Krásna postava aj vo vyššom veku? Vďaka týmto športom sa vám to podarí!

plávanie

publicdomainpictures.com

Päťdesiatka či šesťdesiatka dnes už nie je žiadny vek. Pred vami sú ešte ďalšie desaťročia života, preto sa vám starostlivosť o vaše telo určite vyplaví. Pravidelný pohyb prospieva nielen vašej postave, ale najmä zdraviu.

Pravidelný pohyb je pre zdravý životný štýl nevyhnutnosťou – a to nielen v mladšom veku, keď sa môžeme venovať takmer akejkoľvek, ale aj s pribúdajúcimi rokmi. Cvičenie prospieva srdcu, pôsobí preventívne proti osteoporóze a vysokému krvnému tlaku. Okrem toho pomáha udržaniu primeranej hmotnosti a tak predchádza problémom s kĺbami a má tiež pozitívny vplyv aj na náladu. S vekom tiež stúpa počet pádov a zranení zapríčinených problémami s rovnováhou a práve cvičenie je jedným zo spôsobom, ako sa takýmto nepríjemnostiam vyhnúť.

Prispôsobte cvičenie svojmu stavu

V ideálnom prípade treba kombinovať kardio cvičenie, posilňovanie a rozťahovanie resp. strečing. Druh pohybu a jeho intenzitu treba samozrejme vždy prispôsobiť veku. Ak ste sa doteraz veľmi nehýbali, je vhodné začať cvičiť pomaly. Nemá totiž zmysel, keď sa jeden deň zničíte natoľko, že vám následná svalovica či horšie zdravotné problémy ďalšie cvičenie znechutia či znemožnia. Dĺžku ako aj záťaž tréningu treba zvyšovať postupne. Stále však platí, že by ste sa mali fyzickej aktivite venovať minimálne  3 krát za týždeň.


Mohlo by vás zaujať: Vyšportovaná postava aj s pribúdajúcimi rokmi? Poradíme vám, ako na to


Pozor na kĺby

Medzi najčastejšie zdravotné problémy, ktoré cvičenie môže zhoršiť patria ťažkosti s kĺbmi. Ak nimi trpíte, radšej sa pred začatím tréningu spýtajte svojho lekára, či je daný pohyb pre vás vhodný. Pri jeho výbere vždy myslite na to, že treba čo najviac stlmiť nárazy a tvrdé dopady na zem.

Plávanie

Plávanie je ideálny šport aj pre ľudí, ktorí sa veľmi hýbať nemôžu. To, koľko vďaka plávaniu schudnete, záleží do veľkej miery od intenzity a rýchlosti. Ak idete naozaj naplno a snažíte sa o osobný rekord či poraziť známych, ktorí s vami pretekajú, má plávanie aj chudnúci efekt. Ak rýchlejšie tempo nezvládate, nevadí. Možno nezhodíte, ale minimálne svoje telo vytvarujete a spevníte.  Osoba s hmotnosťou okolo 70 kíl spáli za hodinu stredne rýchleho plávania cca 400 kalórií.

Aqua aerobic  

Ak milujete klasický aerobic, ale cítite, že vašim kĺbom neprospieva, môžete vyskúšať ten vodný. Nebude chýbať rýchla hudba a pri dobrej cvičiteľke sa určite poriadne unavíte – neraz ešte viac ako pri tom klasickom. Osoba s hmotnosťou okolo 70 kíl spáli cca 400 kalórií za hodinu aqua aerobicu.

Bicyklovanie

Je ideálne pre ľudí, ktorí musia počas dňa veľa stáť a zároveň tiež dáva kĺbom zabrať podstatne menej ako napríklad beh. Začnite krátkymi vzdialenosťami, ktoré postupne predlžujte. Výlety na bicykloch sú nielen o chudnutí, ale sú tiež výborným relaxom. Bicyklovanie môže byť aeróbnou aktivitou, ktorá vás zbaví kíl navyše. V takom prípade však musíte na klobásku v bufete zabudnúť.  Bicyklovaním pohodovým tempom, spálite asi 290 kalórii za hodinu (pri 70 kg osobe).


Mohlo by vás zaujať: Účinné chudnutie po 45-ke: Začať úpravou stravy či radšej cvičením?


Posilňovanie

Nemusíte si hneď kupovať celú výbavu činiek, začnite napríklad s posilňovacou gumou. Jej pomocou môžete precvičiť tak ruky ako aj nohy. Vekom má telo tendenciu strácať svalovú hmotu, preto posilňovanie nepodceňujte. Nezabudnite telu dodať dostatok proteínov a horčíka. Posilňovanie nepatrí medzi aktivity, pri ktorých by ste spálili obrovské množstvo energie – pri jemnejšom posilňovaní miniete asi 180 kalórií za hodinu. Vaše telo však bude pevnejšie a silnejšie.

Chôdza

Ak sa cítite naozaj nepohyblivý, začnite obyčajnou chôdzou. V horších prípadoch však aj tá môže spôsobovať bolesti kolena alebo bedrového kĺbu – v tom prípade treba investovať do tenisiek, ktoré tlmia nárazy a chodiť po čo najmäkšom teréne. Vhodné sú lesné vyšlapané cestičky či tráva. Pomalým tempom minie 70 kg osoba asi 200 kalórií za hodinu, pri rýchlom tempe ide až o vyše 300 kalórií.

Fitness prístroj na doma

V lete je vhodnou alternatívou bežkovania fitness prístroj na štýl orbitreku. Pri cvičení na ňom nedochádza k otrasom, takaže je vhodný aj pre skôr narodených. Tento prístroj je na chudnutie priam ideálny – priemerným tempom miniete pri hmotnosti 70 kíl asi 500 kalórii za hodinu, hoci hodinu vydrží na začiatku len málokto. Po desiatich minútach zrejme budete mať dosť. Ak sa však časom zocelíte, určite sa vám tento čas podarí predĺžiť.


Ako sa udržujete vo forme vy? Máte dobrý tip či radu týkajúcu sa športu? Napíšte aj ostatným čitateľom do diskusie.

Zdroj: publicdomainpictures.com, publicdomainpictures.com, Maroš

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close