Čerstvá zelenina u vás doma už do pár hodín: Záhorácky online obchod našiel dieru na trhu

Matej Hajdin.

Matej Hajdin. Zdroj: ZeZáhorá.sk

Máte radi čerstvú zeleninu od domácich pestovateľov? Predstavte si, že nemusíte nikam cestovať a môžete ju mať doma už do niekoľkých hodín. Čerstvú a vyzbieranú špeciálne pre vás. Presne o tom je projekt lokálneho trhu na Záhorí, ktorý založil Matej Hajdin.

Správne rozhodnutie už od začiatku

Najprv to mal byť iba web s obyčajným rozcestníkom, mapou a informáciami o lokálnych farmároch. Prišla však pandémia. Tá mnohé dvere zatvorila, ale otvorila iné. Cestovné obmedzenia komplikovali cestovanie za lokálnymi farmármi, preto nakoniec Matej a ľudia okolo neho vytvorili prvý internetový trh pre farmárov a producentov zo Záhoria s krásnym názvom ZeZáhorá.sk.

Už po prvých týždňoch sme vedeli, že sme sa rozhodli správne. Farmárov sme odbremenili od ich nie veľmi obľúbenej činnosti – predaja, a zákazníkom sme priniesli lokálne potraviny vypestované len niekoľko kilometrov od ich domu,“ hovorí zakladateľ projektu, ktorý každý mesiac získava nových a nových zákazníkov. Trend je jasný – kto raz okúsi čerstvú lokálnu zeleninu a ovocie pestované neďaleko svojho bydliska, iné už nechce.

Kvalita a čerstvosť bez rečí

Online obchod deklaruje, že všetky produkty sa k vám dostanú absolútne čerstvé. „Naši farmári zbierajú a pripravujú čerstvú zeleninu a ovocie až na základe objednávok zákazníkov. Od zberu po doručenie novými chladiarenskými autami tak uplynie doslova len niekoľko hodín,“ vysvetľuje Matej Hajdin.

Predtým než so svojím tímom zaradia zeleninu, ovocie či iný tovar do portfólia, ich kvalitu si dôkladne preveria. Zaujímajú sa o príbeh každého pestovateľa, jeho začiatky a najmä o to, či svoju prácu robí so srdcom. „Výberu a zaradeniu farmára alebo lokálneho dodávateľa predchádza osobná návšteva. Pravidelne sa s nimi stretávame a kontrolujeme kvalitu potravín. Zastrešujeme aj spoločné aktivity farmárov a v niektorých prípadoch im pomáhame s prípravou nových produktov.“

Kvalita produktov a spokojnosť zákazníkov sú na prvom mieste. Internetový obchod plne ručí za všetko. Ak má zákazník výhrady voči kvalite alebo čerstvosti niektorého produktu, automaticky dostane späť svoje peniaze. „Máme heslo, že všetky problémy riešime bez rečí. V prípade reklamácie potom komunikujeme celú situáciu priamo s našimi farmármi a dodávateľmi,“ ubezpečuje zakladateľ projektu.

Medzi najpredávanejšie produkty v letných mesiacoch patrili vodný melón, mrkva, petržlen, hokkaido tekvica, cibuľka, cvikla, bioslivky, ale aj obľúbená zeleninová debnička, v ktorej nájdete starostlivo zostavený mix čerstvých plodín.

Shoptet.
Zdroj: Adobe Stock

Web musí šliapať ako hodinky

Aby tento premyslený systém objednávok a predaja bezchybne a rýchlo fungoval, e-shop potrebuje kvalitnú a spoľahlivú podporu. Pôvodne web fungoval na systéme WooCommerce, no dochádzalo k častým problémom, a tak sa skupina okolo Mateja Hajdina napokon rozhodla pre platformu Shoptet. Jednoznačne išlo o správne rozhodnutie.

„Systém nám pokrýva všetky naše požiadavky a s pomocou Shoptet partnerov zvládame riešiť naše potreby rozšírenia a zavádzania noviniek. V neposlednom rade sme radi, že ide o česko-slovenské riešenie, a tak aj v tomto smere potvrdzujeme naše lokálne zameranie,“ vysvetľuje Matej Hajdin. Napokon, na Shoptete v súčasnosti funguje už takmer 29-tisíc aktívnych e-shopov a ich počet naďalej stúpa.

Slováci sa vracajú k lokálnym plodinám

Dobrou správou je, že slovenskí zákazníci majú o lokálne potraviny skutočne veľký záujem. Kto raz okúsi kvalitu a čerstvosť produktov od ich vybraných dodávateľov, vracia sa znova a znova. „Podarilo sa nám ukázať, že lokálne znamená v našom prípade aj čerstvé a kvalitné. Keďže dávame do popredia našich farmárov, zákazníci presne vedia, kto im čerstvú zeleninu a ovocie dopestoval,“ vysvetľuje Matej Hajdin. Zdá sa teda, že zámer naučiť spotrebiteľov opäť preferovať lokálnu produkciu im vychádza.

„Chceme prinášať potraviny nielen zdravšie, ale aj ekologickejšie. Nemálo dôležité je pre nás i to, koľko kilometrov máme k zákazníkovi, keďže sa snažíme prispievať aj k znižovaniu uhlíkovej stopy potravín,“vraví zakladateľ obchodu. V najbližšom období plánuje upevňovať svoju pozíciu na Záhorí a v Bratislave, získavať nových zákazníkov a napĺňať svoju víziu o lokálnom trhu.

ZISTITE VIAC O E-SHOPOVEJ PLATFORME SHOPTET AJ VY

ZeZáhorá.sk.
Zdroj: ZeZáhorá.sk
Zdroj: PR článok
Odporúčame