Krásne a zdravé vlasy aj v zrelom veku: Pomôže vám keratín a vhodná strava

Candace Bushnell

sita

Pamätáte si na časy, keď boli vaše vlasy pevné, pružné, bohaté a lesklé? Aktuálne vám pri pohľade do zrkadla pripomínajú, že čas nemilosrdne plynie. Ako vlasom v zrelom veku dodať to, čo potrebujú? A čomu sa treba vyhnúť, aby boli znovu korunou vašej krásy?

Vyhováranie sa na genetiku je najľahšie „riešenie“ problémov s vlasmi. Hoci dedičnosť zohráva nemalú úlohu pri kvalite vlasov, podstatnou zložkou je vhodná starostlivosť a celkový životný štýl.

Dôležité sú vhodné kozmetické produkty

Masteniu, vypadávaniu a čiastočne aj šediveniu vlasov možno predísť kvalitnou starostlivosťou v podobe správnej kozmetiky. Vhodné sú produkty s obsahom vitamínu E, ktorý rast vlasov podporuje. O hydratáciu suchých vlasov sa postará D-panthenol. Biotín pozitívne vplýva na produkciu keratínu, ktorý je dôležitý pre rast vlasov. Vlasová kozmetika s obsahom phytantriolu pomáha riešiť problém rozštiepených končekov.

Lepšie vlasy s keratínom

Potrebujete vlasy vyhladiť a obnoviť zdravú štruktúru vlasu? Pri pravidelnom používaní keratínových preparátov sa vlasy stávajú lesklejšími, pevnejšími a pružnejšími. Aktuálne je na trhu aj stylingová kozmetika s obsahom keratínu určená na denné použitie.


Mohlo by vás zaujímať: Trápi vás svrbenie hlavy a lupiny? Tu sú tipy, ako sa ich zbaviť


Tajomstvo zdravých vlasov je ukryté vo výžive

Žiadna kozmetika nenahradí zdravú a vyváženú stravu, ktorá je alfou i omegou zdravých a krásnych vlasov. Pre zdravie vlasov sú nevyhnutné vitamíny E, niacín, biotín, vitamín B6 a A. Po výživových doplnkoch siahnite len v prípade akútnej potreby.

  • Biotín proti rednutiu a pomalému rastu vlasov

Vitamín B7 hrá podstatnú rolu pri získavaní pevnosti vlasov a nechtov. Biotín kladne ovplyvňuje rast vlasov, zabraňuje ich vypadávaniu i šediveniu. Denná doporučená dávka sa pohybuje na úrovni 30 μg, pričom pri problémoch s vlasmi je ju možné postupne zvyšovať až na 75 μg. Medzi najlepšie zdroje patria ryby, vnútornosti, vajíčka, mlieko, strukoviny, ovsené vločky a gaštany. Pozitívne výsledky sa prejavia o niekoľko mesiacov, takže sa obrňte trpezlivosťou.

  • Vitamín B6 proti vypadávaniu i šediveniu

Vitamín B6 je zodpovedný za produkciu melanínu, ktorý je kľúčovým faktorom pri farbe vlasov, teda dokáže oddialiť šedivenie. Pri vypadávaní vlasov pomôže pravidelná konzumácia strukovín, orechov a celozrnných produktov, ktoré sú dobrým zdrojom pyridoxínu.


Mohlo by vás zaujímať: Bojujete so šedinami? Nemusíte, sú v trende!

 


  • Užívajte vitamíny skupiny B komplexne

Odborníci odporúčajú permanentne dopĺňať celé spektrum vitamínov skupiny B v prípade, že máte problém s vlasmi, ktoré rastú pomaly a sú oslabené. Paleta vitamínov skupiny B kladne ovplyvní kvalitu vlasov a ich pevnosť. Okrem vlasov prinesú úžitok tieto vitamíny aj nervovej sústave.

  • Vitamín E je balzamom pre pokožku hlavy

Tokoferol disponuje pozitívnymi účinkami na pokožku hlavy a napomáha výžive vlasových folikulov, pretože zlepšuje krvný obeh. Ďalším faktom je, že vitamín E patrí do kategórie významných antioxidantov spolu s vitamínmi A a C, ktoré bojujú proti voľným radikálom. Bohatým zdrojom tohto vitamínu je špenát, mandle, lieskovce a strukoviny, najmä fazuľa. 


Ako sa o svoje vlasy staráte vy? Podeľte sa o svoje názory a skúsenosti s ostatnými čitateľmi v diskusii.

Zdroj: sita, photl.com, Mirka

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close