Krásna postava aj v novom roku? Podarí sa to aj vám – jednoducho a bez trpenia!

Manželia

freedigitalphotos.net

Prvá hrozba pre štíhlu líniu – Mikuláš, je už za nami a je celkom možné, že aj vo vašej špajzi sa začínajú hromadiť zásoby dobrôt predznamenávajúce blížiace sa Vianoce. Tie sa každý rok vracajú a okrem množstva príjemných zážitkov so sebou neraz prinášajú aj kilá navyše. Ako sa im vyhnúť a udržať si postavu ako lusk až do jari?

Sviatkujte – vo sviatok

Majonézový šalát, vypražená ryba či kapustnica plná mäsa, nie sú najdiétnejšie pokrmy, raz za rok si ich však pokojne dopriať môžete. Horšie je, ak sviatkujete už niekoľko týždňov vopred a naservírujete svojmu jazýčku podstatne viac dobrôt ako počas roka. Dva až tri na stravu výdatné dni vám kilá nepridajú, dva-tri týždne však áno.

Rozdávajte

Trochu zákerné, ale v boji o štíhlu líniu sa musia ísť ohľady bokom. Dostali ste hojného Mikuláša a viete, že ak ostane vo vašej domácnosti, zrejme skončí vo vašom žalúdku? Nabaľte väčšinu vecí a rozdajte ich kolegom či známym. Oni sa zrejme potešia a vy okrem peknej postavy získate dobrý imidž v ich očiach.

Predvídajte a prispôsobujte sa

Ak viete, že sa večer chystáte na Vianočné trhy, máte dve možnosti. Keď máte už niekoľko dní chuť na cigánsku a sladké varené víno, doprajte si ich, ale cez deň zjedzte len ľahký obed a olovrant v podobe ovocia. Cestou domov prejdite aspoň kus cesty peši. Druhou možnosťou je posunúť obed na neskôr a tým sa vyhnúť hladu na trhoch – určite odoláte jednoduchšie. A koľko kalórií nám vlastne v stánkoch naservírujú? Najhoršou pochúťkou je pre našu líniu klobása – podľa druhu nám môže s horčicou a chlebom dodať takmer 500 kalórií, čo je pre päťdesiatničku tretina celodenného príjmu. Bravčová cigánska máva aj vyše 350 kalórií. Najlepšie vychádza asi chlieb s masťou, ktorý môže mať okolo 150 kalórií (samozrejme záleží od jeho veľkosti a množstva masti). Výhodou tiež je, že cibuľa na ňom – hoci nie pre každého voňavá – je pri postávaní v zime vhodnou prevenciou proti chorobe.


Tiež by vás mohlo zaujať: Krásna postava aj s pribúdajúcimi rokmi? Zistite, o koľko menej musíte jesť!


Dajte si do tela

Ak pochúťkam spojeným s predvianočným obdobím neviete odolať, nevadí. Sladké čokolády od Mikuláša, koláčiky, chleby či lokše s masťou v podstatne väčšom množstve, ako si doprajete celý rok, však treba nejako vyvážiť. Hoci behanie po obchodoch pre mnohých nie je obľúbenou záľubou, pomôže vám spáliť kalórie. Preto sa pohodlne obujte a hurá do toho – za hodinu budete aj o 150 kalórií ľahší (jeden spomínaný chlieb s masťou). Vhodnou aktivitou je aj práca v záhrade či upratovanie. Organizovanie vecí v garáži vám zaberie celý deň a má hneď niekoľko výhod – ide o pohyb a teda prevenciu priberania a zároveň bude vaša hlava zaujatá a na sladkosti ani nepomyslí.

Nejedzte mimochodom

Možno sa aj vo vašej domácnosti pred Vianocami množia napečené dobroty – medovníky, linecké koláčiky, vanilkové rožky… Všetko je krásne poukladané v ozdobnej miske v obývačke či kuchyni – stačí si len zobrať. No kto by odolal? Veľa ľudí asi nie, preto je lepšie tieto pokušenia schovať naozaj len pre návštevy, alebo si ich vybrať zo skrine len vtedy, ak máme neodolateľnú chuť. Jedenie mimochodom je totiž zradné. Večer ani poriadne neviete, čo všetko sa vo vašom žalúdku nachádza, všetky tie pochúťky sa však môžu objaviť na bruchu či stehnách.


Tiež by vás mohlo zaujať: V menopauze priberajú mnohé ženy: Ako kilá navyše eliminovať?


Upravte recepty

Ak si v rodine na množstvo doma pečených sladkostí potrpíte, skúste aspoň jemne prispôsobiť recepty. Niekedy stačí pridať menej cukru alebo ho vymeniť za med, inokedy časť múky možno vymeniť za pomleté ovsené vločky. Pripravte len tie druhy, ktoré má vaša rodina naozaj rada a tradíciu v štýle „musím mať aspoň dvanásť druhov“ vynechajte. Koláče by ste zrejme pojedli, hoci by vám už aj tak nechutili.


Doprajete si v decembri viac jedla? Ako sa snažíte zbavovať nadbytočných kalórií? Poraďte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom .

Zdroj: freedigitalphotos.net, freedigitalphotos.net, Viera

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close