Chystajte si peniaze: V tento čas ženy nakupovaniu nevedia odolať

Žena

thinkstockphotos.com

Aj vy niekedy máte pocit, že sa jednoducho musíte vybrať do obchodu a potešiť sa väčším či menším nákupom? Ak sa chcete týmto pocitom ubrániť, možno vám pomôže najnovšia štúdia zaoberajúca sa ženami a ich vzťahom k nakupovaniu. Ktoré obdobie je podľa nej na nákupy neodolateľné?

Ovulácia nás vedie do obchodov

Nezáleží na tom, či sme práve dostali výplatu, či naopak je tesne pred ňou a konto je prázdne: vďaka záhadnému zákonu matky prírody zvyšuje ovulácia túžbu napĺňať vozíky v obchodoch. Súvislosti medzi túžbou nakupovať a menštruačným cyklom prvýkrát vysvetlila americká štúdia, pri ktorej vedci sledovali vyše 500 žien. Štúdiu zverejnil časopis Journal of Consumer Research. Toto zistenie môže byť užitočné pre liečbu nutkavého nakupovania, ktoré patrí medzi obsedantno-kompulzívne poruchy a vyznačuje sa neustále sa vracajúcimi vtieravými myšlienkami na nakupovanie nových vecí.


Mohlo by vás zaujať: Nákup v second-hande: Má viac výhod, než by ste si mysleli


Úlohu zohráva túžba vlastniť

Britský denník Daily Mail priniesol ai výsledky skoršieho výskumu, ktorý ukázal, že v týždni, kedy prebieha ovulácia, menia ženy svoje návyky pokiaľ ide o nadväzovanie milostných vzťahov s mužmi. Posledné bádania amerických vedcov, ktorí uskutočnili štyri experimenty zahŕňajúce aj ženy užívajúce hormonálnu antikoncepciu, túto skutočnosť zrejme potvrdzujú.

,,Tak ako rybár hádže do mora veľkú sieť, aby chytil čo najviac rýb, tak to aj ženy v čase ovulácie ženie k tomu, aby využívali najrôznejšie možností a’fígle‘, ako rozšíriť škálu kandidátov na partnerov, medzi ktorými si budú vyberať. A táto túžba mať k dispozícii väčšie množstvo kandidátov na výber je súčasťou mentálneho postoja, ktorý zahŕňa tiež väčšiu potrebu vlastniť veci,“ tvrdí Kristina Durant z Texaskej univerzity, hlavná autorka štúdie.


Mohlo by vás zaujať: 10 jednoduchých spôsobov, ako ušetriť každý deň: Občas stačia aj maličkosti!


Chcete menej nakupovať? Popracujte na svojom vzťahu

Pred záujmom ženy, ktorá práve má „svoje dni“, neobstojí nič: od šiat po doplnky, od poslednej novinky na regáloch supermarketov po najmodernejšiu elektrotechniku, všetko sa jej zdá byť neodolateľné.

Keď však vedci požiadali účastníčky výskumu, aby si predstavili, že prežívajú milostný vzťah s partnerom, po ktorom túžili, zdalo sa, že sa ich smäd po nakupovaní v čase ovulácie utíšil. Akoby tieto výsledky dávali za pravdu presvedčeniu romantikov, že pravú lásku nemožno kúpiť za žiadne peniaze.


Stretli ste sa uź so spomínaným nákupným ošiaľom? Napíšte ostatným čitateľom svoje skúsenosti v diskusii.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Zora, ČTK, La Repubblica
Odporúčame