Aj napriek tomu, že mnoho z nás sa nad nákupom potravín príliš nezamýšľa a berieme ho skôr ako súčasť každodenného života, aj takáto zdanlivo bežná činnosť môže za sebou ukrývať zaujímavé príbehy. Jedným z nich je rozkvet spoločnosti Lidl, ktorý v septembri uzatvára už druhé desaťročie svojho pôsobenia na Slovensku. Čo stojí za úspechom niekoľkonásobného Najzamestnávateľa ale najmä Slovákmi obľúbeného reťazca?
Viac ako 160 predajní
Svoj príbeh na Slovensku začal Lidl písať ešte 9. septembra 2004, kedy otvoril prvých 14 prevádzok. Už vtedy však bolo jasné, že toto číslo neostane aktuálne nadlho a ku koncu roka narástol počet predajní na 41. Slováci si takmer okamžite dovtedy relatívne neznámy diskont zamilovali a jeho veľký úspech dokazuje aj to, že 20. narodeniny môže Lidl osláviť vo svojich 164 predajniach, ku ktorým však už onedlho pribudnú ďalšie prevádzky v Hnúšti, v Rimavskej Sobote či Hlohovci, čím sa reťazec dostáva stále bližšie k zákazníkom z menších miest.
Aj keď o príčine úspechu môžeme aktuálne iba polemizovať, faktom je, že Lidl už od začiatku svojho pôsobenia ponúka zákazníkom širokú škálu produktov, z ktorých až 80 % tvoria privátne značky. Práve vďaka nim Lidl dlhodobo razí cestu, že kvalita má cenu iba v tom prípade, ak si ju môže dovoliť každý. Potrebné je taktiež spomenúť, že až 36 % zo všetkých produktov tvoria slovenské výrobky, za ktoré Lidl iba v minulom roku zaplatil výrobcom viac ako 500 miliónov eur.
Zamestnanci na prvom mieste
Populárny reťazec si však uvedomuje, že dôležitou súčasťou úspechu nie je iba kvalita za dostupné ceny, ale aj spokojní zamestnanci, ktorých aktuálne zamestnáva viac ako 6 600. O ich spokojnosť sa stará pravidelným zvyšovaním miezd, ako aj širokou ponukou benefitov, do ktorých Lidl v tomto roku investoval približne 5 miliónov eur.
Pozoruhodné je, že tri štvrtiny zo všetkých zamestnancov tvoria ženy, ktoré sú na princípe Equal Salary ohodnotené na svojich pozíciách rovnako ako muži. To, že zamestnanci sú pre Lidl na prvom mieste dokazuje aj zisk niekoľkých titulov Top Employer, vďaka ktorým si môže právom hovoriť Najzamestnávateľ.
Lidl ako dôležitý článok ekonomiky
Spoločnosť taktiež podporuje ekonomický rozvoj na Slovensku. Lidl totiž do štátnej kasy odviedol za 20 rokov svojho pôsobenia takmer tri miliardy eur a iba v minulom roku zaplatil na dani z príjmu 34 miliónov eur, čo je takmer 1% z celkového objemu tejto dane zaplatenej na Slovensku. Príkladné plnenie si daňových povinností neostalo bez odozvy a Lidl sa tak môže popýšiť už deväťnásobným ziskom titulu Merkúr Daňovník roka.
Lidl je aktívny aj v regiónoch, keďže v rámci Slovenska preinvestoval doteraz viac ako 924 miliónov eur, z ktorých množstvo smerovalo do menej rozvinutých okresov. Spoločnosť sa na Slovensku spája najmä s domácimi firmami, ktorým tak nielenže prináša prácu aj v turbulentnejších časoch, ale časti z nich otvára aj dvere do sveta. Z už 20 ročnej prítomnosti Lidlu na Slovensku tak neťažia iba spokojní zákazníci a zamestnanci, ale aj ďalšie slovenské spoločnosti či mestá.
Na ceste k lepšiemu zajtrajšku
Príbeh Lidlu na Slovensku však ani zďaleka nie je iba o peniazoch. Aktívne sa totiž zapája do celospoločenských tém, častokrát prekračujúcich krátkodobý horizont. Reťazec založil Nadačný fond a nadáciu Lidlu, ktorá od svojho spustenia prerozdelila na rôzne projekty viac ako 9,3 milióna eur. Lidl sa navyše angažuje v pomoci chorým deťom a realizuje aj najväčšiu zbierku potravín, vďaka ktorej sa podarilo vyzbierať viac ako 200 ton jedla.
Ľahostajné nie je Lidlu ani životné prostredie, ktoré sa snaží chrániť pri výstavbe, v logistike ako aj pri prevádzke svojich predajní. Spoločnosť tak využíva energiu z obnoviteľných zdrojov, redukuje a nahrádza plasty a zodpovedne pristupuje aj pri nákupe kritických surovín. Reťazec sa zapája aj do konkrétnych projektov ako napríklad výsadba nových stromčekov vo Vysokých Tatrách či výstavba 50 nových detských ihrísk Žihadielko po celom Slovensku.
Oslávte 20. výročie a vyhrajte tisíce eur!
No a platí, že celý jeho príbeh uzatvárajú zákazníci. Aj preto reťazec rozdáva tisíce eur na nákupy. Zapojiť sa je pri tom jednoduché – stačí nakúpiť v Lidli až za 20 eur, zaregistrovať kód účtenky na webe a ste v hre. Na konci septembra Lidl rozdá svojim zákazníkom 20 poukážok na nákupy v hodnote 4000 eur a ďalších 20 v hodnote 1000 eur. Držíme palce!
Advertoriál pripravený v spolupráci so spoločnosťou Lidl.
Zdieľať na