Každý šiesty Slovák si nemôže dovoliť veselé Vianoce: Zmení to tento ambiciózny projekt?

Čoraz viac Slovákov sa prepadáva do hranice chudoby

Čoraz viac Slovákov sa prepadáva do hranice chudoby (Zdroj: GettyImages)

Čas Vianoc sa pomaly, ale isto blíži. Na Slovensku ho väčšina ľudí trávi doma s rodinou v objatí vianočného stromčeka a s plným stolom dobrého jedla. Nie všetci si tento luxus, ktorému mnohí z nás hovoria štandard, môžu dovoliť. Vianoce na Slovensku sú, žiaľ, aj o veľkých rozdieloch.

Takmer milión ľudí v pásme chudoby

Podľa Štatistického úradu žije v pásme chudoby približne každý šiesty Slovák. Konkrétne číslo hovorí o 943-tisícoch, čo je znova o niečo viac ako pred rokom. Medziročne stúpol počet Slovákov v chudobe o 55-tisíc. Najviac ich žije v Nitrianskom kraji. Na zhoršení situácie sa podpísala najmä pandémia, s ňom zvýšená inflácia a nedostatočná pomoc štátu.

Tieto alarmujúce štatistiky sú každoročne zverejňované 17. októbra, počas ktorého si pripomíname Medzinárodný deň boja proti chudobe. Zvrátiť ich chce nový projekt spoločnosti Lidla s názvom Podeľ sa a pomôž. Vianoce sú časom, keď pociťujeme blízkosť k druhým a viac než kedykoľvek predtým sa zameriavame na pomoc tým, ktorí to potrebujú. Ľudia, ktorí trpia nedostatkom potrebujú však našu pomoc pravidelne,” hovorí Zuzana Sobotová, senior konzultantka pre CSR projekty Lidla.

Aby sa želania splnili všetkým

Projekt Podeľ sa a pomôž pomáha tým najzraniteľnejším už od roku 2020. Vznikol ako odpoveď na potrebu podporiť ľudí, ktorí sa ocitli v ťažkej životnej situácii a pre ktorých nie je ani základné životné zabezpečenie samozrejmosťou. Vďaka nemu môžu aj rodiny v núdzi prežiť sviatky bez obáv o to, či budú mať dostatok jedla na slávnostný stôl. Sviatočné obdobie, ktoré pre mnohých symbolizuje hojnosť, sa tak vďaka projektu stáva obdobím štedrosti a pomoci.

Dlhoročnú myšlienku pomôcť podporuje tento rok aj vianočná kampaň Lidla s mottom Zázračný čas Vianoc: Želania sa splnia. Táto kampaň vyzdvihuje tie najpotrebnejšie hodnoty nášho života – rodinu, priateľstvo a spolupatričnosť. „Vďaka projektu Podeľ sa a pomôž spolu s našimi zákazníkmi prispievame k tomu, že zázračný čas Vianoc môže zažiť každý bez ohľadu na finančnú situáciu,“ vysvetľuje Tomáš Bezák, vedúci úseku komunikácie pre Lidl.

Táto kampaň nie je len o samotnej materiálnej pomoci, ale aj o snahe šíriť povedomie o potrebe solidarity. Povzbudzuje verejnosť, aby sa do projektu aktívne zapojila a prispela k zmene. Diskont svojou úlohou sprostredkovateľa pomoci pripomína, že aj malý príspevok môže priniesť veľký rozdiel v živote ľudí, ktorí sa bez podpory nezaobídu.

Projekt Podeľ sa a pomôž
Projekt Podeľ sa a pomôž (Zdroj: Lidl)

Pomoc za viac ako 2 milióny eur

Doterajšie výsledky projektu sú veľmi inšpirujúce. Od roku 2020 sa vyzbieralo viac ako 2 200 ton potravín. Tie Lidl rozdal viac ako 20-tisíc ľuďom, ktorí pomoc najviac potrebovali. Išlo primárne o ľudí bez domova, týrané mamičky s deťmi, sociálne slabšie rodiny s viacerými deťmi či zdravotne znevýhodnení ľudia.

Dohromady tvorí táto pomoc v prepočte viac ako 2,2 milióny eur, čím sa stala najväčšou potravinovou zbierkou v histórii Slovenska. Lidl si tak po projektoch ako Upracme si Slovensko, Voda pre stromy, Žihadielko či Čistinka pripisuje ďalšiu aktivitu, ktorá tentokrát zabezpečí, aby boli Vianoce na Slovensku o niečo veselšie a štedrejšie.

Pomôcť môžete aj vy

Zapojiť sa do tejto iniciatívy je veľmi jednoduché. Stačí, aby ste v ktorejkoľvek predajni Lidl na Slovensku odovzdali trvanlivé potraviny alebo drogériu do špeciálne označeného koša v sekcii za pokladňami. Diskont ich následne roznesie v danom regióne tam, kde je ich najviac treba. Pomáhate tak najmä ľuďom vo svojom okolí.

Najvhodnejšie je darovať napríklad cestoviny, zeleninu v konzerve, oleje či drogériu. „Aj drobným a pravidelným darom do potravinového koša dokážeme zabezpečiť, že niekto prežije nielen pokojné sviatky, ale že nebude mať núdzu o potraviny aj počas roka. Ďakujeme našim zákazníkom, za ich dôveru a podporu, ktorá má obrovský význam,“ dodáva Zuzana Sobotová.

VIAC O PROJEKTE PODEĽ SA A POMÔŽ

Projekt Podeľ sa a pomôž

Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.

Zdroj: PlniElanu.sk/Advertoriál
Odporúčame