Koronavírus a cestovanie: Máte nárok na vrátenie peňazí za zrušený výlet?

Foto: Gettyimages

Foto: Gettyimages

V súčasnosti sa pre nás stalo cestovanie do zahraničia absolútnou samozrejmosťou. Vypuknutie nákazy COVID-19 však narušilo plány väčšine cestovateľov. Vycestovať sa odporúča len v nevyhnutných prípadoch, pričom mnohé cestovné kancelárie hromadne rušia plánované výlety. Ak ste sa aj vy ocitli v tejto situácii, určite vám prídu vhod užitočné informácie.

COVID-19: Čo to vlastne je?

Už pár dní je téma zvyšujúceho sa počtu prípadov ochorení COVID-19 najsledovanejšou témou nielen v slovenských, ale aj v zahraničných médiách. Toto respiračné ochorenie spôsobuje koronavírus SARS-CoV-2, ktorý po prvýkrát identifikovali v decembri 2019 v čínskom meste Wu-chan. Odtiaľ sa veľmi rýchlo rozšíril ďalej.

Letiská sa zatvárajú

Teraz sú potvrdené prípady už vo všetkých krajinách EÚ. Vo veľkej miere sa rozšíril práve kvôli cestovaniu, preto vlády viacerých krajín prijali preventívne opatrenia. Na Slovensku sa pre nariadenie Ústredného krízového štábu zatvorili všetky tri letiská. Jedným z kľúčových je dočasný zákaz vycestovať do niektorých krajín, napríklad Talianska či USA.


Mohlo by vás zaujať: Koronavírus poznamenal aj bežný život Slovákov: Ako sa chrániť pred nákazou?


Vrátia vám peniaze za zrušený výlet?

Čo teda robiť v prípade, že máte naplánovaný výlet? Podľa Slovenskej asociácie cestovných kancelárií (SACKA) našťastie nemusíte zaplatiť storno poplatok:

„V súvislosti s výskytom koronavírusu má zákazník právo odstúpiť od zmluvy o zájazde bez zaplatenia storno poplatku len vtedy, ak cestovná kancelária nie je schopná dodržať podmienky vyplývajúce zo zmluvy o zájazde z dôvodu uzatvorenia cieľového miesta kompetentnými orgánmi a zavedenia karantény.“

Teda ak ste mali v najbližšej dobe naplánovaný zájazd do Talianska či inej krajiny, ktorá sa ocitla v karanténe, cestovná kancelária je povinná vrátiť vám uhradenú sumu bez storno poplatkov.

Väčšinu si klient môže vybrať z viacerých možností. Tieto možnosti sa môžu líšiť v závislosti od cestovnej kancelárie:

1. refundovanie zaplatenej sumy
2. presunutie zájazdu na iné obdobie
3. možnosť kúpy zájazdu do inej destinácie


Aké skúsenosti s cestovaním počas epidémie koronavírusu máte vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: Michaela

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close