Chcete jesť všetko a napriek tomu schudnúť? Stačí sledovať hodinky a kilá pôjdu dole

Foto: Gettyimages

Foto: Gettyimages

Znie to takmer neuveriteľne, ale za skúšku to stojí. Vďaka takzvanej „chronodiéte“ budete môcť zjesť čokoľvek, na čo máte chuť, pritom nepriberiete, ale dokonca ešte schudnete. Má to iba jediný háčik: Budete musieť rešpektovať prirodzené potreby tela a jesť podľa toho, koľko je hodín. Chrono výživa nie je v podstate žiadna diéta, pretože si pri nej nemusíte strážiť denný energetický príjem či vynechávať niektoré potraviny. Autorom stravovacieho plánu je Francúz Alain Delabos, ktorý tvrdí, že o ukladaní telesného tuku rozhoduje čas, v ktorom určité jedlo zjeme. Náš organizmus totiž v rôznych častiach dňa produkuje odlišné enzýmy, a tie sa starajú o spracovanie prijatých potravín.

8 kíl za mesiac

Žiadna potravina sa nenachádza na čiernej listine, môžete konzumovať všetko bez obmedzenia. Jediné, na čo budete dávať pozor, je správny čas. Delabos sľubuje úbytok hmotnosti až osem kíl za prvý mesiac, a ak pri stravovaní vydržíte, žiaden jojo efekt by sa dostaviť nemal. Chronodiéta má vraj viacero pozitív, napríklad pokojný spánok vďaka ľahkej večeri. Hodí sa aj pre tých, ktorí pracujú v noci či na smeny, stačí len vyskúšať.

Štyri jedlá denne

Ráno niečo tučné, napoludnie výdatné, na olovrant sladké, a na večeru ľahké. Takto vo veľmi zjednodušenej podobe vyzerá stravovanie podľa hodín. Znamená to, že ak sa rozhodneme pre chronodiétu, denne by sme si mali dopriať štyri jedlá. Hlavnú úlohu zohráva pravidelnosť. Raňajky musíte zvládnuť do jednej hodiny po prebudení, bez ohľadu na to, o koľkej vstanete. Obed nasleduje o päť hodín, olovrant znovu o päť hodín a večera aspoň hodinu a pol po olovrante alebo hodinu a pol pred spaním.


Mohlo by vás zaujať: Úspešné chudnutie: Ako skrotiť hormóny, ktoré vás ženú k chladničke?


Kedy a čo presne jesť?

Rozhodli ste sa, že sa hodinky stanú alfou a omegou vášho stravovania? Zabudnite na prepočítavanie kalórií aj na váženie porcií. Pozornosť venujte iba kombinácii potravín a dennej dobe, v ktorej budete konkrétne jedlo jesť.

Raňajky: Ráno potrebujeme zásobiť telo tukmi, aby malo energiu. Takže si pokojne môžeme dopriať aj slaninu, len by mala byť domáca a bez prísad. Ideálny na raňajky je chlieb, syr, maslo, šunka a vajcia. Vyhnite sa rýchlym cukrom v podobe cereálií a doprajte si teplý nápoj bez mlieka a sladidiel.

Obed: Dajte si len jeden chod, ale poriadne výživný. Najlepšie je konzumovať stravu plnú bielkovín, takže zvoľte mäso (hovädzie, bravčové, teľacie, jahňacie), ryby, vajíčka. Dôležité sú tiež škroby, napríklad ryža, cestoviny či zemiaky. Sacharidy by ste mali získať z čerstvých zeleninových šalátov.

Olovrant: V túto dennú dobu si môžete dopriať niečo sladké, napríklad horkú čokoládu, orechy, ovocnú šťavu alebo ovocie – čerstvé aj sušené. Vďaka sladkému olovrantu sa vám podarí zahnať popoludňajšiu únavu aj chuť na večeru. Sladkosti a ovocie sú podľa chronodiéty povolené práve medzi obedom a večerou, určite by ste ich nemali konzumovať ráno.

Večera: Zabudnite na sacharidy a tuky, večera musí byť predovšetkým ľahká a s vysokým obsahom bielkovín. Ideálnou voľbou sú ryby, biele mäso a čerstvá zelenina. Delabos neodporúča jesť príliš veľa zeleniny. Podľa jeho „urobí zadok koňa“. Rovnako príliš veľa mäsa znamená veľkú hruď a príliš veľa škrobu zasa veľké brucho. Všetkého teda veľa škodí a ideálne je jesť s mierou. Tak čo myslíte, zvládli by ste to?


Máte skúsenosti s chrono výživou? Napíšte ich ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: Mirka

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close