov? Vedzte, že nie ste jediný! Na výber máte dokonca až 3 možnosti, ako si letáky prelistovať. Buď je to klasický papierový leták, online letáky na webových stránkach, alebo dokonca už aj priamo v aplikácii mobilného telefónu.

Zatiaľ čo papierové prezeranie letákov využíva čoraz menej ľudí, popularita online letákov narastá. Podľa prieskumov, číta aktuálne akciové ponuky online až 60% ľudí, pričom ide najmä o doménu žien (a teraz ruku hore, koho to prekvapilo?). Aby sme boli presnejší, z celkového počtu návštevníkov Kimbino, portálu, ktorý združuje aktuálne letáky, tvoria muži len 28,6%! Aby sme to nedelili len na mužov a ženy, pozrime sa na to z pohľadu veku. Sledovanie letákov online je obľúbené medzi oboma pohlaviami najmä vo veku v rozmedzí 25-44 rokov.

Kým ženy počas jednej návštevy preklikajú 18,07 stránok, na mužov priemerne pripadá 16,67 stránky. Aby sme si to vedeli lepšie predstaviť, 18 stránok je takmer celý Tesco Hypermarket leták. Aj v priemernom čase, ktorý venujú tejto činnosti, majú ženy navrch a to rovno 38 sekúnd. Keďže muži pri tejto činnosti čas šetria, skúsme hádať, čo za tých 38 seknúť môžu stihnúť navyše:

  • tak napríklad by sa mohli stihnúť opýtať svojej nežnejšej polovičky čo bude na večeru,

  • kde sú nohavice, ktoré si včera položil na posteľ,

  • zistiť, kedy hrá jeho obľúbený NHL tím zápasy,

  • vysvetliť manželke, že to autíčko na ovládanie kúpil  určite kvôli dcérke a nie pre seba,

  • vymyslieť výhovorku, prečo nemôžu ísť ku svokrovcom na nedeľný obed,

  • a aké aktivity stihne vaša polovička za 38 sekúnd?

 

Z čísel síce vyplýva, že ženy strávia pozeraním letákov viac času, ale ako je už dávno známe, ženy stihnú robiť viac vecí naraz! A teda možno počas prezerania letákov stihli naplniť umývačku riadu, či nakŕmiť všetky deti (možno aj susedove).

Hoci sa ženy venujú prezeraniu letákov dlhšie, typická praktickosť mužov sa ukazuje pri registrácií. Vďaka registrácii, si môžu označiť obľúbené obchody, ktorých zľavy ich zaujímajú a presne tieto, im budú chodiť do emailovej schránky. Nestrácajú tak čas zbytočným hľadaním letákov a opäť môžu ušetrený čas využiť inak.

Najväčšie letákové šialenstvo sa rozpúta pravidelne v stredu. Môže to byť spôsobené napríklad nutnosťou doplniť zásoby po veľkom víkendovom nákupe. Najpravdepodobnejším vinníkom však bude štvrtok začínajúca akciová ponuka Kauflandu, ktorý je po Lidli druhým najobľúbenejším reťazcom na stránke Kimbino.

Zo zariadení pri prezeraní letákov je s obrovským náskokom mobil, no na dlhšie, podrobnejšie prezeranie používatelia stále zvyknú voliť počítač.

Aj keď sú muži oveľa viac súťaživejší než ženy a väčšinu porážok nesú len veľmi ťažko, nakupovanie nepatrí medzi ich športové disciplíny. Prvenstvo teda prenechali svojim nežnejším polovičkám s obrovským náskokom. Určite však nejde o žiadnu porážku, ktorú by niesli citlivo. Skôr naopak. Muži túto skutočnosť radi využijú ako argument, prečo by plánovanie nákupov mala mať pod palcom práve ich polovička.

Tak čo, sedia nasledujúce štatistiky aj na vašu domácnosť?

 
Zdroj: PR článok, Getty Images, Kimbino
Odporúčame