Cesta za zdravou stravou: Skúste dodržať týchto 6 tipov

Žena

gettyimages

Zdravo sa stravovať nie je v dnešnej dobe jednoduché. Veď ak idete nakúpiť po práci, zrejme sa vám nechce pozerať zloženie každej jednej potraviny, ktorú vkladáte do košíka. Existuje však zopár základných pravidiel, ktoré nie je ťažké dodržiavať a ktoré vám zdravé stravovanie značne uľahčia.

Vyberajte si celé potraviny

Prvé pravidlo zdravého stravovania znie, že by ste mali kupovať celé potraviny. Pýtate sa, čo to vlastne znamená? Princíp spočíva v tom, že kupujete potraviny, ktoré sú podobné alebo dokonca rovnaké prirodzenému tvaru.

To znamená, že by ste si radšej mali kúpiť jablko ako jablkovú štrúdľu alebo si radšej doprajte pomaranče namiesto pomarančového džúsu, ktorý obsahuje pridaný cukor. Takisto by ste mohli vynechať mleté mäso a kupovať radšej celé kúsky mäsových výrobkov. Vyhnete sa tak spracovaným jedlám, ktoré obsahujú množstvo kalórií, cukru, soli a nezdravých nasýtených tukov.

Voda je najlepší priateľ

Najväčším zabijakom zdravého stravovania sú kolové nápoje, energetické drinky, ale aj sladené minerálky. Ak chcete schudnúť alebo svoje telo udržiavať zdravé, mali by ste na ne rýchlo zabudnúť. Z veľkého množstva cukru v takýchto nápojoch sa nielen priberá, ale cukor tiež oslabuje imunitu.

Vašim spojencom je teda čistá voda alebo zelený čaj, ktoré vaše telo udržia hydratované a pomôžu vám aj s únavou a nedostatkom energie. Ak však čistú vodu piť nechcete, skúste si ju ochutiť stéviou a plátkom citróna.


Mohlo by vás zaujímať: Krajšie telo a bystrá hlava čo najdlhšie: Skúste nový hit v zdravom stravovaní!


Potraviny od susedov

Ovocie aj zelenina obsahujú z času na čas stopy pesticídov, ktoré sú pre ľudské telo toxické. Dokonca ani bio potraviny nie sú vždy zárukou, že sa v nich takéto látky nenachádzajú. Viaceré testy ukázali, že je v nich týchto nebezpečných látok menej, no nie sú úplne bez nich.

Skúste sa preto porozhliadnuť po okolí. Možno máte na ulici suseda, ktorý vám ochotne predá doma dopestovanú zeleninu, prípadne nájdete na trhu overeného stánkara. Rovnako niet nad domáce vajíčka či mäso do nedeľného vývaru.

Veľa ovocia a zeleniny

Základom každej zdravej stravy je zakomponovanie ovocia a zeleniny do každodenného jedálneho lístka. Najlepšie je, ak sú čerstvé, no viacerí odborníci sa zhodujú v tom, že ani zmrazené nie sú na škodu. Mali by totiž obsahovať rovnaké množstvo vitamínov a minerálov. Ešte predtým, než zmrazené ovocie či zeleninu kúpite si však prečítajte zloženie a uistite sa, že neobsahuje pridaný cukor ani soľ.


Mohlo by vás zaujímať: Stravovacie návyky, ktoré vas spravia silným, svalnatým a namakaným!


Jedzte celozrnné potraviny

Biele pečivo, cestoviny aj ryža strácajú svoje živiny počas procesu výroby. Takže to, čo sa ponúka v obchodoch obsahuje množstvo rafinovaného cukru, ťažko stráviteľný lepok, ale aj mnoho sacharidov.

Preferujte radšej hnedú ryžu, ktorá nie je zbavená celej šupy a zachováva si tak cenné látky. Takisto sa odporúčajú jesť ovsené vločky, bulgur celozrnné chleby. Mnohé štúdie potvrdzujú, že konzumácia celozrnných potravín znižuje riziko kardiovaskulárnych ochorení, cukrovky a rakoviny hrubého čreva.

Žiadne umelé prísady

Dôležité je kupovať potraviny, ktoré neobsahujú umelé prísady. Nájsť však takéto potraviny v obchode, môže niekedy zabrať kopec času. Je jasné, že nie vždy ho máte, no ak to čo i len trochu ide, skúste si prečítať zloženie potravín, ktoré kupujete. Okrem cukru, soli či pesticídov, pozor aj na umelé farbivá, sladidlá, éčka či konzervačné látky.


Snažíte sa zdravo stravovať? Ako sa vám to darí? Napíšte ostatným čitateľom svoje tipy v diskusii pod článkom.

Zdroj: gettyimages, gettyimages, Lenka

3 odpovede na “Cesta za zdravou stravou: Skúste dodržať týchto 6 tipov”

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close