Cvičíte, menej jete a vysnívaná postava nikde? Toto sú možné príčiny!

cvičenie

sita

Reklamy, televízia, ale aj medicína sa nám už od obdobia dospievania snaží vtlačiť predstavu ideálnej postavy. Vďaka nej by sme sa mali cítiť nielen zdravo, ale tiež atraktívne, čo je neraz základom pre spoločenský úspech. Aj vďaka týmto faktorom idú knihy o diétach na dračku – každý z nás sa v podvedomí túži aspoň priblížiť k vysnívanej forme svojho tela. Snažíte sa racionálne stravovať, pravidelne športovať, no k cieľu vám stále niečo chýba? Niekedy sa príčina môže skrývať tam, kde by ste ju možno vôbec nehľadali.

Máte poupratované vo vzťahoch?

Nefungujúce manželstvo, hádky so svokrou, nezhody so šéfom či nervozita na pracovisku a medzi kolegami. To všetko vedie k stresu, ktorý je pre naše telo zaťažkávajúcou skúškou. Zlé vzťahy vytvárajú v našej mysli akýsi blok a neraz sa odrážajú aj na našej postave. Väčšina z nás totiž stres zvykne zajedať množstvom kalorických potravín, pričom aj samotné telo si „pre istotu“ drží zásoby tukov. A tie sa prejavujú predovšetkým v oblasti brucha. Vyriešenie zlých vzťahoch dá poriadne zabrať, pretože na komunikáciu treba vždy minimálne dvoch. Partnera, kolegov, rodinu či prácu len tak nevymeníte. Napriek tomu však pre svoju vnútornú pohodu urobte maximum a pokúste sa zlepšiť, čo sa dá. Len s vyrovnanou mysľou totiž naštartujete svoj metabolizmus a vaše telo bude ochotné prijímať pozitívne zmeny.


Mohlo by vás zaujímať: Chcete zhodiť kilá zdravo a natrvalo? Vyhnite sa týmto mýtom o chudnutí!


Tolerujete všetky potraviny prijímané v strave?

Máte to šťastie, že nie si alergickí na žiadnu potravinu? To ešte neznamená, že vám nič z toho, čo si bežne naservírujete na tanier, neškodí. Vajíčka, ryby, chudé mäso, celozrnné pečivo, ovocie a zelenina, oriešky – všetko z vymenovaného v primeranom množstve patrí do racionálneho jedálneho lístka. Je ale celkom možné, že niečo zo zdravých surovín vášmu organizmu nesedí. Potravinová intolerancia podľa oficiálnych odhadov trápi až vyše polovicu obyvateľstva. Častokrát bez toho, aby sme o tom vôbec vedeli. Diagnostika je veľmi náročná, pretože intolerancia konkrétnej potraviny sa nemusí prejaviť okamžite, ale s odstupom niekoľkých dní až hodín. Okrem všeobecných zdravotných ťažkostí intolerancia potravín môže stáť za vašimi kilogramami navyše. V domnienke, že sa stravujete príkladne, možno niektorou potravinou nevedomky spomaľujete svoj metabolizmus. Testy potravinovej intolerancie sú síce drahé, no neraz odhalia príčinu viacerých zdravotných problémov.

Máte toxíny pod kontrolou?

Každý deň svoje telo vystavujeme pôsobeniu neuveriteľného množstva toxínov. Nebezpečné molekuly sú totiž obsiahnuté v znečistenom ovzduší, v cigaretovom dyme, v kozmetike, v kovových výplniach zubov, v liekoch na predpis či dokonca v rybacom mäse. Po tom, čo tieto látky rôznymi cestami prijímame do organizmu, sú uskladnené v tukových bunkách. Hoci toxíny môžu v našom vnútornom prostredí narobiť poriadnu šarapatu, telo si selektívnou metódou spomínané tukové bunky na spaľovanie energie nevyberá. Ak chcete svojej diéte pomôcť, skoncujte s fajčením a vyskúšajte niektorú z detoxikačných kúr. Pomocou stravy odľahčite svoju pečeň a občas si zájdite do sauny. Tukové bunky zbavené toxínov vaše telo následne spotrebuje oveľa jednoduchšie.


Mohlo by vás zaujímať: Sedem sabotérov vašej diéty: Ak chcete schudnúť, na tieto potraviny zabudnite!


Dávate svojmu telu počas cvičenia dostatočne zabrať?

Pravidelná fyzická aktivita je pre úspešné zhadzovanie kíl doslova nevyhnutnosťou. Zamýšľali ste sa však nad tým, či zo svojho tréningu ťažíte maximum? Nestačí sa len trikrát do týždňa ukázať v posilňovni. Druhou polovicou úspechu je dať si počas cvičenia poriadne do tela. Pristihli ste sa pri tom, že počas šliapania na stepperi či rotopéde čítate časopis? Hoci mnohí z nás sú vo vykonávaní dvoch činností naraz naozaj dobrí, pri cvičení to veľmi neplatí. Ak sa totiž na krútenie pedálov či iný cyklický pohyb nesústredíte, po čase upadnete do zotrvačnosti, v ktorej využívate svoju kapacitu na 50% a menej. To isté platí, ak ste si našli obľúbené kardio-cvičenie, ktoré opakujete s rovnakou intenzitou. Onedlho si vaše telo na záťaž zvykne a pre spaľovanie kalórií vyžaduje vyšší výkon. S rastúcou kondíciou musí teda rásť aj úroveň záťaže na cvičebnom stroji.


Myslíte si, že účinnosť diét môže narúšať vnútorné prostredie tela a psychika? Podľte sa o svoj názor s ostatnými čitateľmi v diskusii a vyhrajte víkendový pobyt alebo inú z cien v našej súťaži. Nezabudnite uviesť platnú emailovú adresu.

Zdroj: sita, sxc.hu, Johnny

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close