Hrnce za stovky eur? Nenechajte sa napáliť osobnými predajcami!

predajca

profimedia.sk

Hrnce, kozmetika, ale aj prikrývky z ovčej kožušiny a mnoho iných vecí. To všetko ponúkajú rôzni predajcovia, ktorí oslovujú ľudí prostredníctvom ponúk na lacný výlet alebo posedenie s darčekom či občerstvením. Často sú ich obeťami najmä starší ľudia, ktorí sú v horšej ekonomickej situácii a neraz sú aj ľahšie ovplyvniteľní. Nepristúpte na špinavé taktiky takýchto obchodníkov a nedovoľte, aby vytiahli množstvo peňazí z peňaženky vám alebo vašim blízkym!

Možno si myslíte, že vám alebo vašim rodinným príslušníkom sa to nemôže stať. Podobný názor mala aj naša čitateľka Marcela (44). ,,Moja mama býva asi tri hodiny cesty od môjho bydliska a tak k nej chodím len raz za mesiac na celý víkend. Aké bolo moje prekvapenie, keď ma moja, inak veľmi šetrná, mama privítala s tým, že má pre mňa darček. Keď som uvidela sadu hrncov, za ktorú dala vtedy okolo 30 000 korún, skoro som onemela,“ opisuje rozhorčene situáciu Marcela. ,,Najviac ma rozčúlilo, že tá ženská ju prehovorila argumentmi typu: ´Dcére sa určite budú páčiť. Ak zistí, že ste jej ich nekúpili v takejto akcii, určite jej to bude ľúto. Veď aj ona vám nosí darčeky, pravda? Ukážte jej, že ju máte rada.´“

Jedinečná šanca – iba dnes!

Jednou zo zbraní, ktorú títo obchodníci používajú je tvrdenie, že cena je výhodná iba dnes alebo že neskôr nebude tovar možné kúpiť. Vy sa však nikdy nerozhodujte o kúpe priamo na mieste. Keď vám budú tvrdiť, že „výhodná“ kúpa sa dá uskutočniť iba dnes, neverte im. Snažia sa vás pritlačiť k múru a vy by ste sa stali ďalšou muškou v ich sieti. Okrem toho, sami viete, že oznam o podobných výletoch či prezentáciách s darčekom visí na dverách vášho paneláku minimálne raz za mesiac.


Tiež by vás mohlo zaujať: Výsledky nového prieskumu: Tieto problémy trápia starších Slovákov najviac


Pozor na veci, ktoré sú „zadarmo“

Títo obchodníci veľmi dobre vedia, na aké lákadlá Slováci – a najmä tí starší, ktorí mávajú o niečo viac času a o čosi menej peňazí, počúvajú. Ak na plagátiku či z úst človeka, ktorý vás niekam pozýva, zaregistrujete slová „darček zadarmo“, „káva so zákuskom zadarmo“ alebo „výlet za akciovú cenu“, zbystrite. Dnes vám nikto nič zadarmo nedá. Kávu, ktorú vypijete, budete musieť vykúpiť zlým pocitom z toho, že ste nič nekúpili a z nepríjemného správania predajcov v lepšom prípade, niekoľko sto- či dokonca tisíceurovým nákupom v tom horšom.


Tiež by vás mohlo zaujať: Pozor na tieto marketingové triky: Pripravia vás o desiatky eur!


Nie je výhra ako výhra

Potešila vás v schránke správa o výhre? Pred tým, ako sa začnete tešiť sa spýtajte sám seba: „Zúčastnil som sa tejto súťaže?“ Ak nie, tak na „výhru“ rýchlo zabudnite. ,,Vyhral som výlet do Prahy. Stačilo poslať dvadsať eur ako zábezpeku, že prídem. Po príchode mi ju mal delegát vrátiť. Namiesto do Prahy nás prvý deň odviezli do Jihlavy, kde sme sedem hodín počúvali prezentácie rôznych vecí. Keď som odmietol čokoľvek kúpiť, predajcovia boli veľmi nepríjemní. Keby som bol tušil, o čo ide, nikdy by som sa na to nedal,“ hovorí Ján (60).

Vrátenie tovaru? Radšej s tým nerátajte

Spomínaný typ obchodníkov využíva stále nové a nové triky na to, aby si cestu za ľahko zarobenými peniazmi zjednodušil. Ak sa napríklad zúčastníte na „oslave narodenín firmy s pohostením“ a na nej niečo kúpite, vrátiť tovar nebudete môcť tak jednoducho. Už totiž nejde o osobný alebo podomový predaj, ale o predaj priamo v prevádzkových priestoroch firmy. A vtedy klient stráca možnosť tovar do siedmych dní bez udania dôvodu vrátiť. Bežný zákazník však o niečom takomto nemá ani potuchy.


Tiež by vás mohlo zaujať: Šetriť neznamená mať menej: Vyskúšajte tieto tipy aj vy!


Ak si chcete byť istí, že trikom takýchto predajcov uniknete a rovnako aj vaši blízki, riaďte sa niekoľkými radami:

  • Pri akomkoľvek výlete za podozrivo nízku cenu  zbystrite a nenechajte sa nachytať. Veľkú časť výletu aj tak zrejme strávite v miestnosti počúvajúc prezentáciu o výrobkoch. Najistejšie je sa ich vôbec nezúčastňovať.
  • Pozor aj na darčeky „zadarmo“ a „výhry“ – neraz sú podmienené kúpou ďalšieho tovaru
  • Na podobných akciách nikdy nič nepodpisujte! Nenechajte sa nachytať na vetičku „Ešte vybavíme papierovačky a môžete ísť.“
  • Ak už sa v nepríjemnej situácií ocitnete, nenechajte sa zastrašiť ani vydierať. Necíťte sa zle, pretože sú na vás predávajúci nepríjemní. Máte právo nič nekúpiť!
  • Pozvánku na takéto podujatie skonzultujte so svojimi deťmi alebo inými členmi rodiny
  • Nedovoľte im prísť k vám domov. Predajca príde, rozloží sa u vás a po hodine vám bude trápne povedať, že nič nechcete. A tak kupujete…
  • Ak máte starších príbuzných, pravidelne im riziká „kávičky zadarmo“ opakujte, držte nad nimi ochrannú ruku a nedovoľte, aby ich niekto takýmto spôsobom pripravil o peniaze. Dôchodci majú neraz menej príležitostí k sociálnemu vyžitiu. cítia sa osamelo a preto jednoduchšie naletia rôznym podvodníkom. Preto ich navštevujte a aspoň raz za čas ich pozvite na kávu či obed mimo domu, prípadne do divadla či na koncert.

Dobrá ukážka toho, ako niektorí obchodníci ľudí klamú

 

 

Zdroj: profimedia.sk, www.profimedia.sk, Dora
Odporúčame