Krásny a pevný dekolt môžete mať aj vo vyššom veku: Tieto cviky zaberajú na ochabnuté prsia, skúste ich aj vy

Rozličné cvičenia vám pomôžu spevniť ochabnuté prsné svalstvo (Zdroj: GettyImages)

S vekom ženské prsia strácajú svoju pružnosť a pevnosť. Ochabnutie sa objavuje okolo štyridsiatky, no často aj skôr. Problém môže zhoršiť aj príliš rýchly nárast alebo úbytok telesnej hmotnosti.

Pekne tvarované poprsie a príťažlivý dekolt chce mať určite každá žena. Väčšina mužov sa zhoduje na tom, že oveľa viac ako na veľkosti záleží v tomto prípade na tvare. Drobné, no pevné prsia muži často vnímajú ako krajšie, než síce veľké, ale ochabnuté. Čo však s tým, keď práve táto časť tela starne najrýchlejšie? Od skúsených fitness trénerov sme dali dokopy 5 základných cvikov, ktoré môžete robiť aj doma. Prsia vám pomôžu spevniť, a tak pozdvihnúť vaše sebavedomie.

1. Dlaňami proti sebe

Tento cvik môžete praktizovať kdekoľvek. Posaďte sa alebo postavte, vyrovnajte chrbát a spojte dlane proti sebe. Poriadne zatlačte a podržte 20 až 30 sekúnd. Potom ruky uvoľnite. Postup opakujte aspoň 20-krát. Dôležité je počas celého cviku mať chrbát rovno, lakte mať hore a ruky sa snažiť držať čo najďalej od tela. Cvikom posilňujete nielen prsné, ale aj medzilopatkové svaly.

2. Proti stene

Aj tento cvik je veľmi jednoduchý. Postavte sa asi meter od steny a oprite sa o stenu dlaňami tak, aby prsty na rukách končili na úrovni vašej brady a lakte ste mali mierne natiahnuté. Postupne lakte s výdychom krčte a približujte sa k stene. Týmto spôsobom v podstate robíte kľuky oproti stene. Chrbát majte vyrovnaný, kolená mierne pokrčené a nohy rozkročené na šírku ramien. Počas cvičenia by ste nemali cítiť žiadnu inú partiu tela, len prsia. Ak vás bolí aj iná časť tela, na chvíľu prestaňte, uvoľnite sa a cvik zopakujte.


Mohlo by vás zaujať: Túžite po pevných prsiach bez ochabnutia? Zbavte sa 7 najčastejších chýb, ktorých sa dopúšťame


3. Cviky s činkami

Uvádzame síce činky, no na tento cvik môžete využiť aj čokoľvek ťažšie, čo máte doma, napríklad fľaše s vodou či vrecká s mrazenou zeleninou. Ľahnite si na zem, zdvihnite ruky s činkami nad hrudník a pomaly rozpažujte. Ruky musia byť neustále nad úrovňou hrudníka a pohyb by mal byť plynulý, bez náhlenia. Najskôr si tento cvik vyskúšajte s ľahšími predmetmi. Keď ho zvládnete, môžete si do rúk zobrať niečo ťažšie.

4. Lakte vzad

Postavte sa vzpriamene a položte dlane na bedrá, ako keby vám z polohy „ruky v bok“ zišli veľmi nízko. Lakte by mali mieriť do strán. Potom začnite plynulým a pomalým pohybom lakte posúvať za chrbát, akoby ste sa nimi skúšali dotknúť. Prsné svaly takto napínajte asi 15 sekúnd a potom zase vráťte späť. Opakujte aspoň 5-krát.

5. Preťahovanie v kľaku

Kľaknite si na kolená tak, aby ste sedeli na pätách. Ruky položte predpažené na zem a čelo pritisnite k zemi. Vydržte v tejto pozícii jednu minútu. Cvik opakujte 5-krát. Okrem prsných svalov by ste mali cítiť aj paže, resp. ruky.


Mohlo by vás zaujať: Hýčkajte svoje poprsie: Odmení sa vám krásou aj vo vyššom veku


Tipy navyše:

Najúčinnejším cvikom na posilnenie prsných svalov sú kľuky, na tie však treba určitú zdatnosť. Výhodou je, že ich môžete robiť doma, na chalupe či kdekoľvek. Zo začiatku to bude trocha namáhavé, no stačí pár dní a pôjde to ako po masle. Vyskúšajte najskôr ženské kľuky, ktoré sú jednoduchšie. Kľaknite si na všetky štyri, pomaly telo vystrčte dopredu a začnite kľukovať. Stačí desať kľukov denne a uvidíte, že sa budú diať zázraky.

Najlepším športom na krásne prsia je plávanie. Najmä štýl „prsia“ je pre váš dekolt tou pravou voľbou. Plávaním spevníte nielen prsné svaly, ale aj celé telo.

Nepriateľom pevného poprsia je hrbenie. Verte, že váš dekolt bude vyzerať celkom inak, keď budete správne držať telo. Najjednoduchším spôsobom, ako posilniť držanie tela, je položiť si na hlavu hrubú knihu a niekoľko minút sa s ňou prechádzať po byte. Vďaka balansovaniu sa stiahnuté svaly uvoľnia a posilnia sa tie, ktoré inak zaháľajú.

Okrem cvičenia môžete vyskúšať aj masáže. Najjednoduchšie je striedanie teplej a studenej vody. Prsia tiež môžete masírovať aromatickými olejmi a tí odvážnejší aj kockami ľadu. Stačí pár minút vkuse masírovať krúživými pohybmi a potom starostlivo osušiť.


Plní elánu aj na Facebooku: Buďte v obraze a nenechajte si ujsť už žiadny zaujímavý článok

Zdroj: Plnielanu.sk

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close