Dajte zbohom šedinám a tešte sa z krásnych vlasov: S našimi radami sa vám to podarí aj bez farbenia

Žena si kontroluje vlasy pred zrkadlom

Šedivé vlasy bývajú jasným signálom toho, že telo starne (Foto: Gettyimages)

Šedivé vlasy bývajú jasným signálom toho, že telo starne. Nie každý sa dokáže s týmito zmenami vyrovnať pokojne. Zvyčajne pátrame po príčinách, hľadáme vhodnú výživu a vlasy si začneme pravidelne farbiť. My dnes pre vás máme tipy, ako sa vám podarí so šedinami zatočiť bez farbenia.

Veľký pán menom melanín

Každý vlas má v základe sivú až bielu farbu a len množstvo melanínu v tele určuje, aká bude ich výsledná farba. Tmavovlasí ľudia majú prirodzene melanínu viac ako ľudia so svetlými blond vlasmi. Tohto pigmentu je s pribúdajúcimi rokmi v tele čoraz menej, a tak sa niektorým prameňom už jednoducho „neujde“.

Vplýva genetika, trápi aj mladých

Spomeňte si, kedy začali šedivieť vaši rodičia alebo starí rodičia. Pravdepodobnosť, že začnete rátať sivé pramene v rovnakom veku je vysoká. Ak však máte dobrú genetickú predispozíciu, ale začali ste šedivieť o 10–15 rokov skôr, zamerajte sa na svoj zdravotný stav.

Problémy s hormonálnou nerovnováhou, najmä v súvislosti so štítnou žľazou, nedostatok železa v krvi aj srdcovo-cievne ochorenia sa môžu podpísať na tom, že vaše vlasy predčasne prichádzajú o farbu. K zníženej tvorbe melanínu prispieva tiež nedostatok vitamínu B12, vitamínu D3, kyseliny listovej, zinku a selénu.

Za posledné desaťročia sa však aj mnohí mladí ľudia či dokonca aj deti trápia s predčasným šedivením. Príčinu možno hľadať v nevhodnom životnom štýle, znečistení prostredia, v zdravotných problémoch alebo nedostatku kľúčových vitamínov a minerálov.


Mohlo by vás zaujať: Ušetrite na kaderníčke: Nafarbiť vlasy a zakryť šediny zvládnete aj doma


Pomôžte si doma bezpečnou a prírodnou cestou

1. Farbenie pomocou henny

Ak ste si doteraz vlasy nefarbili často, vyskúšajte prekryť šedivé vlasy inak. Prirodzená henna vytvára ryšavé a červené odtiene. Ak chcete tmavšie hnedé vlasy, zvoľte ju s prímesou indiga. Na rozdiel od chemického farbenia, henna nenarušuje prirodzenú štruktúru vlasov, je šetrnejšia a poskytuje vlasom prirodzenú výživu. Nemá takú trvácnosť ako chemické farby, no zároveň vlasy neničí.

2. Cibuľová šťava

Môže podporiť vlasy v rýchlejšom raste a po opakovaných procedúrach budú silnejšie a zdravšie. Zloženie cibule pôsobí antibakteriálne a chráni vlasy pred vypadávaním. Dodáva im presne také enzýmy a vitamíny, ktoré pomáhajú posilňovať vlasové folikuly. Navyše, má silu odstraňovať usadeniny peroxidu vodíka, ktorý sa môže pričiniť o predčasné šedivenie. Naneste šťavu z cibule ku korienkom vlasov, a nechajte pôsobiť minimálne 30 minút. Opláchnite a umyte šampónom. Opakujte raz za 3 dni.

3. Odvar z čierneho čaju a šalvie

Ak máte stredne hnedé vlasy, pripravte si silnejší odvar z čierneho čaju, do ktorého pridáte niekoľko lístkov šalvie a na záver lyžičku soli. Nechajte vylúhovať, vychladnúť a naneste od korienkov po končeky. Nechajte pôsobiť aspoň 20 minút a umyte bez oplachovania šampónom. Už po prvých pár opakovaniach môžete vidieť prirodzené stmavenie.

4. Zábal z orechových škrupín alebo kávy

Majiteľky tmavších vlasov môžu vyskúšať orechovú procedúru. Nielen šupka na orechoch dokáže sfarbiť na tmavohnedo, tento pigment sa ukrýva aj škrupinách. Budete potrebovať silný mixér, ktorý zo škrupín vytvorí prášok. Ten zalejte horúcou vodou, lyžičkou vymiešajte do pasty a pridajte 1-2 lyžičky kokosového alebo olivového oleja. Zmes naneste na najviac prešedivené miesta, nechajte pôsobiť a opláchnite vlažnou vodou. Podobný účinok vraj poskytne aj najemno pomletá káva.

5. Chráňte vlasy pred slnkom

Hoci na jednej strane nevyhnutne potrebujeme vitamín D, aby sme si udržali tvorbu melanínu, priame pôsobenie slnečného žiarenia so sebou nesie viaceré riziká. UV-A žiarenie poškodzuje povrch vlasovej štruktúry, a vlasy preto strácajú na hydratácii, sú krehké, lámavé a matné. UV-B žiarenie preniká hlbšie do štruktúry aj pokožky hlavy. Jeho dlhodobým pôsobením vlasy blednú a predčasne šedivejú. Používajte od jari do jesene klobúky. Ochránite tak aj svoju pleť a zrak!


Aké skúsenosti so šedinami máte vy? Napíšte ostatným čitateľom do diskusie pod článkom.

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close