Písanie pre zábavu aj pre peniaze: Viete, ako zarábať blogovaním?

blog

sxc.hu

Radi formulujete svoje myšlienky v písomnej forme a drží vás pocit, že máte svetu čo povedať? V tom prípade máte vlastný blog zrejme už dávno založený a pravidelne na ňom zverejňujete svoje príspevky. Fenomén blogovania sa však nespája len s akýmsi vnútorným „ventilovaním“ životných situácií, ktorými prechádzame. Tí najúspešnejší z blogerov sa takýmto štýlom písania aj celkom slušne živia. Aké sú však reálne šance pre nováčikov?

Konkurencia je stále vysoká

Hoci najväčší boom blogovania máme už aj v našich končinách za sebou, ľudí, ktorí sa snažia nájsť svoju kariérnu cestu práve písaním, je stále viac než dosť. Naháňať čítanosť a zviditeľniť sa vo svete tých, ktorí sa blogovaniu venujú už celé roky, dá preto poriadne zabrať. Čoraz väčší dôraz je kladený nielen na kreativitu, ale aj obsahovú náplň. Z tohto dôvodu by si mal každý začínajúci bloger dobre rozmyslieť, akým smerom sa chce vlastne uberať. V prípade, že uvažujete nad blogovaním ako výplňou voľného času, poobzerajte sa po neplatených serveroch. Ak ste však bez práce a svoj pisateľský talent by ste chceli využiť na zárobok, nevyhnutnosťou zrejme bude aj istá investícia.


Mohlo by vás zaujať: Internetové aukcie sú čoraz populárnejšie: Oplatí sa dražiť tovar aj vám?


Odrazte sa opatrne

V našom internetovom prostredí medzi najpopulárnejšie blogovacie portály patria tie, ktoré sú pridružené k denníkom. Sú jednoduché, prehľadné a čo je najdôležitejšie – úplne zadarmo. Predstavujú teda ideálnu cestu pre tých, ktorí s blogovaním a najmä s propagovaním svojho blogu nemajú nijaké skúsenosti. Založením vlastného konta sa teda naučíte nielen pracovať v editorskom programe, ale tiež prijímať reakcie a spätnú väzbu. Tá častokrát nie je práve najlichotivejšia, nemala by vás však od písania odradiť.

Vyšší level

Rozhodli ste sa blogovaniu venovať všetok svoj čas a rozbehnúť ním vlastný biznis? V tom prípade budete potrebovať hosting a registráciu vlastnej domény. Na začiatok ide o vyššiu vstupnú investíciu, odmenou vám však bude zanechaný dojem. Už na prvý pohľad budete totiž pôsobiť serióznejšie ako na neplatenej verzii. Aby ste sa vyhli chybám „zelenáčov“, je potrebné mnohé kroky vopred premyslieť:

  • URL adresa, resp. názov blogu: Ide takpovediac o vašu obchodnú značku, ktorú už neskôr nebudete môcť zmeniť. Adresa, ktorú vaši čitatelia zadajú do prehliadača, by preto mala byť ľahko zapamätateľná, výstižná a súvisiaca s príspevkami.
  • Čo najužší okruh tém: Splynúť s ostatnými rybami v mori je veľmi jednoduché. Snažte sa preto vyprofilovať a buďte odborníkom na konkrétnu oblasť.
  • Kľúčové slová: Ich vhodným výberom a používaním nielenže prispejete k vyprofilovaniu blogu, ale aj k vyššej pozícii v internetových vyhľadávačoch
  • Dizajn nadovšetko: Nezabudnite na atraktívny vzhľad vašej stránky, ku ktorému sa čitatelia radi budú vracať. Či chceme alebo nie, obal predáva, a to platí aj na webe.

Mohlo by vás zaujať: Počuli ste už o myšitíde? S hodinami pri počítači hrozí aj vám!


Blogerov vytláčajú sociálne siete

Či ide o výhodu menšej konkurencie alebo nechcené zlo, už posúďte sami. Isté však je, že po rokoch blogovacej mánie z klávesníc amatérov prišlo akési ustálenie. Aktívnych blogerov je síce stále veľmi veľa, tí zvyšní sa však o svoje myšlienky, pocity, či odborné postrehy vo vyššej miere delia prostredníctvom Facebooku a podobných sietí. Pravidelné písanie je totiž drina, ktorá zaberie nemálo času. Záujem o kvalitné blogy je pritom značný – čítajú ich až tri štvrtiny internetových užívateľov. Je teda len na vás, do akej miery prezentácii vlastných názorov podľahnete.

Zdroj: sxc.hu, sxc.hu, Johnny
Odporúčame