Neviete si predstaviť ani deň bez sladkostí? S našimi tipmi sa vám to podarí!

Žena

thinkstockphotos.com

O tom, že sladkosti nášmu organizmu neprospievajú, počúvame snáď z každej strany. Prebytok cukru v našom organizme spôsobuje množstvo ochorení, ako cukrovka, vysoký krvný tlak, infarkt či rakovina hrubého čreva. Jeho hladinu by sme mali znížiť zvlášť, ak sa usilujeme zhodiť zopár kilogramov. Čo však robiť, keď sladké je tak lákavé? Ak patríte k tým, čo si nevedia predstaviť ani deň bez obľúbenej sladkosti, vyskúšajte naše tipy. S nimi by malo ísť znižovanie príjmu cukru o čosi jednoduchšie.

Zničte zásoby sladkostí

Pokiaľ máte v chladničke koláče či plnú zásuvku sladkostí, nečudujte sa, že sa neviete zbaviť chute na ne. Ak je to možné, všetky zásoby (aj tie tajné) cukríkov, keksíkov či iných lahôdok zničte – rozdajte ich kolegom či známym. Ak sa obávate návštevy, vymyslite nejakú chutnú, no zdravú náhradu – napríklad sušené ovocie. A v duchu hesla: zíde z očí, zíde z mysle, sa vám tak bude ľahšie bojovať s chuťou na sladké.

Jedzte pravidelne

S cukrom nemávajú problém tí, ktorým jeho hladina neskáče hore-dole. To znamená, že jedia každé dve či tri hodiny a stravu si rozdelia na menšie časti. Pravidelný príjem jedla zabezpečí stálu hladinu cukru v krvi, vďaka čomu zvládnete prejsť okolo výkladu so zákuskami bez väčších ťažkostí.


Mohlo by vás zaujať: Chcete sa zbaviť brušného tuku? Upravte jedálniček podľa našich rád


Prijímajte bielkoviny

Ak budete prijímať bielkoviny, udržíte si bez problémov stabilnú hladinu glukózy a inzulínu v krvi, vďaka čomu znížite chuť na sladké. Najvhodnejšie je dodať organizmu bielkoviny v úplne každom jedle. Keďže sme realisti, mali by ste ich prijímať aspoň na raňajky, tie sú rozhodujúce. Pod bielkovinami si predstavte okrem mäsa a rýb aj vajcia, strukoviny či orechy.

Pripravujte si jedlo doma

Na to aby ste dokázali znížiť príjem cukru, je dôležité vopred si naplánovať, čo budete jesť. Vyhnite sa však rýchlym občerstveniam či polotovarom, pretože takéto jedlá obsahujú skrytý cukor. Veď napríklad jedna dávka obľúbeného kečupu obsahuje až lyžičku cukru. Najlepší spôsob ako sa takémuto skrytému cukru vyhnúť, je pripraviť si jedlo doma. Tak si budete o príjme cukru najistejší. Do pripravených jedál pridávajte namiesto cukru korenie. Muškátový oriešok, kardamon i škorica prirodzene dosládzajú jedlo aj nápoje a regulujú hladinu cukru v krvi.


Mohlo by vás zaujať: 25 tipov, ktoré pomôžu schudnúť aj vám: Začnite strácať kilá ešte dnes!


Hýbte sa

Ten, kto sa dlhšiu dobu nudí, má viac sklony k prejedaniu sa, k tzv. jedeniu z nudy. Preto ak sa budete viac hýbať, športovať, zamestnáte si nielen telo ale aj myseľ a nebude tak často skĺzavať k vyjedaniu zásob sladkostí. Pohyb je takisto vhodnou odpoveďou na stresové situácie, v ktorých sme náchylnejší na prejedanie sa sladkým.

Nemusíte sa ich vzdať úplne, zmenšite porciu

Pokiaľ je vynechanie sladkého príliš problematické, stačí keď zo začiatku zmenšíte porciu. Podeľte sa s koláčom, kúpte si len 50 gramovú čokoládu namiesto 100 gramovej, dajte si menší sladený nápoj. Takýmto postupným spôsobom si ani neuvedomíte a zrazu budete prijímať len polovicu sladkého.

Vytvorte si opačný návyk

Tak, ako ste si zvykli dať ku káve koláčik, k večernému pozeraniu televízie čokoládu, dokážete si vytvoriť opačný návyk. Majte po ruke napríklad oriešky a vždy, keď vás chuť na sladké zasiahne, dajte si ich miesto čokolády. Pokiaľ totiž vydržíte bojovať so sladkým aspoň tri týždne, vytvoríte si nový návyk a tento boj začnete vyhrávať. Navyše výsledok uvidíte aj na svojej postave. Len nezaspite na vavrínoch a stále dávajte pozor na to, čo jete.


Aké množstvo sladkostí si denne doprajete vy? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii pod článkom.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, mb

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close