Letíte na dovolenku? Vyhnite sa opuchnutým nohám a bolestiam

Muž

thinkstockphotos.com

Letieť na letnú dovolenku je často mimoriadne komfortné a príjemné. Cesta trvá kratšie, netreba sa starať o šoférovanie, prípadne sedieť zavretý hodiny v autobuse. Napriek tomu lety skrývajú svoje nástrahy. Problémom s opuchnutými nohami či bolesťami sa však dá vyhnúť. Stačí sa inšpirovať niekoľkými tipmi, prípadne si v sede troška zacvičiť.

Ako a kde sedieť?

Dlhé sedenie, málo miesta na nohy a zmeny tlaku v kabíne vedú k opuchnutým nohám. Tie môžu v horších prípadoch viesť až k vzniku krvných zrazenín. Okrem cvikov, ku ktorým sa ešte dostaneme, existuje niekoľko jednoduchých spôsobov, ako tieto nepríjemnosti obmedziť.

V prvom rade skúste požiadať o miesto v uličke. V prípade bolestí sa v nej môžete prejsť či postaviť bez toho, aby ste obmedzovali spolucestujúcich. Neváhajte sa tiež vyzuť a končatiny natiahnuť do uličky. Nikdy na sedadle neseďte s prekríženými nohami.

Cestujúci s kŕčovými žilami by mali pred cestou zvážiť využitie kompresívnych pančúch, prípadne podkolienok. Pred cestou sa odporúča užiť preventívne acylpyrín či aspirín, teda lieky obsahujúce kyselinu acetylsalicylovú.


Mohlo by vás zaujímať: Prežite dlhý let v zdraví a dobrej nálade: Poradíme vám, ako na to!


Na čo myslieť pred letom

Ďalším častým problémom cestujúcich je silná klimatizácia a tiež zaľahnutie v ušiach. Aj keď cestujete v lete, nezabudnite si na palubu pribaliť niečo s dlhým rukávom, keďže teplota v lietadle môže byť pomerne nízka. Klimatizácia a nevýhodná poloha môže narobiť problémy aj pri spánku. Zdriemnutie v lietadlách je bežné, majte však so sebou malý vankúš v tvare podkovy, s ktorým nezaťažíte krčnú chrbticu.

Pri zaľahnutých ušiach, špeciálne počas štartu a pristávania, pomáha cukrík prípadne žuvačka, ak ich nemáte k dispozícii, chyťte si nos a “fuknite”. Ušiam by sa malo okamžite uľaviť.

Lietadlové cviky

Počas dlhších letov sú najcitlivejšie a najproblematickejšie nohy. Odborníci však odporúčajú niekoľko jednoduchých cvikov, pre ktoré nemusíte ani vstať zo svojho miesta a zároveň vám prinesú dostatočnú úľavu.

Začneme chodidlom. Pätu držte pri zemi a dvíhajte prsty smerom dohora. Tento cvik zopakujte aspoň 10-krát a tiež v opačnej variácii s prstami na zemi. Pre uvoľnenie členkov nimi stačí aspoň 15-krát otočiť v jednom a následne v druhom smere.

Pre celé nohy je určený cvik, pri ktorom sa musíte na sedadle mierne predkloniť a následne si končatinu “objať” oboma rukami pod kolenom. Nohu potiahnite smerom k hrudníku a držte sa v tejto polohe približne 10 sekúnd.

Okrem končatín dostáva pri cestovaní zabrať aj chrbát či ramená. Pre uvoľnenie ramien položte ruky na stehná a následne krúžte ramenami striedavo dopredu a dozadu. Opakujte aspoň 5-krát do každej strany. Chrbticu uvoľníte tak, že stiahnete brucho, položíte nohy pevne na zem a následne sa predkloníte. Oboma rukami naraz sa potom snažíte dotknúť chodidiel.


Mohlo by vás zaujímať: Mužské zamestnanie? Týchto 5 sexi pilotiek vás ľahko presvedčí o opaku


Čo so sebou na palubu:

  • oblečenie s dlhým rukávom
  • vankúšik v tvare podkovy
  • cukrík alebo žuvačku
  • v prípade potreby kompresívne pančuchy

Aké skúsenosti s lietaním máte vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Filip

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close