Ovsené vločky zdravo a chutne: Týchto 11 skvelých tipov sa oplatí vyskúšať

Cereálie

thinkstockphotos.com

Ovsené vločky obsahujú mnoho živín a sú potravinou stvorenou pre zdravé raňajky. Ako ich pripraviť tak, aby boli naozaj chutné?

Čo všetko sa v ovsených vločkách nachádza? Sú zdrojom komplexných sacharidov, ktoré zasýtia na dlhý čas. Vláknina prospieva tráviacemu traktu i kardiovaskulárnemu systému. Zastúpené bielkoviny sú prospešné pre svaly, vlasy, nechty i pokožku. Vitamíny skupiny B majú nezastupiteľné úlohy pri fungovaní metabolizmu a nervovej sústavy. Železo je prevenciou anémie. V ovsených vločkách nechýbajú ani ďalšie minerály, ako napríklad selén, zinok či horčík.

1. Ovsené vločky s arašidovým maslom

Na prípravu potrebujete ½ šálky ovsených vločiek, 3 lyžice arašidového masla a 2 lyžice javorového sirupu. Ako na to? Vločky zalejte horúcou vodou, pridajte do nich arašidové maslo a javorový sirup. Vhodné je pridať aj niekoľko vlašských orechov či mandlí.

2. Vločky s džemom a kokosovým olejom

Vločky zalejeme horúcou vodou, pridáme podľa chuti džem, škoricu a kokosový olej. Chutia výborne! Navyše kokosový olej je zdrojom tukov so stredne dlhým reťazcom, ktoré sú pre zdravie prospešné a predĺžia pocit nasýtenia. Ani s ním to však netreba preháňať.


Mohlo by vás zaujať: Buďte fit až do vysokého veku: Naservírujte si tieto zázračné potraviny!


3. Ovsené vločky s jablkom a škoricou

¾ šálky ovsených vločiek zalejeme horúcou vodou, pridáme jedno nastrúhané jablko (aj so šupkou) a škoricu. Môžeme dosladiť javorovým sirupom a posypať orechmi.

4. Ovsené vločky s banánmi a čokoládou

Do vločiek, ktoré sme zaliali horúcou vodou, pridáme kúsky kvalitnej horkej čokolády, banánu a vlašských orechov.

5. Ovsená kaša s kokosom

Na prípravu potrebujeme šálku ovsených vločiek, šálku mlieka, podľa chuti kvalitnú horkú čokoládu, kokos a škoricu. Najprv zohrejeme mlieko, do ktorého pridáme ovsené vločky. Varíme zhruba pol minúty, odstavíme, pridáme strúhaný kokos a čokoládu.


Mohlo by vás zaujať: Ovsenými vločkami zabijete dve muchy jednou ranou: Schudnete a zlepšíte si zdravie


6. Ovsená kaša s banánom a škoricou

Šálku ovsených vločiek dáme do šálky zohriateho mlieka a chvíľu povaríme. Pridáme kúsky banánu, poprípade iného obľúbeného ovocia, posypeme škoricou a mandľami.

7. Ovsené vločky stvorené do jogurtu

Ak vám nechutí biely jogurt, pridajte do neho ovsené  vločky zmiešané so sušeným ovocím, strúhaným kokosom a nasekanými orechmi. Ak by vám aj napriek obsahu sušeného ovocia pripadali vločky v jogurte málo sladké, doslaďte ich javorovým sirupom alebo agáve nektárom.

8. Ovocné ovsené vločky

Jedno menšie jablko, marhule, jahody (poprípade iné obľúbené ovocie) nakrájajte na kúsky a zmiešajte s polovicou šálky ovsených vločiek. Zalejte pomarančovou šťavou. Podľa chuti môžete pridať ešte sušené ovocie a orechy.


Mohlo by vás zaujať: Chudnutie pomocou müsli a cereálií: Ktoré vám kilá uberú a ktoré skôr pridajú?


9. Koláčiky z ovsených vločiek

Ovsené vločky, roztlačený banán, orechy, med a škoricu zmiešame tak, aby vytvorili hustú masu, z ktorej sa dajú tvarovať koláčiky. Pečieme a papieri na pečenie 10-15 minút pri teplote 180 stupňov Celzia.

10. Kakaové cookies z ovsených vločiek

Na prípravu potrebujeme 50 g ovsených vločiek, 50 g kokosu, 2 polievkové lyžice medu, 1 polievkovú lyžicu pravého kakaa a 2 postrúhané jablká. Najskôr si zmiešame tuhé ingrediencie, teda vločky, kokos a kakao. Do nich pridáme med a jablká. Všetko spolu dokonale premiešame a tvarujeme guľky.

11. Pečené ovsené vločky

Dve jablká nastrúhame,  pridáme do nich približne dve hrste nasekaných orechov (vlašské, mandle, kešu, lieskovce), šálku ovsených vločiek, vajíčko, škoricu, pol šálky mlieka a dve polievkové lyžice trstinového cukru. Ak je zmes príliš hustá, pridáme mlieko. Naopak, ak príliš riedka, dosypeme ovsené vločky. Zmes dáme na plech vymastený maslom, vysypaný celozrnnou múkou a pečieme 30 minút pri teplote 180 stupňov Celzia. 


Máte radi ovsené vločky? Ako často a s čím si ich doprajete? Napíšte ostatným čitateľom v diskusii.

Zdroj: thinkstockphotos.com, thinkstockphotos.com, Mirka

Odporúčame

Pri používaní tejto stránky dochádza k spracovaniu cookies, ktoré nám pomáhajú zvyšovať kvalitu služieb. Spracovaniu cookies zabránite zmenou nastavenia v internetovom prehliadači. Viac informácií

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close