KNIŽNÁ RECENZIA Peter Šloser v novej knihe nastavil zrkadlo slovenskej spoločnosti: Je polícia bezúhonná alebo ju ovláda mafia?

Najnovšia kniha od Petra Šlosera

Odhaľte zákulisie policajnej práce ovládanej mafiánskym bossom (Foto: Facebook/Martinus)

Napätie, autentickosť a neuveriteľná hodnovernosť deja. Takto by sa v skratke dala opísať čerstvá krimi novinka od Petra Šlosera, Polícia v rukách mafie.

Inšpirované vlastnými skúsenosťami

Pod pseudonymom Peter Šloser sa ukrýva bývalý policajt Peter Chudý, ktorý svoju 30-ročnú kariéru ukončil hodnosťou plukovník. Počas svojho pôsobenia si vyskúšal naozaj všetko od naháňania výtržníkov až po riadenie okresnej kriminálky. Pracoval v špecializovaných útvaroch bojujúcich s organizovaným zločinom. V roku 2012 stál pri zrode elitného policajného útvaru NAKA (Národná kriminálna agentúra), čo ho inšpirovalo aj pri písaní jeho druhej knihy Polícia v rukách mafie.

Náhľad do zákulisia polície

Druhá šloserovka sa odohráva v rokoch 2017-2030. Čitateľom poskytuje jedinečnú príležitosť sledovať zrod novej Policajnej kriminálnej agentúry (PaKA) zahalenej rúškom tajuplnosti. Dozviete sa, ako veľmi môže byť boss podsvetia naviazaný na najvyššie články polície a slovenskej politiky, ale aj to, ako prebiehajú personálne čistky nepohodlných no poctivých policajtov. Ponoríte sa do vyšetrovania záhadného úmrtia spred niekoľkých rokov, pri ktorom podozrenie z vraždy padá na človeka blízkeho policajnému šéfovi.

Nastavenie zrkadla spoločnosti

Peter Šloser vie, o čom píše. Riadil niekoľko útvarov na policajnom prezídiu, bojoval proti špičkám organizovaného zločinu, čo sa odzrkadľuje v štýle, akým píše. Aj preto jeho príbehy vyznievajú tak hodnoverne a autenticky. Polícia v rukách mafie nie je faktografická kniha, no pozornejší čitateľ v nej vie nájsť spojitosti s minulou či súčasnou situáciou v slovenskej politike a polícii. Autor neopisuje len reálne zákulisie zločinu a neschopnosť štátnych zložiek bojujúcich proti nemu, ale tiež hlboké prepojenie úplatných politikov na mafiu, ktorá ich tak povediac drží neustále v šachu.

Pútavý dej, nečakané zvraty i prekvapenia

Keď sa do mojich rúk dostala táto kniha, mala som mierne obavy či mi bude autorov štýl písania a najmä mafiánska téma sedieť. Už po prečítaní prvých strán môj strach opadol a ja som sa vnorila hlboko do pútavého deja, ktorý gradoval zo strany na stranu čoraz viac. Autor popisoval udalosti, situácie i emócie tak, akoby to na vlastnej koži v tej danej chvíli prežíval spolu s postavami knihy. Nekládol si servítku pred ústa a pomenúval veci pravými menami, čo na autenticite príbehu len pridalo.

V knihe som sa stretla s rôznymi pozitívnymi, ale aj negatívnymi postavičkami našej spoločnosti, no v pamäti mi utkvelo mladé dievča Dominika. Aj napriek tomu, že nebola ústrednou postavou príbehu, práve pri nej som si uvedomila, ako pevne v rukách má autor uchopenú tému o ktorej píše. Nečakané zvraty, prekvapenia a nespravodlivosť vykonávaná pri čistkách v policajnom zbore boli už len čerešničkou na pomyselnej torte. Ak by som mala ohodnotiť tú knihu ako v škole, dala by som jej jednoznačne jednotku s hviezdičkou.

Celkové hodnotenie: 1*

Kúpte si túto knihu na Martinus.sk!

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close