Máte problém večer zaspať? S týmito potravinami to pôjde ako po masle!

Nespavosť

thinkstockphotos.com

Kto má hoci len tie najmenšie problémy so zaspávaním, vie, aké to dokáže byť nepríjemné. A to najmä vtedy, ak nás čaká ráno náročný deň, na ktorý si potrebujeme poriadne oddýchnuť.

Hoci jedným z riešení sú lekárom predpísané tabletky, nie je vždy nutné uchyľovať sa práve k nim. Niekedy stačí vhodne namiešaný nápoj, čaj či iná potravina.

Nielen deti majú piť mlieko

Pohár mlieka na večer nikdy nemôže byť zlý nápad. Aminokyselina tryptofán, ktorú mlieko obsahuje, sa v organizme mení na hormóny melatonín a serotonín. Práve tie sú zodpovedné za reguláciu biorytmov, v rámci ktorých patrí aj spánok. Ak máte radi mliečne kokteily, nič nepokazíte zmixovaním jedného banánu, škorice a mlieka. Výsledkom bude vynikajúca chuť a pokojný spánok.

Skúste overenú klasiku v podobe medu

Nie nadarmo sa med nazýva liekom, veď pomáha pri rôznych neduhoch a okrem iného aj pri nepokojnom spánku. Stačí, ak si pred spaním dáte lyžičku medu a hneď sa vám bude ľahšie zaspávať. Prípadne ho môžete dať do čaju, ktorý večer vypijete a získate tak pokojný spánok. Med totiž obsahuje prírodný cukor, ktorému sa tryptofán ľahšie dostane do mozgových buniek. Zároveň  obmezduje produkciu orexínu, ktorý sa spája s bdelosťou. Overeným receptom našich starých mám je aj mlieko s medom.


Mohlo by vás zaujímať: Zázrak menom med: Pre lepší spánok, mladistvý vzhľad pleti aj proti kašľu


Banánovo-škoricový nápoj pomôže

Kombinácia banánu a škorice je vhodná na lepšie spanie z viacerých dôvodov. Draslík a horčík, ktoré sú obsiahnuté v banánoch, uvoľnia váš organizmus a pomôžu vám zbaviť sa prebytku kortizolu, ktorý sa v tele hromadí počas stresových dní. Škorica takisto zmierňuje stres a uvoľňuje telo. Navyše sa stará o správne trávenie, čím vám zabezpečí pokojný a ničím nerušený spánok. Pripravte si z týchto dvoch surovín chutný a účinný čaj. Potrebujete naň len banán, trošku škorice a vodu. Odrežte konce banánu a vložte ho do hrnca s vodou, povarte približne desať minút. Takýto vývar nalejte do šálky, pridajte trochu škorice, môžete dosladiť napr. stéviou či medom. Potom už len stačí vychutnať si ho a užiť si pokojný spánok. Tento čaj pite asi hodinu pred spánkom. Banán môžete ďalej použiť podľa chuti – napríklad na raňajky s jogurtom, kašou či ovsenými vločkami.

Keď máte čerešne, dajte si!

Za kvalitný spánok a následne aj oddýchnutý a zdravý organizmus je zodpovedný spánkový hormón melatonín. Konzumácia potravín, ktoré ho obsahujú a podporujú jeho produkciu, preto nikdy nie je na škodu. K takýmto potravinám patria prekvapivo aj čerešne. Vypiť čerešňovú šťavu či zjesť za hrsť tohto ovocia je výborným nápadom najmä pre tých, ktorých trápi nespavosť. Jedinou ich nevýhodou je, na rozdiel od ostatných potravín, ich sezónnosť.


Mohlo by vás zaujímať: Dary prírody pre lepší spánok: Prehazdovanie sa na posteli s nimi nehrozí!


Bylinkový čaj

K prírodným prostriedkom, ktoré môžu urýchliť zaspávanie a zlepšiť spánok, patria bezpochyby aj bylinkové čaje. Ale po ktorých siahnuť, keď výber je tak veľký?

  • Citrónovou vôňou a dobrými sedatívnymi a upokojujúcimi účinkami na nervovú sústavu sa vyznačuje medovka lekárska. Čaj z nej v spojení s lyžičkou medu pomôže odstrániť stres a navodí pokojný spánok.
  • Na ľudskú myseľ má upokojujúce účinky ľubovník bodkovaný, ktorý pomáha aj pri depresiách, zvýšenej nervozite a strese. Navyše zmierňuje prejavy predmenštruačného syndrómu či menopauzy.
  • Aj hlavná zložka piva – chmeľ pomáha pri nespavosti. Preto sa vám môže stať, že ak si dáte večer pivo, tak sa vám bude lepšie zaspávať. Pozor však na jeho močopudné účinky. Takže to s čajom z chmeľu večer určite nepreháňajte, lebo vás v noci z postele vytiahne práve návšteva toalety.

Ktoré potraviny pomáhajú k lepšiemu spánku najúčinnejšie vám? Poraďte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, mb

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close