Chceli by ste predať svoje auto? Tieto faktory určujú jeho cenu

Klimatizácia vozidiel

sxc.hu

Hoci ťahúňom našej ekonomiky sú práve automobilky, pri kúpe štvorkolesového tátoša po novom modeli z montážnej linky siaha čoraz menej Slovákov. Kvôli nepriaznivej situácií na finančných trhoch sa tomuto trendu prispôsobuje aj väčšina „bohatších“ Európanov. Tí svoje nové vozidlá obmieňajú v dlhších časových intervaloch alebo rovno siahajú po ojazdených autách. Plánujete aj vy výmenu svojho motorového miláčika? Zistite, podľa ktorých faktorov by ste mali stanoviť jeho cenu, aby vám nestál v garáži príliš dlho.

Faktor č.1: Značka

Výrobcu automobilu by ste mali dôkladne zvážiť už pri samotnej kúpe vozidla. Z dlhodobých prieskumov totiž vyplýva, že autá niektorých značiek rokmi nestrácajú na hodnote tak rýchlo ako iné. Patrí medzi ne Volkswagen, Mercedes, BMW či Audi. Za nimi zaostávajú kórejské a americké značky, no vždy závisí od konkrétneho modelu. V našich končinách sa veľmi slušnej predajnosti teší česká klasika Škoda, jej cena sa však odvíja najmä od toho, čo má pod kapotou.


Mohlo by vás zaujímať: Automobilové novinky v roku 2013: Ktorý model sa najviac zapáči vám?


Faktor č.2: Farba

Na prvý pohľad to môže znieť ako banalita, v skutočnosti však na farbe vozidla naozaj záleží. Medzi najžiadanejšie a najpredávanejšie patria čierne či strieborné vozidlá a tie v odtieňoch sivej. Šancu na úspech však má tiež farba víťazov, červená, a odtiene modrej. Menej preferované sú zelené, hnedé či zlaté autá. Metalický odlesk automobilu dodá malý bonus, pričom zaujímavý obrat nastal pri bielej farbe. Kedysi sa táto farba vyskytovala na cestách zriedka, dnes však určuje módne trendy a stelesňuje eleganciu – zvlášť perleťová biela. A ktoré farby autu na hodnote nepridajú, či dokonca znížia jeho predajnosť? Ide predovšetkým o výstredné farby, akými sú žltá alebo ružová. Tie totiž na cestných komunikáciách vzbudzujú pozornosť, o čo príliš veľa šoférov nestojí.

Faktor č.3: Stav

Počet najazdených kilometrov, rok výroby, stav pedálov a látky na sedadlách, či samotného volantu, korózia na exteriérových častiach, stav kľúčov – to sú len niektoré z kozmetických a technických vlastnosti vozidla, ktoré kupujúcemu udrú do očí ako prvé. Najvýhodnejšie predáte auto, od ktorého máte servisnú knižku s históriou výkonov. Aby auto zanechávalo čo najlepší a zánovný dojem, nezabudnite ho dať dôkladne vyčistiť a povysávať, záujemcovi ho ukazujte umyté, ideálne za slnečného počasia.

Faktor č.4: Výbava

Investovali ste do drahého audio vybavenia a dúfate, že vďaka nemu pôjde vaše auto na dračku? Zrejme zostanete poriadne sklamaní. Za najzásadnejšie prvky výbavy sa považuje automatická klimatizácia a počet airbagov. Zákazníkmi vyhľadávaná je tiež zabudovaná GPS navigácia a vyhrievané sedadlá. Panoramatické okno v streche môže byť dvojsečnou zbraňou – pre niekoho ide o skvelý doplnok, ktorý počas ciest zaujme aj najmenších. Iní záujemcovia to zas považujú za zbytočnosť, ktorá po istom čase opotrebenia môže hroziť zatekaním.


Najlepšie informácie o autách a motorizme nájdete na podkapotou.sk


Faktor č. 5: Komu predávate

Je vybavovanie telefonátov, realizácia obhliadok a chodenie po úradoch nad vaše sily? V tom prípade môžete vozidlo predať do bazáru, no musíte rátať so ziskom zníženým aj o 30%. Významným pomocníkom pri predaji auta je online inzercia. Tá vám medzi konkurenciou ostatných vozidiel okrem iného poradí aj ohľadne približných cenových relácií, od ktorých by ste sa mali odraziť. Ak si aj napriek tomu myslíte, že vaše auto má vyššiu hodnotu, dopodrobna uveďte všetky jeho kvality (nikdy búrané, garážované, reálny stav tachometra a podobne). Nezabudnite pridať dostatočné množstvo fotiek v dobrom rozlíšení, aby bolo vidieť každý detail. Na fotoaparát v mobilnom telefóne sa radšej nespoliehajte.

Čo všetko ešte vplýva na predaj auta?

V prvom rade ide najmä o sezónu, počas ktorej začínate s predajom svojho vozidla. V zime a počas letných prázdnin automobilový trh prirodzene stagnuje a ceny sa pohybujú nižšie. Naopak, s príchodom jari a na jeseň sú vaše šance na predaj najvyššie. Do výbavy by ste mali tiež zahrnúť aj zimné prezutie, aby si nový majiteľ nemusel s jeho zaobstarávaním robiť starosti navyše. V poslednom čase sa pri predaji áut kladie dôraz aj na úložný priestor – okrem terénnych vozidiel a crossoverov s pohonom na všetky štyri zaznamenávajú boom aj veľké rodinné autá. Vo všeobecnosti sú veľmi neobľúbené vozidlá, ktorých interiér je napáchnutý cigaretovým dymom.


Ako by ste pri predaji ojazdeného vozidla postupovali vy? Podeľte sa o svoj názor s ostatnými čitateľmi v diskusii.

Zdroj: sxc.hu, sxc.hu, Johnny
Odporúčame